۱۱۲۲
۲
۰

دود موجب کاهش زنبورهای عسل می شود!

زنبوردار آمریکایی مدعی شد؛
زنبوردار آمریکایی مدعی شد؛
یک زنبوردار می گوید: دود موجب کاهش زنبورهای عسل می‌شود

اخبار زنبورداری آمریکا - به گزارش واحد بین الملل پایگاه اطلاع رسانی و خبری صنعت زنبورداری ایران، دود غلیظ آتش سوزی های شدید اورگن نه تنها برای انسان و حیوانات خانگی درسر آفرین است، بلکه برای گرده افشانی منطقه نیز ضرر و زیان فراوانی ایجاد کرده است. ریچارد نیکولز، زنبوردار بازنشسته در پرینویل، در این رابطه می گوید که این دود باعث پرخاشگری زنبورها می شود و بر نحوه تغذیه آنها تأثیر می گذارد. جستجوی غذا به عهده زنبورهایی است که در جستجوی شهد از کندو بیرون می روند و عسلی تولید می کنند که به عنوان منبع غذایی زمستان ذخیره می شود.

به گزارش خبرنگار عسلنا نیکلز ادامه می دهد: " در حال حاضر مهمترین چیز برای تغذیه در پاییز rabbitbrush  است که مدت زمانی که زنبورهای عسل باید آن را بخورند کاهش می یابد. این بدان معناست که زنبورها دچار مشکل می شوند. " وی می گوید: " در صورت بدتر شدن دود، زنبورهای عسل از ترک کندوی خودداری خواهند کرد".

به گزارش عسلنا نیکولز که از حدود 10 سال پیش زنبورداری را شروع کرده و عضوی از انجمن زنبورداری اورگن مرکزی است، می گوید: "اگرچه از زمان آتش سوزی گذشته، اما تراکم دود پایان نیافته است". وی ادامه می دهد: "صدها زنبور عسل برای زمستان از منبع ذخیره خود تغذیه می کنند، اما در حال حاضر هزاران زنبور عسل وجود دارد و مقدار عسل ذخیره شده برای زمستان اندک است."

نیکولز می گوید: " عسل کمتر برای زنبورها به معنای عسل کمتر برای انسان است و این بدان معناست که عسل کمتری در بازار وجود خواهد داشت و این  کاهش از انگلیس تا کلمبیا و  کالیفرنیا ادامه دارد."
به گفته این زنبوردار این کاهش زمانی مشخص می شود که در بهار سال آینده تعداد زنبورهای عسل کمتر و یا احتمال کمبود عسل را مشاهده کنید.

 

 

۲
۰
منبع https://ktvz.com/news/2020/09/14/prineville-beekeeper-says-more-smoke-could-mean-fewer-bees/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید