۷۷۵
۰
۰

احتمالا 80 تن عسل از شهرستان دلفان برداشت می شود

احتمالا 80 تن عسل از شهرستان دلفان برداشت می شود
رییس اداره جهاد کشاورزی دلفان گفت: برداشت عسل از ۵۹ هزار کلنی در این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۸۰ تن عسل در این منطقه تولید شود.

اخبار زنبورداری لرستان - به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران و به نقل از ایرنا، فرود ساروقی روز سه شنبه اظهار داشت: شهرستان دلفان با تعداد ۵۹ هزار کلنی زنبور رتبه اول تولید عسل را در بین شهرستانهای استان لرستان دارد.

وی افزود: شرایط آب و هوایی، پوشش گیاهی متنوع  و  به‌ویژه انواع گیاهان دارویی، پتانسیل خوبی را برای توسعه هر چه بیشتر حرفه زنبورداری در  این شهرستان ایجاد کرده است، که امیدواریم با رشد انبوه آن، امکان تولید بالا و اشتغال پایدار برای گروه کثیری از جوانان فراهم شود.

به گزارش عسلنا به گفته وی با توجه به این پتانسیل طبیعی بیش از ۵۰۸  بهره بردار در زمینه پرورش زنبور عسل در این شهرستان مشغول فعالیت هستند. وی اضافه کرد: بزرگترین سایت تولید عسل در کشور در روستا کفراج دلفان می باشد که با ۳۳ هزار  کلنی بزرگترین روستای تولید کننده عسل در سطح استان و کشور است. ساروقی افزود: عسل این شهرستان یکی از با کیفیت‌ترین عسل‌های غرب کشور است که مازاد آن به خارج از استان نیز صادر می‌شود. وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۷۰ تن عسل در این شهرستان برداشت شد.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قرار دارد.

 

 

۰
۰
منبع www.irna.ir/news/84049547/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید