۱۵۴۸
۲
۰

دوران نقاهت پس از جراحی را به کمک ژل رویال بگذرانیم؟

دوران نقاهت پس از جراحی را به کمک ژل رویال بگذرانیم؟
ژل رویال یک ماده موثر برای بهبود زخم جراحی است که می تواند به سپری شدن بهتر دوران نقاهت پس از جراحی کمک کند

همیشه از عسل طبیعی به عنوان ماده ای موثر برای بعد از عمل جراحی سخن گفته شده است. اما احتمالا کمتر از خواص ژل رویال برای سپری کردن بهتر دوران نقاهت بعد از جراحی های مختلف شنیده اید. این در حالی است که اخیرا محققان تلاش کرده اند یافته های خود را در مورد خواص ژل رویال بر روی بیمارانی که از عمل های مختلف جراحی خارج می شوند، بررسی کنند. این بررسی ها نتایج قابل توجهی را نیز در پی داشته است.

 همانند عسل طبیعی که خواص فوق العاده ای برای بهبود زخم جراحی داشته و به صورت حرفه ای حتی توسط برخی از پزشکان طب نوین تجویز می شود، ژل رویال نیز اثرات مطلوبی بر روی بهبود زخم از خود نشان داده است. همچنین ژل رویال خوراکی می تواند کمک کند تا افرادی که در معرض ضعف جسمانی پس از عمل جراحی هستند، توان بهتری داشته باشند.

بیشتر در مورد درمان زخم و سوختگی با عسل بخوانید:

معجزه عسل برای درمان زخم جراحی

 

 

ترمیم زخم ها با عسل طبیعی راحت تر می شود

ویدئو: برای درمان سوختگی سطحی از عسل طبیعی استفاده کنید

چطور از عسل برای درمان سوختگی سطحی استفاده کنیم؟

 

در این مطلب قصد داریم به مطالعات انجام شده و دلایل علمی اثرگذاری ژل رویال بر زخم و عوارض جانبی عمل جراحی اشاره کنیم. همچنین به شما روش استفاده از ژل رویال برای سپری کردن بهتر دوران نقاهت بعد از عمل جراحی را بازگو می کنیم. امیدواریم با مصرف ژل رویال به صورت هوشمندانه، زودتر شاهد برطرف شدن زخم های جراحی و مشکلات ناشی از جراحی باشید.

چرا ژل رویال برای دوران نقاهت پس از جراحی مناسب است؟

بررسی تاثیرگذاری ژل رویال بر روی زخم جراحی زمانی مورد توجه دانشمندان قرار گرفت که عده ای از مردم دنیا در گزارش های مختلفی، ادعا کردند که با مصرف ژل رویال به صورت موضعی، شاهد بهبود زخم جراحی در زمان کوتاه بوده اند. همین موضوع باعث شد تا برخی محققان در انستیتوهای اروپایی در این زمینه به مطالعه علمی بالینی بپردازند.

یکی از مهمترین تحقیقات کامل در این زمینه در اسلواکی انجام شد. یکی از مهمترین آکادمی های علوم در کشور اسلواکی اثر ژل رویال بر روی سرعت یافتن بهبود سلول ها در عمل جراحی را مورد بررسی قرار داد. این گروه از محققان تلاش کردند تا دریابند آیا ژل رویال در مقایسه با دیگر روش ها، می تواند زخم عمل جراحی را سریعتر بهبود بخشد یا خیر.

در حین این تحقیق که بر روی 3 گروه برابر از افراد انجام شد، محققان دریافتند که احتمالا ژل رویال حاوی موادی است که می تواند چنین اثراتی را از خود بروز دهد. چند اتفاق مهم در گروه استفاده کننده از ژل رویال برای بهبود زخم اتفاق افتاد:

  1. بسته شدن سریعتر زخم. یکی از اتفاقات جالب توجه این بود که گروه مصرف کننده ژل رویال، شاهد بسته شدن زخم ها با سرعت بیشتری بود. این یعنی ژل رویال می تواند حتی در مواردی که نیاز به بخیه نیست، نقش موثری برای بسته شدن سریع زخم ایفا کند. البته این مورد بدون مشورت پزشک یا متخصص طب سنتی توصیه نمی شود. در مواردی ممکن است باعث ایجاد حساسیت نیز شود.
  2. بازسازی خودکار سلول ها. ویژگی مهم ژل رویال که در این آزمایش بالینی نظر پزشکان را به خود جلب کرد، بازسازی سلول ها به صورت خودبخودی بود. این امر باعث شد تا گروه مصرف کننده ژل رویال خیلی سریعتر سلامت خود را به دست آورد. سلول هایی که به راحتی جایگزین پذیر نیستند، با در معرض ژل رویال قرار گرفتن، خیلی سریعتر بهبود پیدا کردند.
  3. تسریع در روند بهبودی زخم جراحی. سرعت دادن به بهبود زخم جراحی ویژگی دیگر ژل رویال بود. البته این خاصیت در عسل طبیعی نیز دیده می شود و سال ها مورد استفاده بوده است. با این حال در مطالعه بالینی انجام شده، ژل رویال نیز به عنوان یک ماده موثر برای تسریع در برطرف کردن زخم جراحی شناخته شد. متاسفانه در این آزمایش، مقایسه ای بین استفاده از عسل طبیعی و استفاده از ژل رویال برای بهبود زخم انجام نشده است.

محققان دریافتند که به دلیل وجود نوعی ماده در ژل رویال به نام دیفنسین-1 که ماده ای پروتئینی محسوب می شود، عاملی مهم برای بهبود زخم جراحی است. در این مطالعه این نتیجه حاصل شد که مولکول های دیفنسین-1 آنزیمی تولید می کنند که به آن MMP-9 گفته می شود. این آنزیم عاملی مهم برای ترمیم زخم و بهبود شرایط بیمار در دوران نقاهت پس از عمل جراحی است.

نکته جالب توجه اینجاست که گروهی از افراد مورد مطالعه در این آزمایش، از دیفنسین-1 به صورت مجزا استفاده کردند. با این حال گزارش های به دست آمده نشان داد که گروه مصرف کننده ژل رویال حتی از مصرف کنندگان defensin-1 نیز نتایج بهتری کسب کرده اند. این بدان معناست که در ژل رویال علاوه بر دیفنسین، مواد دیگری وجود دارد که هنوز ناشناخته هستند اما می توانند به درمان زخم جراحی کمک کنند.

چطور از ژل رویال برای سپری کردن دوران نقاهت پس از جراحی استفاده کنیم؟

نکته اول این است که حتما برای استفاده از ژل رویال با متخصص طب سنتی مشورت کنید. استفاده خودسرانه از ژل رویال در چنین مواقعی صحیح نیست و ممکن است باعث آلرژی شود. پس بدون مشورت با متخصص طب سنتی یا طب اسلامی از ژل رویال برای درمان زخم به ویژه به صورت موضعی استفاده نکنید.

برای مصرف ژل رویال هم استفاده موضعی و هم استفاده به صورت خوراکی می تواند بر روی بهبود مشکلات پس از عمل جراحی کمک کند. هرچند بیشتر تحقیقات انجام شده بر روی مصرف موضعی ژل رویال است؛ اما برخی موارد مصرف خوراکی نیز نشان داده اند که هم قوای بدنی فرد پس از عمل جراحی بهبود پیدا می کند و هم زخم ها سریعتر درمان می شوند. با این حال باز هم تاکید می کنیم که برای زمان مصرف و دوز مصرف ژل رویال هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی باید با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

ژل رویال خام، پودر ژل رویال و ترکیب عسل با ژل رویال از بهترین گزینه ها برای مصرف هستند. البته باید به اصالت و کیفیت ژل رویال مطمئن باشید. برای این منظور توصیه می کنیم برای خرید ژل رویال حتما به شرکت های معتبر مراجعه کنید.

سخن آخر

ژل رویال یک ماده موثر برای بهبود زخم جراحی است که می تواند به سپری شدن بهتر دوران نقاهت پس از جراحی کمک کند. برای استفاده از ژل رویال حتما باید با متخصص مشورت کرده و میزان مصرف را بر اساس شرایط خود از او بپرسید. ژل رویال برای درمان زخم هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی مورد مصرف قرار می گیرد.

 

۲
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید