۵۵۳
۲
۰

اخبار کوتاه زنبورداری 24 مرداد 99

اخبار کوتاه زنبورداری 24 مرداد 99

اخبار کوتاه زنبورداری ایران از سراسر کشور. در این بسته خبری می توانید به اخبار زنبورداری از شهرهای سبزوار و نیرز و استان آذربایجان شرقی دسترسی داشته باشید.

تولید ۵۰ تن عسل طبیعی در سبزوار

اخبار زنبورداری خراسان رضوی - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: امسال از مجموع حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ کلونی زنبور عسل در این شهرستان ۵۰ تن عسل تولید شده است.

به گزارش عسلنا، علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: تعداد کلونی‌های تولید عسل در سبزوار نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد بیشتر شده است.

او افزود: با توجه به ارزش بسیار سایر فرآورده‌های زنبور از قبیل ژل رویال، زهر زنبور، گرده گل و تولید ملکه، دوره‌های آموزشی برای زنبورداران برگزار شده است.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به خواص دارویی و غذایی ژل رویال و ارزآوری مناسب آن ادامه داد: تولید ژل رویال در محدوده بیش از دو هزار کلونی در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار عسلنا، امانیان بیان کرد: عمده عسل سبزوار مربوط به گیاهان دارویی مناطق کوهپایه‌ای است و زنبورستان‌ها علاوه بر تولید عسل، نقش عمده‌ای در گسترش گیاهان دارویی و تثبیت خاک دارند.

برداشت عسل در آذربایجان شرقی

اخبار زنبورداری تبریز - به گزارش پایگاه خبری عسلنا و به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان به لحاظ تعداد کلنی و جمعیت زنبور رتبه اول و از نظر تولید عسل رتبه دوم کشور  را دارد.

 فتحی افزود: در آذربایجان شرقی، یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۶۷۹ کندوی زنبورعسل در ۱۴ هزار زنبورستان وجود دارد که ۸۵ درصد آن‌ها مدرن و ۱۵ درصد بومی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، او گفت: حدود ۱۵ هزار و ۲۵ تن عسل پارسال در استان تولید شد که در مقایسه با سال ۹۷ از افزایش ۱۵ درصدی برخوردار بود.

او با بیان اینکه بزرگترین واحد بسته بندی عسل کشور در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند افزود: بیشتر برند‌های مطرح عسل کشور در استان فرآوری و بسته بندی می‌شوند و در حال حاضر ۳۵ واحد دارای پروانه کار فرآوری و بسته بندی عسل در آذربایجان شرقی را انجام می دهند.

فتحی گفت: ظرفیت اسمی تولیدی این واحدها، سالیانه بیش از ۱۵ هزار و ۸۱۰ تـن عسل است.

سرشماری زنبورستان‌ها امسال در نی ریز انجام نمی‌شود

اخبار زنبورداری فارس - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: سرشماری زنبورستان‌ها امسال به علت بیماری کرونا در نی ریز انجام نمی‌شود.

علی قرایی سرپرست اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز اظهار کرد: عملیات سرشماری زنبورستان‌ها در مهرماه امسال، به علت شیوع بیماری کرونا در کشور و تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های ستاد ملی کرونا، به منظور جلوگیری از وقوع مخاطرات احتمالی ناشی از تردد دست اندرکاران آمارگیری در سطوح مختلف اجرایی و نظارتی، انجام نمی‌شود.

او تصریح کرد: موارد مترتب بر اجرا نکردن سرشماری با هماهنگی معاون بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی فارس و مجری طرح توسعه زنبورداری کشور، مدیریت خواهد شد.

به گزارش عسلنا، شهرستان نی ریز با بیش از ۲۰ هزار کلنی زنبور عسل و ۲۱۳ زنبوردار، سالانه ۱۸۵ تن عسل تولید می‌کند.

۲
۰
منبع yjc.ir
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید