۱۱۸۲
۴
۰

نقش موم در زیبایی ناخن؛ چرا زیبایی ناخن برای بانوان مهم است؟

نقش موم در زیبایی ناخن؛ چرا زیبایی ناخن برای بانوان مهم است؟

زشتی و زیبایی یک مسئله نسبی است. از نظر روان شناسی نمی توان به قطعیت به هر چیزی زشت یا زیبا گفت و کاملا به دیدگاه افراد بستگی دارد. پس زیبایی از نظر هر فردی تعریفی خاص دارد. در بسیاری از اوقات ممکن است شخصی از دیدگاه یک نفر معمولی یا زشت به حساب آید و از دیدگاه فرد دیگری زیبا باشد. این کاملا یک قضیه شخصی است و بستگی به نظرات افراد راجع به کائنات دارد. زیبایی ناخن هم یکی از مواردی است که کاملا وابسته به دیدگاه فرد دارد و هر فرد تعریف متفاوتی نسبت به زیبا بودن ناخن دارد. با این حال، اهمیت تقویت و نگهداری از زیبایی ناخن موضوعی نیست که سلیقه ای باشد.

در واقع مثل وقتی که به یک اثر هنری مثل یک تابلو نگاه می کنیم و بر اثر نگاه کردن حالت خوشایندی در ما ایجاد می شود، این تابلو را زیبا می خوانیم . ادراکی که ما از محیط داریم و احساسی که از آن مقدار درک و فهم در ما ایجاد می شود همان مفهوم زیبایی یا زشتی است. با تمام این وجود، نگهداری از این زیبایی نیز اهمیت زیادی دارد.

بر اساس مطالعه ای که در سال 1390 بر روی تعدادی از بانوان ایرانی صورت گرفت، نتیجه گرفته شد که بانوان ایران، زیبایی را سرمایه اصلی خود می دانند و گاهی حاضرند با صرف هزینه هایی گزاف و انجام عمل های جراحی متفاوت این سرمایه خود را حفظ نموده یا آن را تقویت کنند. آمار بالای جراحی های زیبایی یا خرید لوازم آرایشی خود می تواند به تنهایی نشانگر همین حفظ سرمایه در بانوان باشد.

معیار شایستگی در دیدگاه بانوان وآقایان کمی متفاوت است. هر دو گروه پیشرفت تحصیلی و پیشرفت شغلی را معیار شایستگی می دانند، اما از جهت توجه به زیبایی می توان عنوان کرد که بانوان زیبایی را یکی از معیارهای شایستگی می دانند و این مقوله در بانوان باعث اعتماد به نفس شده و در پیشرفت آن ها در تمام جوانب زندگی بسیار موثر است.

 

 

بسته ویژه عسلنا برای زیبایی:

صابون ابرو چیست؟ وقتی موم زنبور برای زیبایی ابروها دست به کار می شود

جادوی گرده زنبور عسل برای زیبایی پوست و مو

آیا زهر زنبور می تواند به زیبایی پوست و مو کمک کند؟

زیبایی تان را به عسل بسپارید!

از خواص گرده گل برای سلامت پوست چه می دانید؟

درمان 4 بیماری پوستی با عسل طبیعی

خواص شگفت انگیز ژل رویال برای پوست

به نظر ولف، داستان اسطوره زیبایی این چنین تعریف می شود که زیبایی کیفیتی است که زنان می بایست آنرا بخواهند و داشته باشند و مردان می بایست زنانی که آنرا دارا هستند بطلبند. زیبایی به عنوان یک نعمت است و آنان که از این نعمت کمتر بهره برده اند همیشه به دنبال کسب آن هستند.

زیبایی زنان

بانوان این نگرش را دارند که زیبایی یک ویژگی زنانه است و یک صفت شایسته و بایسته. پس با توجه به این نگرش بانوان از خود می توان این ویژگی را ابزاری برای برتری جویی، جذب، کمک به پیشرفت و اعتماد به نفس دانست.

اگرچه موهای زیبا و گاهی آغشته به رنگ های متنوع برای بسیاری از بانوان جذاب است و از طرفی آرایش صورت به ویژه لب ها و ابروها هم جز ملاک های اصلی زیبایی است؛ اما عضو دیگری که بسیار دیده می شود و همانند صورت در درجه اول اهمیت است، دست و زیبایی آن و همچنین انگشتان و ناخن ها است. تا جایی که بانوان همسان با رنگ مو و آرایش صورت، حاضرند برای زیبایی آن ناخن های خود هزینه کنند. یا حتی از ناخن های مصنوعی برای زیباتر شدن دست هایشان استفاده کنند.

در این مقاله به اهمیت زیبایی ناخن پرداخته ایم. سپس به بررسی نقش موم زنبور عسل برای تقویت ناخن و حفظ زیبایی ناخن اشاره می کنیم که چطور موم می تواند تا این اندازه برای زیبایی ناخن مفید باشد. با مطالعه این مطلب قطعا تلاش خواهید کرد که برای خرید محصولات مراقبت از ناخن، حتما به داشتن موم طبیعی درون آن دقت کنید.

کوتاه در مورد ناخن

 

ناخن ها همانند مو، از کراتین تشکیل شده اند. کراتین ماده ای بسیار سخت و دارای استحکام و تراکم بالاست. هدف از آفرینش ناخن ها فقط زیبایی نیست بلکه حافظت از اندام انتهایی دست ها و پاها یا همان انگشتان است. ناخن های دست بیشتر در معرض دید هستند و رشد سریع تری از ناخن های پا دارند که تا حدود 3 تا 4 میلی متر در ماه می رسد. اینکه چرا دستان، انگشتان و ناخن های بعضی افراد زیباتر است و جلوه بیشتری دارد، تابع قوانین ژنتیک است و برای بانوانی که به زیبایی خود حساس تر هستند، یک نعمت محسوب می شود.

اما گاهی با آرایش دست و ناخن ها شاید بتوان صورت زیباتری به انگشتان معمولی داد. البته در افراد مختلف این آرایش متفاوت است. گاهی با داشتن ناخن های کوتاه و گاهی بلند در افراد مختلف این زیبایی دو چندان می شود.

برخی مشکلات و بیماری های ناخن

مشکلات ناخن

ضرب المثل رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون در مورد اعضای غیر از صورت مثل ناخن ها، عنبیه و رنگ لب ها هم حاکم است. برخی بیماری های ناخن از رنگ آن پیدا می شوند. حتی بسیاری از اطبا طب سنتی از رنگ ناخن می توانند به برخی بیماری های درونی بدن پی ببرند. برخی از این موارد عبارتند از:

  1. ناخن های کم رنگ
    ناخن های عادی اغلب صورتی پر رنگ هستند. اگر این رنگ کمتر شود و به بی رنگی گرایش پیدا کند، می تواند نشان دهنده مشکلات تغذیه ای و کاهش گردش خون در ناخن و یا حتی کم خونی و فقر آهن در بدن باشد.
  2. ناخن های بنفش رنگ
    رنگ بنفش یا آبی ناخن ها نشان از عدم وجود اکسیژن کافی در خون دارد؛ که می تواند ناشی از بیماری قلبی یا ریوی در شخص باشد.
  3. ناخن های سفید
    این ناخن های سفید رنگ می تواند نشان دهنده دیابت، مشکلات کبدی، نارسایی کلیه و..... باشد.
  4. ناخن های قرمز تیره
    این رنگ ناخن نشان دهنده بیماری قلبی است، و هرچه این رنگ تیره به سمت ریشه و بستر ناخن برود نشان دهنده بیماری لوپوس است که یک نوع بیماری خود ایمنی است.

از این موارد که بگذریم، به مشکلات خود ناخن هم می رسیم. ناخن های ترک خورده با کم کاری تیروئید و یا کمبود ویتامین آ یا ث همراه هستند. گاهی آسیب به بستر ناخن، استفاده زیاد از مواد شوینده، قرار دادن ناخن در معرض مواد شیمیایی صنعتی و یا استفاده مکرر از لاک ناخن و پاک کننده های ناخن می تواند آسیب زیادی به سطح ناخن زده، هم باعث ترک خوردگی و خط دار شدن ناخن ها و هم باعث نازکی و شکنندگی آن ها شوند. ایجاد حفره های روی ناخن هم می تواند علامت اگزما یا پسوریازیس باشد. پوست قرمز اطراف ناخن که حالت التهابی هم دارد نتیجه عفونت یا اختلالات بافت همبند در داخل ناخن است. جویدن ناخن ها یا به علت عادت یا به علت مشکلات عصبی هم یکی دیگر از دلایل آسیب به ناخن ها است.

نقش موم طبیعی زنبور عسل برای نگهداری از ناخن ها

موم طبیعی زنبور عسل

حالا که در مورد ناخن و اهمیت رسیدگی به آن بیشتر اطلاع پیدا کردیم، بد نیست به اثرگذاری موم طبیعی زنبور عسل بر روی زیبایی ناخن و مراقبت از ناخن دست و پا اشاره کنیم. موم طبیعی یک بالم فوق العاده عالی برای مراقبت از زیبایی ناخن و جلوگیری از بروز برخی مشکلاتی است که در بالا به آن اشاره کردیم. بالم ناخن با موم طبیعی برای مانیکور و پدیکور ناخن دست و پا مورد استفاده قرار می گیرد و اهمیت زیادی دارد.

اگر به فکر سلامتی ناخن دست و پای خود هستید و به زیبایی آن اهمیت می دهید، استفاده از موم به عنوان یک نگهدارنده خوب یک الزام است. به ویژه اگر از ناخن مصنوعی استفاده کرده اید یا مدام لاک می زنید، برای برطرف کردن عوارض آن ها بهتر است روزانه گوشه های ناخن و روی ناخن را بعد از پاک کردن لاک، با موم طبیعی یا بالم های ساخته شده با موم طبیعی تقویت کنید.

سخن آخر

اهمیت زیبایی ناخن و نگهداری ناخن برای بانوان بسیار زیاد است و موم طبیعی زنبور عسل می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای رسیدگی به سلامت ناخن باشد. اگر می خواهید مراقبت از ناخن را به نحو احسنت انجام دهید و زیبایی آن را حفظ کنید، تا جای ممکن از مواد طبیعی برای زیبایی ناخن و مراقبت از ناخن استفاده کنید. حتی لاک های حاوی موم طبیعی گزینه بهتری از لاک های شیمیایی هستند.

۴
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید