۰
۰

وقتی تنها زنبوردار بجستان در خراسان رضوی حمایت نمی شود!

وقتی تنها زنبوردار بجستان در خراسان رضوی حمایت نمی شود!
کارآفرین بجستانی شرایط بد اقتصادی و عدم حمایت جدی مسئولان را مانع توسعه شغل زنبورداری در منطقه بجستان دانست.

اخبار زنبورداری خراسان رضوی - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران و به نقل از ایلنا، مرتضی پور علی گفت: زنبورداری شغل مورد علاقه من است و با هدف توسعه و ترویج زنبورداری با هزینه شخصی این حرفه را آغاز کردم . وی ادامه داد: شغل زنبورداری را می‌شود در کنار کشاورزی و دامپروری در جهت رونق اقتصادی و پیشرفت منطقه انجام داد.

وی افزود: شرایط و اقلیم منطقه باستان و روستای آهنگ به گونه ای است که می‌توان برای آینده شغلی جوانان برنامه ریزی کرده و بهار خوب این نواحی باعث رونق شغل زنبورداری و تاثیر مثبت آن بر کشاورزی می‌شود.

به گزارش خبرنگار عسلنا کارآفرین بجستانی گفت: با توجه به توسعه شغل زنبورداری میتوان گفت عسل یکی از محصولات تولیدی این حرفه است زل رویال یا اکسیر جوانی، موم و زهر از جمله محصولات دیگر تولیدی است که باعث ایجاد اشتغال برای چندین نفر میشود.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل شرایط بد اقتصادی و عدم حمایت جدی مسئولان جهاد کشاورزی از این حرفه و عدم بیمه شدن افرادی که در این حرفه مشغول هستند باعث نگرانی و ناامیدی است و سال گذشته با وجود بالای ۲۰۰ کندوی زنبور و تولید عسل سالم و ارگانیک ، امسال متاسفانه با ۱۵۰ کندو تولید عسل در منطقه دارم.

 

 

وی در پایان ضمن تاکید بر حمایت مسئولان از جوانان کارآفرین گفت: در این سالها و با توجه به حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و جهش تولید طبق بیانات مقام معظم رهبری امید است فرماندار، جهاد کشاورزی و مسئولان اجرایی حمایت‌های خود را در جهت پیشرفت و توسعه منطقه و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و شرایط بهتر اقتصادی دریغ نکنند چه بسا که ایجاد اشتغال بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نگرانی و دغدغه شغلی جوانان را کاهش می دهد.

۰
۰
منبع https://www.ilna.news/fa/tiny/news-968771
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید