۹۴۰
۵
۱

راهکارهای طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو

راهکارهای طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو یکی از مواردی است افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و انتخاب راهکار مناسب برای جلوگیری از این مشکل اهمیت زیادی دارد. زیرا افراد به دلایل مختلفی دچار ریزش مو می‌شوند. البته باید به این نکته توجه داشت که هر فردی در طول روز مقداری ریزش مو خواهد داشت. ریزش روزانه بین 50 تا 100 تار مو طبیعی است؛ اما بیشتر از این مقدار نشان دهنده ‏ریزش مو است و باید به پزشک مراجعه شود.

ریزش مو می‌تواند بر اثر مشکلات تیروئیدی، استرس، عفونت‌های پوست سر، افزایش سن یا موارد مختلف دیگر باشد. در صورت داشتن این بیماری ها بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا برای جلوگیری از ادامه ریزش مو اقدام شود.

برای جلوگیری از ریزش مو روش های مختلفی وجود دارد. اگر سری به فروشگاه های بزرگ یا داروخانه ها بزنید، تنوع زیادی از شامپوهای ضدریزش مو را مشاهده خواهید کرد که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارد. با این حال تجربه ثابت کرده که شامپوها خود مشکلات زیادی مثل سفید شدن مو یا دیگر مشکلات پوستی را به همراه دارند.

علاوه بر استفاده از شامپو ضد ریزش مو، می توان با رعایت برخی ملاحظات یا مصرف خوراکی و موضعی برخی فراورده ها از ریزش مو جلوگیری کرد. این روش نسبت به استفاده از شامپوهای شیمیایی، مضرات کمتری برای پوست و مو به همراه دارد.

 

 

در این مطلب قصد داریم به نکاتی پیرامون روش های طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو اشاره کنیم. اگر شما هم با مشکل ریزش موهای خود مواجه هستید، این مطلب می تواند به شما در راستای برطرف کردن این مشکل آزاردهنده کمک کند.

توصیه های مراقبت از مو

یکی از روش های جلوگیری از ریزش مو این است که از برخی رفتارها که منجر به ریزش مو می شود خودداری و برخی اقدامات پیشگیرانه را عملی کنیم. متاسفانه برخی اقدامات به نوعی رفتار همیشگی و عادی برای ما تبدیل شده که باید برای ترک این رفتار غلط اقدام کنیم تا از ریزش موها جلوگیری نماییم.

شستشوی روزانه

شستشوی روزانه مو باعث تمیز ماندن پوست سر شده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشت که حتما از شامپو با کیفیت بالا استفاده شود.

کشیدگی موها و ریزش مو

از بافتن و بستن مو به حالت دم اسبی پرهیز شود؛ زیرا به مرور زمان پیوند میان مو و پوست ضعیف شده و به راحتی موها از پوست جدا می‌شوند. اگر می خواین موهای خود را ببافید سعی کنید از ابزارهایی استفاده کنید که کمک می کند کمتر به موها فشار آید.

از سشوار و اتوی مو کمتر استفاده کنید

تا جایی که ممکن است از مصرف شسوار و اتوی مو پرهیز کنید. زیرا استفاده از این وسایل سبب می‌شود فولیکول مو از بین رفته و موها هیدراته شود. اگر می خواهید از سشوار استفاده کنید، صبر کنید تا موهایتان کمی خشک تر شود. همچنین به صورت روزانه از این ابزارها استفاده نکنید و فقط در موارد خاص به سراغ اتو مو و سشوار زدن بروید.

رنگ مو قاتل موهایتان است

استفاده از رنگ‌های شیمیایی نیز یکی دیگر از علت های ریزش مو به حساب می‌آید. توصیه می‌شود از مصرف رنگ مو شیمیایی تا جای ممکن پرهیز کنید. برای رنگ کردن مو می توانید از مواد طبیعی استفاده نمایید تا خطر ریزش مو کمتر شود. استفاده از دکلره هم باعث سوختن موها و هم باعث ریزش شدید مو می شود. بهتر است تا جای ممکن از این روش برای رنگ کردن مو استفاده نکنید.

تاثیر ماسک مو در ریزش مو

استفاده از ماسک مو کمک به تمیزی هرچه بیشتر آن می‌کند و چربی های اضافه مو را پاکسازی می‌نماید. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در ‏هنگام خرید‏، ماسک‌ مویی انتخاب شود که از مواد مرغوب و با کیفیت بالا تولید شده باشد.

در غیر اینصورت‏ استفاده از ماسک مو باعث ریزش بیشتر آن خواهد شد.

‏بهتر است اگر می خواهید برای مراقبت از مو یا افزایش درخشندگی مو از ماسک استفاده کنید، به سراغ ماسک های خانگی طبیعی بروید. این ماسک ها اگر به خوبی و طبق دستور صحیح تهیه شوند، هم باعث تقویت مو شده و هم می توانند از ریزش موها جلوگیری کنند.

ویدئو: ماسک موز و نارگیل به همراه عسل طبیعی برای مو

ویدئو: ماسک مو برای آبرسانی بیشتر و جلوگیری از ریزش مو

 

استفاده از برس های نرم با الیاف طبیعی

شانه نامناسب ریزش مو

استفاده از برس نرم به طور منظم باعث ایجاد چربی مناسبی روی مو ها می‌شود. برس کشیدن مو باید بسیار آهسته از بالا به پایین صورت گیرد. یکی از خواص برس کشیدن موها به طور منظم آن است که در حمام شاهد ریزش شدید مو نخواهید بود. سعی کنید موهایتان را در زمانی که خیس هستند، شانه نزنید.

تاثیر یوگا بر کاهش ریزش مو

اگر ریزش مو بر اثر استرس باشد، ورزش یوگا می‌تواند در کاهش استرس و کاهش ریزش مو مفید باشد. بعضی از حرکات یوگا که در کاهش استرس موثر است عبارتند از حرکت خم به جلو، حرکت شتر، حرکت ایستادن روی شانه ها، حرکت ماهی و زانو زدن.

دستورات موضعی برای جلوگیری از ریزش مو

علاوه بر انجام برخی ملاحظات به منظور جلوگیری از ریزش مو، روش های درمانی زیادی نیز برای رفع ریزش وجود دارد. خوشبختانه در طب سنتی ایرانی و طب چینی این روش های طبیعی قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرند و نتایج قابل قبولی دارند.

اثر روغن نارگیل در جلوگیری از ریزش مو

برای از بین بردن آسیب دیدگی‌های ناشی از شکنندگی مو یا تابش اشعه ماوراء بنفش، استفاده از روغن نارگیل گزینه مناسبی است. لوریک موجود در روغن نارگیل به پروتئین موجود در مو متصل شده و از شکنندگی آن جلوگیری می‌کند.

ماساژ پوست سر با روغن نارگیل باعث افزایش گردش خون شده و به رشد مجدد موها کمک کرده و باعث رفع مشکل ریزش مو می شود. بهتر است برای تعیین میزان استفاده از روغن نارگیل و روش مصرف با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.

استفاده از روغن زیتون در ریزش مو

استفاده از روغن زیتون می‌تواند موها را بسیار نرم کند و مانع ریزش آن ‌شود. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به موها بزنید و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. اگر با بوی روغن زیتون مشکل دارید، می توانید از روغن زیتون فرابکر یا روغن های تصفیه شده استفاده کنید.

تاثیر آب پیاز و سیر بر رفع ریزش مو

به دلیل اینکه پیاز حاوی مقدار زیادی گوگرد است، برای مو بسیار مفید بوده و به رشد آن کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد آب پیاز به خاطر ترکیبات فوق العاده باعث کاهش ریزش و پرپشت شدن مو می‌شود. آب پیاز حتی برای از بین بردن طاسی بسیار موثر است.

روش استفاده از سیر و پیاز

نصف یک پیاز قرمز را خرد کرده و با چهار حبه سیر مخلوط نمایید. سپس دو لیوان آب به همراه دو قاشق غذا خوری دارچین به آن اضافه کرده و به مدت 15 دقیقه روی حرارت قرار دهید. به مدت 4 روز به همین حالت این مواد باقی بماند. بعد از چهار روز مواد را از صافی رد کرده و آب حاصل از آن را داخل شامپو ریخته و استفاده کنید.

اثر ماسک تخم مرغ و آب سیب زمینی در ریزش مو

سه عدد سیب زمینی را آب گرفته و با یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کرده و به مدت 15 دقیقه روی سر بگذارید. سپس می توانید موها را بشویید.‏

اثر ماسک تخم مرغ و چای سبز در ریزش مو

یک عدد تخم مرغ را هم بزنید و یک قاشق غذا خوری چای سبز دم کرده را با یک قاشق غذا خوری خردل مخلوط نموده و به مدت 20 دقیقه روی مو ها گذاشته و سپس آن را بشویید.

اثر ماسک انگور فرنگی

یکی از دلایل ریزش مو کمبود ویتامین c در بدن است. انگور فرنگی سرشار از ویتامین c است و به حفظ سلامت پوست و مو کمک می‌کند. چند عدد از انگور فرنگی را بعد از آنکه هسته آنها را جدا کردید، بکوبید تا یک خمیر یک دست به وجود آید. چند قطره آبلیمو به آن اضافه کرده و روی پوست سر ماساژ دهید.

دستورات تغذیه ای برای جلوگیری از ریزش مو

برخی مواد خوراکی و رژیم های غذایی می توانند باعث برطرف شدن مشکل ریزش مو شوند. این مواد خوراکی کمک می کنند تا کمبود برخی مواد درون پوست سر یا بدن انسان رفع شده و از ریزش جلوگیری شود. بهتر است رژیم های غذایی زیر نظر پزشک متخصص یا مشاور انجام شوند. با این حال برخی دستورات خوراکی و رژیم های غذایی در ادامه آورده شده است که می تواند برای درمان ریزش مو مفید باشد.

تاثیر مصرف رژیم غذایی مدیترانه در ریزش مو

رژیم غذایی مدیترانه که حاوی سبزیجات خام و گیاهان تازه است، احتمال طاسی را کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود در هفته سه بار از ریحان، جعفری، سالاد سبزیجات استفاده شود؛ زیرا اثر بسیار خوبی در کنترل ریزش مو خواهد داشت.

تاثیر مصرف پروتئین در درمان ریزش مو ها 

فولیکول موها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. یکی از موادی که ساختار پروتئین را تشکیل می‌دهند آمینواسیدها هستند. این مواد مغذی برای موها بسیار ضروری است. در صورتی که موها دچار فقر مواد مغذی شود، ریزش آن‌ها را به همراه خواهد داشت. بنابراین باید رژیم غذایی سرشار از پروتئین باشد. مواد غذایی که سرشار از پروتئین هستند، شامل: تخم مرغ، آجیل، لوبیا، نخود فرنگی، ماهی، لبنیات کم چرب، مرغ و بوقلمون خواهند بود.

ژل رویال و درمان ریزش مو

ژل رویال هم یک مولتی ویتامین طبیعی است و هم خواصی درون خود دارد که می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. این ماده حیات بخش به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر در مورد ژل رویال بخوانید:

ژل رویال چیست؟

چرا هنوز خواص ژل رویال را نمی دانید؟

اگر قیمت ژل رویال شما را ناامید کرده، این مطلب را بخوانید

ژل رویال مصرف نکنید! اگر علاقه ندارید جوان بمانید

خواص شگفت انگیز ژل رویال برای پوست

ژل رویال هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی داخل شامپوهای حاوی ژل رویال و لوسیون های خانگی حاوی ژل رویال مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف خوراکی ژل رویال یکی از بهترین روش های مصرف این ماده طبیعی است که اثرات فوق العاده ای برای تقویت موی سر دارد.

یکی از دلایل اصلی ریزش مو به ویژه در بانوان، به هم ریختگی هورمون ها است. ژل رویال به عنوان یک ماده تنظیم کننده هورمون می تواند در این زمینه نیز موثر باشد. در نتیجه اگر ریزش مو به دلیل به هم ریختگی هورمون ها باشد، به احتمال زیاد با مصرف ژل رویال درمان خواهد شد.

سخن آخر

جلوگیری از ریزش مو با استفاده از روش ها و مواد طبیعی بسیار مهم است. بهتر است به جای استفاده از داروهای هورمونی و شیمیایی به سراغ طبیعت بروید و جلوی ریزش را بگیرید. در این بین ژل رویال یکی از بهترین مواد برای این منظور است که باید به صورت مجزا به خواص ژل رویال برای ریزش مو اشاره کنیم.

شما چه توصیه ای برای درمان ریزش مو دارید؟ لطفا از طریق نظرات با ما در میان بگذارید

 

۵
۰
۱ دیدگاه
 
ir
مونا | ۳ سال پیش
سلام خیلی جالب و آموزنده بود سپاسگذارم مدتی بود دچار ریزش موی شدید شدم از انواع مکملها و داروهای شیمیایی استفاده کردم ولی اثر ندیدم موهام خیلی کم پشت شد به پیشنهاد یکی از دوستام از گرده گل و بره موم استفاده کردم البته شما گفتید ژل رویال واسه ریزش مو خوبه ولی خواستم تجربم را بگم نمیدونم شاید عامل عفونی یا فقر ویتامینی چیزی بود که با این محصولات برطرف شد .
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید