۲۴۹۶
۲
۱

تغییر معیارهای پرورش شهری زنبورعسل در کانادا

شورای کانادا در پی بهبود شرایط زنبورداری در شهر
شورای کانادا در پی بهبود شرایط زنبورداری در شهر

اخبار زنبورداری کانادا - به گزارش واحد بین الملل پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، بر اساس سیاست جدید در کانادا معیارهایی برای پرورش زنبورهای عسل در شهر فراهم می شود که این سیاست جدید، محل و تعداد عملیات زنبورداری در شهر را مشخص و بهترین شیوه و دستورالعمل را برای زنبورداران ارائه می دهد.

علاقمندان به زنبورهای عسل در کانادا و هر کسی که نگران زنبورداری در همسایگی خود باشد، اکنون با یک سیاست جدید و به روز شده در مورد زنبورداری مواجه هستند.

به گزارش عسلنا شورای کانادا در جلسه اکتبر خود با 6 رای موافق در برابر یک رای مخالف، در مورد سیاست زنبورداری پرداختند و معیارهایی را که زنبورستان ها برای پرورش زنبورهای عسل باید رعایت کنند، مشخص کردند. در جلسه شورا تنها برایان سوانسون مخالف این طرح بود.

دولت پس از ارائه پیشنهادهای متعدد از سوی  ینز پدرسون زنبوردار برای بهبود این مصوبه در جلسه قبلی شورا حالا این سیاست را به روز کرده و تغییرات پیشنهادی شامل بازرسی منظم از کندوها هر 10 تا 14 روز است.

 

 

در گزارش شورا توضیح داده شد که این سیاست محل و تعداد عملیات زنبورداری در شهر را مشخص می کند و همچنین بهترین روش ها و دستورالعمل ها را برای زنبورداران ارائه می دهد، از جمله اینکه کندوها در ارتفاع مشخصی از سطح زمین نگهداری شوند. همچنین افراد موظف می شوند منابع آبی را که باعث ایجاد مزاحمت برای زنبورها می شود، در نظر بگیرند.

به گزارش واحد بین الملل عسلنا بر اساس این مصوبه جدید، ساکنینی که به پرورش زنبورهای عسل مشغولند ابتدا باید در استان و سپس در تالار شهر ثبت نام کنند. همچنین براساس این سیاست، در حالی که ازدحام زنبورهای عسل، طبیعی است، زنبورداران باید اقدامات لازم برای جلوگیری از این اقدام در محیط های شهری انجام دهند. برخی از اقدامات موثر در جلوگیری از ازدحام شامل جلوگیری از شلوغی بیش از حد کلونی ها، تقسیم کندو، اطمینان از تهویه مناسب کندوها و برداشتن گامهای موثر است.

خبرنگار عسلنا می گوید در این سیاست آمده است که همه زنبورداران باید از روشهای خوب مدیریتی و زراعی پیروی کنند و در عین حال زنبورهای عسل را نیز در چنین شرایطی نگهداری کنند تا از ازدحام، رفتارهای پرخاشگرانه و بیماری آنها جلوگیری کنند. زنبورداران باید هرگونه بیماری را به زنبوردار استانی اطلاع دهد و برای رفع مشکل گام بردارند.

این سیاست همچنین بیان می کند که نباید بیش از دو کندو در ملکی که اندازه آن کمتر از 550 متر مربع (5920 فوت مربع) است نگهداری شود.

۲
۰
۱ دیدگاه
 
ir
طبیب کاظمی | ۳ سال پیش
سلام ادمین عزیز عسلنا
روزگارتان بکام
من طبیب طب سنتی هستم
یک پزشک تجربی و گیاهی
با تجربه ۳۰ ساله
اهل فارس کوهچنار
خلاق و نوآور بوده و هستم
*** برای اولین بار در ایران
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید