۲۲۰۳
۱
۱

درمان سرفه را با بره موم امتحان کنید

درمان سرفه را با بره موم امتحان کنید
بره موم به عنوان یک ماده مقوی و فوق العاده عالی برای درمان سرفه شناخته می شود.

سرفه این روزها به واسطه شیوع افسارگسیخته آنفولانزا و کرونا بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. به این دلیل که سرفه کردن یکی از مهمترین علائم و نشانه های بیماری در دستگاه تنفسی است، باید خیلی سریع مورد بررسی قرار گیرد. درمان سرفه هم برای جلوگیری از رشد بیماری های مختلف و هم به عنوان یک بیماری مجزا، اهمیت زیادی دارد. بره موم یکی از بهترین مواد برای درمان سرفه است.

بره موم به عنوان ماده ای طبیعی توانسته نظر بسیاری از پزشکان، اطبا طب سنتی و شرکت های تولیدکننده دارو برای درمان سرفه را جلب کند. تحقیقات علمی زیادی در این زمینه انجام شده و بره موم در زمره مواد طبیعی درمانگر سرفه قرار گرفته است. هم اکنون انواع محصولات بره موم از قرص و. کپسول بره موم گرفته تا اسپری بره موم برای اسپری شدن در دهان، به عنوان داروی طبیعی سرفه مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مطلب تلاش شده تا به علت اثرگذاری بره موم بر روی سرفه اشاره کنیم. اگر می خواهید بره موم را برای این خاصیت مورد استفاده قرار دهید، بد نیست روش های مصرف را نیز در انتهای این مقاله کوتاه مطالعه کنید.

بره موم چطور به درمان سرفه کمک می کند؟

بره موم یک ماده طبیعی سرشار از مواد مختلف است. به همین علت بره موم را معجونی برای درمان بیماری های مختلف می دانند. محققان تحقیقات زیادی انجام داده اند تا پی ببرند چه ویژگی خاصی در بره موم وجود دارد که می تواند بر روی درمان سرفه اثر بگذارد. برخی از این ویژگی ها کشف شده و برخی دیگر در حال بررسی است. قبل از خرید بره موم بد نیست علت اثرگذاری آن بر روی سرفه را بدانید

 

 

وجود آنتی اکسیدان ها درون بره موم یکی از دلایل اثرگذاری بره موم بر روی  است. آنتی اکسیدان های موجود در بره موم اگرچه ممکن است در مواد دیگری نیز پیدا شوند؛ اما مجموعه این آنتی اکسیدان ها باعث شده تا بره موم ماده ای پرخاصیت برای درمان سرفه باشد. فرقی نمی کند که علت سرفه آلرژی یا مشکلات تنفسی است؛ در هر صورت آنتی اکسیدان های موجود در بره موم می توانند به عامل ایجاد سرفه یورش برده و آن را از بین ببرند.

در بسیاری از موارد، علت سرفه ایجاد التهاب در لوزه ها و گلو است. بره موم به عنوان یک ماده ضدالتهاب می تواند با برطرف کردن التهاب ایجاد شده در ناحیه گلو، هم از سرفه جلوگیری کند و هم تا جای ممکن از بروز بیماری های مختلف پیشگیری نماید. از این ماده ضد التهاب برای درمان بسیاری از بیماری های التهابی استفاده می شود.

چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

دلیل دیگری که بره موم را برای درمان سرفه مناسب کرده، تقویت سیستم ایمنی بدن است. همانطور که می دانید، سرفه کردن یک واکنش ایمنی است تا فرد نسبت به خطرات احتمالی در بدن خود مطلع شود. برای اینکه سیستم ایمنی بدن در چنین شرایطی بالا رود و هم جلو سرفه گرفتن را بگیرد و هم مشکلات ایجاد شده در بدن را برطرف کند، بره موم فوق العاده عالی است. علاوه بر این، بره موم با تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با ویروس ها و باکتری های مختلف موجود در بدن را که سرفه نشانه ای از آن است، تقویت می کند.

ناگفته نماند که بره موم یک ماده ضدعفونی کننده، ضدباکتری و ضدویروس است. مصرف بره موم در کنار اینکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن انسان می شود، می تواند به صورت مستقیم نیز به از بین بردن میکروب ها و حتی برخی ویروس ها اقدام کند. هرچند هنوز اثبات نشده که بره موم می تواند ماده ای برای از بین بردن ویروس کرونا باشد؛ اما برخی مطالعات بالینی نشان داده که استفاده از بره موم به صورت های مختلفی ممکن است احتمال ابتلا به این ویروس و ویروس های مشابه را کم کند.

توجه داشته باشید که تمامی مواردی که در بالا اشاره شد، تنها زمانی اثرگذار است که از بره موم به صورت مداوم و منظم استفاده شود. در این صورت مطمدن باشید هم از سرفه پیشگیری می کنید و هم برای درمان سرفه راحت تر خواهید بود.

چطور از بره موم برای درمان سرفه استفاده کنیم؟

بره موم خام ماده ای خوراکی نیست. در نتیجه نمی توانید این ماده را به صورت تنها مورد مصرف قرار دهید. روش های مختلفی برای فراوری بره موم وجود دارد که روش های آبی و الکلی از معروف ترین آن ها هستند. بره موم فراوری شده قابل هضم در معده انسان بوده و به همین خاطر می تواند بر روی موارد مختلف بدن انسان تاثیر بگذارد.

بره موم فراوری شده به روش های مختلفی روانه بازار می شود. قرص بره موم از مرسوم ترین روش های عرضه بره موم توسط شرکت های معتبر است. البته قرص بره موم مشکلاتی مثل طعم گس و سختی میل کردن دارد. کپسول بره موم و ترکیب عسل با عصاره بره موم نیز از جمله محصولاتی هستند که می توان از آن ها برای درمان سرفه استفاده کرد. با این حال باید توجه داشته باشید که بهترین روش مصرف این مواد به صورت خوراکی و همراه با عسل طبیعی است تا خاصیت لازم را برای رفع سرفه داشته باشد.

محصول دیگری که برای درمان سرفه به صورت اختصاصی می تواند موثر باشد، اسپری بره موم است. اسپری بره موم چندسالی است که توسط برندهای معتبر دنیا تولید و روانه بازار می شود. در این اسپری از 95 درصد بره موم یا بیشتر استفاده شده و دیگر مواد نیز برای برطرف کردن مشکلات سیستم تنفسی به ویژه سرفه، به آن افزوده می شود. این اسپری به صورت دهانی مصرف شده و در برخی موارد حتی تاثیرات آنی نیز بر روی سرفه می گذارد. خوشبختانه این محصول در ایران نیز وجود دارد. البته بهتر است نوعی از اسپری بره موم انتخاب کنید که به صورت تخصصی برای درمان سرفه مورد استفاده قرار می گیرد؛ یعنی باید درصد بالایی از آن بره موم باشد.

سخن آخر

بره موم به عنوان یک ماده مقوی و فوق العاده عالی برای درمان سرفه شناخته می شود. فرقی نمی کند به چه صورتی از بره موم استفاده کنید؛ در هر صورت چه کپسول بره موم چه اسپری بره موم می توانند به رفع سرفه کمک کنند. به ویژه اگر سرفه به علت مشکلات تنفسی، التهاب ریه و... است، بره موم می تواند اثرات فوق العاده ای بر روی آن بگذارد.

۱
۰
۱ دیدگاه
 
ir
ندا الادینی | ۲ سال پیش
سلام وقت بخیر لطفا یک اسپره بینی و دهان معرفی کنید که بره موم 95 درصد در اون به کار رفته
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید