۵۱۴
۰
۰

پرورش ۷۵۰۰ کندوی عسل در باغ‌های درگز

پرورش ۷۵۰۰ کندوی عسل در باغ‌های درگز
مدیر جهاد کشاورزی درگز گفت: اکنون ۷۵۰۰ کندوی عسل در این شهرستان پرورش می‌یابد که این تعداد دو سال گذشته ۳۰۰۰ کلونی بوده و با یک افزایش چشمگیری به این رقم رسیده است که حکایت از استعدادخیزی منطقه برای جذب زنبورداران است.

اخبار زنبورداری اصفهان - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران به نقل از ایسنا، مهدی خالقی اظهار کرد: به دلیل بارش‌های فراوان، حاصلخیز بودن منابع خاک و آب و هوای مناسب، این منطقه برای پرورش زنبور عسل بسیار مناسب بوده و زنبورداران را به ارتفاعات این منطقه جذب می‌کند.

وی علاوه بر عسل، سایر محصولاتی همچون بره موم، شهد، گرده و ژل رویال را از تولیدات دیگر پرورش زنبور عسل در این شهرستان معرفی کرد و افزود: ژل رویان محصولی بسیار با ارزش و گران‌قیمت است که یک زنبور معمولی را به ملکه تبدیل می‌کند، به‌ نحوی‌ که عمر زنبور معمولی نزدیک به یک ماه است اما ملکه تا ۵ سال عمر می‌کند؛ این محصول که سرشار از انواع پروتئین و اسیدآمینه بوده دارویی برای انواع سرطان‌ها، مشکلات قلبی و حرکتی به شمار می‌رود.

خالقی در ادامه بیان کرد: زنبورداری از جمله مشاغلی است که طی سال‌های اخیر نظر بهره‌برداران را به خود جلب کرده زیرا هر کشاورزی می‌تواند در کنار شغل خود این فعالیت را ادامه دهد؛ اکنون ۱۰۰ بهره‌بردار در این شهرستان به شغل زنبورداری مشغول هستند.

وی مطرح کرد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که مورد توجه کشاورزان درگز قرار گرفته پرورش کرم ابریشم در منطقه است، اکنون ۱۴۰۰ جعبه نوغان در این شهرستان پرورش داده می‌شوند.

 

 

به گزارش عسلنا، مدیر جهاد کشاورزی درگز گفت: پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین از هر جعبه تخم نوغان ۳۵ کیلوگرم پیله تولید شود، این در حالی است که میزان تولید پیله و کرم ابریشم در میان تولید کنندگان متفاوت است.

۰
۰
منبع https://www.isna.ir/news/99043123151/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید