۶۳۶
۰
۰

تولید 1100 تن عسل در تبریز

تولید 1100 تن عسل در تبریز

اخبار زنبورداری آذربایجان شرقی - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران و به نقل از ایرنا، مدیر جهادکشاورزی تبریز با اشاره به تولید یکهزار و ۱۰۰ تن عسل در این شهرستان گفت: ۸۰ هزار کلنی مدرن و حدود چهار هزار و ۵۰۰ کلنی بومی در سطح شهرستان عسل تولید می‌کنند که از این لحاظ رتبه سوم استان را داریم.

به گزارش عسلنا فرامرز افشانی روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری با اشاره به پیشتازی شهرستان تبریز در کشت کلزا در سطح آذربایجان شرقی، اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای آغاز کشت کلزا انجام شده و طبق برنامه ریزی‌ها، رهاسازی و باز کردن سردهنه آب کانال‌ها انجام گرفته است؛ کلزا، گیاه بسیار حساسی است و باید در ۱۵ شهریورماه کشت و آبیاری شود وگ رنه تاخیر یک روزه نیز تاثیر بسیار منفی در کشت این محصول خواهد گذاشت .

وی افزود: امسال در تولید کلزا با مشکل بادزدگی و کمبود آب مواجه بودیم که باعث شد تولید این محصول در تبریز که رتبه اول سطح زیر کشت استان را دارد، کاهش یابد و ۳۰ درصد نیاز تامین شود.

افشانی ادامه داد: هشت هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم آبی، چهار هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، ۲ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا و ۲ هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی در تبریز است؛ همچنین سالانه سه هزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز، ۳۱۴ تن گوشت سفید و ۴۸ هزار تن ذرت علوفه‌ای در این شهرستان تولید می‌شود.

 

 

خبرنگار عسلنا گزارش داده که مدیر جهادکشاورزی تبریز با اشاره به تولید سالانه ۱۱ هزار و ۲۰۴ تن تخم مرغ در شهرستان گفت: تبریز دارای رتبه سوم تولید تخم مرغ در استان است؛ همچنین در تولید شیر خام رتبه دوم استان را دارد و ۲۷ هزار و ۸۰۰ تن تولید گندم دارد و با وجود ۲۲۰ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

۰
۰
منبع www.irna.ir/news/84029479/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید