۹۰۲
۰
۰

439 تن عسل طبیعی، حاصل تلاش زنبورداران شاهین دژ

439 تن عسل طبیعی، حاصل تلاش زنبورداران شاهین دژ
مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: زنبورداران این شهرستان امسال ۴۳۹ تن عسل برداشت کرده‌اند که این مقدار در مقایسه با پارسال ۳۲ درصد کاهش داشته است.

اخبار زنبورداری آذربایجان غربی - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران و به نقل از ایرنا، اسکندر عبدی روز دوشنبه اظهار داشت: این میزان عسل در مجموع از ۴۲ هزار کندوی بومی و مدرن این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز ۷۰۰ تُن عسل از زنبورستان‌های شاهین‌دژ برداشت شده بود، اضافه کرد: براساس سرشماری‌های انجام شده در سال جاری از مجموع کندوهای این شهرستان در حال حاضر ۳۹ هزار کلنی مدرن و ۲ هزار کلنی بومی یا سنتی در این شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ افزود: در این سرشماری میانگین برداشت عسل از هر کندوی مدرن در این شهرستان ۱۱ کیلوگرم و از کندوی سنتی پنج کیلوگرم ثبت شد.

به گزارش خبرنگار عسلنا، عبدی گفت: طی ۲ سال گذشته ۳۷۰ تٌن شکر یارانه‌ای با هدف حمایت و رونق این صنعت با قیمت مصوب بین اعضای زنبورداران این شهرستان توزیع شده که ۱۵۰ تن آن مربوط به سال جاری است. ۴۵۰ شاهین‌دژی در حوزه تولید عسل فعال هستند که از این تعداد ۵۰ نفر در مناطق ییلاقی و مابقیه در روستاها ساکنند.

 

 

این شهرستان در مجموع دارای ۹۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی و مابقی هم به صورت دیم کشت می‌شود. شاهین‌دژ رتبه هفتم تولید عسل آذربایجان‌غربی را در اختیار دارد.

۰
۰
منبع www.irna.ir/news/84048719/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید