۸۷۵
۱
۰

زنبوردار استهبانی ۶۰ کیلوگرم ژل رویال تولید کرد

زنبوردار استهبانی ۶۰ کیلوگرم ژل رویال تولید کرد
تولید ژل رویال به عنوان یکی از ملزومات صنعت زنبورداری است و باید روز به روز پیشرفت داشته باشد.

اخبار زنبورداری فارس - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، ابوالقاسم افراسی زنبوردار نمونه اهل شهرستان استهبان فارس، ۶۰ کیلوگرم ژل رویال که مصارف مختلف بهداشتی دارد و خوراک ملکه زنبور نیز هست، تولید کرد.

روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان شنبه در مطلب ارسالی اعلام کرد: این زنبوردار نمونه استهبانی که در شهر رونیز این شهرستان به فعالیت زنبورداری مشغول است، امسال توانست با کمک افراد خانواده و چند نیروی کمکی بیش از ۶۰ کیلوگرم ژل رویال تولید کند که از نظر تولید این محصول، عملکرد وی قابل توجه است.

خبرنگار عسلنا گزارش داد که مدیر جهاد کشاورزی استهبان با تشویق زنبورداران برای تولید ژل رویال،به صرفه اقتصادی بسیار بالای تولید این محصول در زنبورستان ها اشاره کرد و گفت:تولید ژل رویال یکی از اقدامات مقرون به صرفه است.

نرخ این محصول به صورت عمده فروشی هر کیلوگرم ۷۰ میلیون ریال است و در صورت تولید عمده توسط زنبورداران می تواند زمینه صادراتی و ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشد.

 

 

به گزارش عسلنا، تولید ژل رویال اشتغال زایی خوبی دارد و هر زنبوردار باید از ۱۰ نفر نیروی جوان در این زمینه استفاده کند.

اعیان منش با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی روش‌های نوین محصولات زنبورداری با هدف خارج کردن این حرفه از تک محصولی برگزار شده، ادامه داد: ژل رویال، بره موم، گرده گل و زهر زنبور از جمله محصولات زنبورداری در کنار عسل است که نیازمند آموزش برای استحصال است.

۱
۰
منبع http://www.aboghaza.ir/post/3721/زنبوردار_استهبانی_۶۰_کیلوگرم_ژل_رویال_تولید_کرد
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید