۰
۰

برداشت بیش از ۷ هزار تن عسل در استان اردبیل پیش بینی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مطرح کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مطرح کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طبق برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده برداشت بیش از ۷ هزار تن عسل در استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

اخبار زنبورداری اردبیل - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران به نقل از خبرگزاری موج ، خلیل نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در بازدید از مزارع پرورش زنبور در اردبیل اظهار داشت: طبق برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده برداشت بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ تن عسل در استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

وی از آغاز فصل برداشت عسل در استان اردبیل خبر داد و افزود: در حال حاضر ۹۹.۵ درصد از کندوهای پرورش زنبور در مزارع استان اردبیل به صورت کندوهای مدرن است و فصل برداشت عسل در استان اردبیل آغاز شده است.

نیکشاد با اشاره به تحقق شعار جهش تولید در مزارع پرورش زنبور عسل در اردبیل تصریح کرد: امسال در مناطق مختلف استان اردبیل ۴۵۸ هزار کندوی زنبور عسل شناسایی شده است که از این میزان ۴۵۵ هزار و ۱۵۲ کندو به صورت مدرن و ۳ هزار و ۶۲۰ کندو به صورت سنتی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیمه زنبورستان‌های استان را ضروری دانست و بیان کرد: با توجه به ضرورت بیمه تمامی واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی و دامپروری در این راستا ۴۱۱ واحد از زنبورستان‌ها و ۴۹۷ نفر از زنبورداران استان اردبیل تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

 

 

به گزارش عسلنا، وی با بیان اینکه در فصل برداشت عسل زمینه اشتغال جوانان فراهم می‌شود اظهار کرد: امسال در فصل برداشت عسل در سطح استان اردبیل زمینه اشتغال ۶ هزار و ۴۷۲ نفر از جوانان در حوزه صنعت زنبورداری و پرورش زنبور عسل فراهم می‌شود.

۰
۰
منبع https://www.mojnews.com/fa/tiny/news-337265
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید