۵۵۷
۰
۰

تولید سالانه ۱۸۵۷ تن عسل حاصل زحمت ۷۴۸۹ زنبورستان در کردستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه یک‌هزار و ۸۵۷ تن عسل طبیعی در زنبورستان‌های سطح استان توسط زنبورداران کردستانی تولید و روانه بازار می‌شود.

اخبار زنبورداری کردستان - به گزارش عسلنا، پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران و به نقل از مهرنیوز، محمدفرید سپری اظهار کرد: در طول خدمت دولت تدبیر و امید به مردم، تعداد زنبورستان های استان با رشد ۱۰۰ درصدی، تولید عسل با رشد ۸۰ درصدی و تعداد کلنی‌ها نیز با رشد ۵۷ درصدی مواجه شده است.

وی افزود: بر اساس نتایج آمارگیری سال گذشته بیش از ۲۵۶ هزار کندو در این استان وجود دارد که برای پنج هزار و ۷۱۲ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و سالانه حدود یک هزار و ۸۵۷ تُن محصول نیز تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش عسلنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه توسعه زنبورداری از اهداف این سازمان در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان است، ادامه داد: کردستان در سال ۱۳۹۲ دارای سه هزار و ۷۳۹ زنبورستان بود که این آمار اکنون به هفت هزار و ۴۸۹ مورد رسیده است.

سپری یادآور شد: تعداد کل کلنی‌های این استان در این مدت ۱۶۳ هزار کلنی بود که این آمار نیز با ۵۷ درصد رشد به ۲۵۶ هزار و ۷۴۹ مورد رسیده که در نتیجه آن میزان تولید عسل از یک هزار و ۳۰ تن ابتدای سال ۱۳۹۲ به یک هزار و ۸۵۷ تن در سال جاری رسیده است.

 

 

وی با بیان اینکه استحصال ژل رویال از محصولات جدیدی بود که در زنبورستان‌های استان تولید می‌شود، بیان کرد: زنبورداران برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ اقدام به تولید این محصول کردند که سال گذشته ۳۲۴ کیلوگرم ژل رویال تولید و در بازار عرضه شد.

به گزارش خبرنگار عسلنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه تولید گرده گل، بره موم، زهر زنبور عسل از دیگر فرآورده‌هایی است که برای اولین بار در این استان تولید شده است، گفت: این تولیدات شامل ۱۵۰ گرم زهر زنبور عسل، هفت هزار و ۶۶ کیلوگرم بره موم و ۲۵ هزار و ۶۷۰ کیلوگرم گرده گل است.

۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید