۹۷۳
۳
۱

بیشتر با علائم آلزایمر آشنا شویم؛ ژل رویال چطور روی این علائم اثر می گذارد؟

بیشتر با علائم آلزایمر آشنا شویم؛ ژل رویال چطور روی این علائم اثر می گذارد؟

بیماری آلزایمر نوعی اختلال پیشرونده است که باعث تحلیل رفتن سلول های مغزی و مرگ آنها می شود. آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است. کاهش مداوم در تفکر، مهارت های رفتاری و اجتماعی که توانایی فرد را برای عملکرد مستقل مختل می کند. آشنایی با علائم آلزایمر بخش مهمی از پیشگیری و درمان این بیماری را شامل می شود؛ چراکه رسیدگی سریع به کنترل از دست رفتن حافظه کمک می کند.

علائم اولیه بیماری ممکن است فراموش کردن وقایع یا مکالمات اخیر باشد. با پیشرفت بیماری، فرد مبتلا به آلزایمر دچار اختلال شدید حافظه می شود و توانایی انجام کارهای روزمره خود را از دست می دهد. داروهای فعلی بیماری آلزایمر ممکن است به طور موقت علائم را بهبود بخشند یا سرعت افت را کاهش دهند. این روش های درمانی گاهی اوقات به افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک می کند تا عملکرد خود را به حداکثر برسانند و برای مدتی استقلال خود را حفظ کنند. برنامه ها و خدمات مختلف می توانند به حمایت از مبتلایان به آلزایمر و مراقبان آنها کمک کنند.

هیچ درمانی برای درمان بیماری آلزایمر یا تغییر روند بیماری در مغز وجود ندارد. در مراحل پیشرفته بیماری، عوارض ناشی از کاهش شدید عملکرد مغز  مانند کم آبی، سوء تغذیه یا عفونت، منجر به مرگ می شود. یکی از روش هایی که به صورت آزمایشگاهی برای درمان آلزایمر مورد بررسی قرار گرفته است، استفاده از ژل رویال است. ژل رویال می تواند روند پیشرفت را کند نماید و احتمالا تاثیراتی روی درمان آلزایمر در ابتدای کار بگذارد.

بیشتر با ژل رویال آشنا شویم:

 

 

ژل رویال چیست؟

چرا هنوز خواص ژل رویال را نمی دانید؟

اگر قیمت ژل رویال شما را ناامید کرده، این مطلب را بخوانید

چرا روش های عرضه ژل رویال خاص است؟

داستان ژل رویال از گذشته تا امروز

ترفندهایی برای نگهداری ژل رویال

در این مطلب قصد داریم به صورت خلاصه به معرفی علائم آلزایمر بپردازیم. آشنایی با علائم این بیماری کمک می کند تا خیلی سریع برای جلوگیری از پیشرفت آلزایمر اقدام کنید. اگر بتوانید در مراحل اولیه بیماری ژل رویال به بیمار بدهیدف احتمال پیشرفت نکردن آن وجود دارد.

آشنایی با مهمترین علائم آلزایمر

کاهش حافظه علامت اصلی بیماری آلزایمر است. نشانه اولیه بیماری معمولاً مشکل در به خاطر سپردن وقایع یا مکالمات اخیر است. با پیشروی بیماری، اختلالات حافظه بدتر شده و سایر علائم ایجاد می شوند.

در ابتدا ممکن است فرد مبتلا به بیماری آلزایمر از داشتن مشکل در به خاطر سپردن چیزها و سازماندهی افکار خود آگاه باشد. یکی از اعضای خانواده یا یک دوست میتواند بیشتر متوجه چگونگی بدتر شدن علائم شود.

در ادامه به مهمترین علائم آلزایمر به صورت خلاصه می پردازیم.

از دست رفتن حافظه

همه گاه به گاه دچار فراموشی زود گذر می شوند. طبیعی است که مکان های قرار دادن کلیدهای خود یا نام یکی از آشنایان را فراموش کنید. اما از دست دادن حافظه مرتبط با بیماری آلزایمر ادامه دارد و بدتر می شود. این بیماری بر توانایی عملکرد در محل کار یا خانه تأثیر می گذارد.

افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است:

  • جملات و سوالات را بارها و بارها تکرار کنند.
  • مکالمات، قرارها یا رویدادها را فراموش کنند و بعداً آنها را به خاطر بسپارند.
  • معمولاً وسایل خود را در جای اشتباهی می گذارند و اغلب آنها را در مکان های غیرمنطقی قرار می دهند.
  • در مکان های آشنا گم می شوند.
  • سرانجام ممکن است نام اعضای خانواده و موضوعات روزمره را فراموش کنند.
  • در یافتن کلمات مناسب برای شناسایی اشیا، بیان افکار یا شرکت در مکالمات مشکل دارند.

نکته جالبی که در مورد ژل رویال و اثر آن بر آلزایمر دارد این است که ترکیباتی درونی ژل رویال بر روی نورون های مغزی اثر می گذارد. همین اثرگذاری ژل رویال است که کمک می کند حافظه کوتاه مدت و بلند مدت تقویت شده و از بروز آلزایمر پیشگیری شود. افرادی که در معرض آلزایمر قرار دارند با مصرف منظم این ماده طبیعی می توانند روند پیشرفت بیماری را کند یا حتی متوقف کنند. تقویت حافظه با ژل رویال از خواص اثبات شده این ماده طبیعی است

مشکل در تفکر و تعقل

بیماری آلزایمر، به ویژه در مورد مفاهیم انتزاعی مانند اعداد، باعث عدم تمرکز و فکر می شود. چند وظیفه به ویژه دشوار در مدیریت امور مالی، تعادل دفترچه های چک و پرداخت به موقع صورتحساب ها است که ممکن است چالش برانگیز باشد. این دشواری ها ممکن است به ناتوانی در شناخت و مقابله با اعداد برسد.

قضاوت و تصمیم گیری

قدرت تصمیم گیری آلزایمر

توانایی تصمیم گیری و قضاوت منطقی در موقعیت های روزمره کاهش می یابد. به عنوان مثال، ممکن است یک فرد در تعاملات اجتماعی انتخاب های ضعیف یا غیر مشخصی انجام دهد یا لباس نامناسب با آب و هوا بپوشد. ممکن است پاسخ موثر به مشکلات روزمره، مانند سوختن غذا روی اجاق گاز یا شرایط رانندگی غیرمنتظره نداشته باشد.

ژل رویال در این زمینه نیز با افزایش قدرت تمرکز، به کمک بیماران می آید. اگرچه تاثیر ژل رویال برای تصمیم گیری صحیح در موارد پیشرفت بیماری چندان زیاد نیست؛ اما در ابتدای بیماری می تواند بسیار مفید و راهگشا باشد.

برنامه ریزی و انجام کارهای آشنا

فعالیت های روزانه یک بار که به مراحل متوالی نیاز دارند، مانند برنامه ریزی و پختن غذا یا انجام یک بازی مورد علاقه، با پیشرفت بیماری به یک مبارزه تبدیل می شوند. در نهایت، افراد مبتلا به آلزایمر پیشرفته ممکن است فراموش کنند که چگونه کارهای اساسی مانند لباس پوشیدن و استحمام را انجام دهند.

تغییر در شخصیت و رفتار

تغییرات مغزی که در بیماری آلزایمر رخ می دهد می تواند بر خلق و خو و رفتار تأثیر بگذارد. مشکلات ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • افسردگی
  • بی توجهی و بی عاطفگی
  • کناره گیری اجتماعی
  • نوسانات اخلاقی
  • عدم اعتماد به دیگران
  • تحریک پذیری و پرخاشگری
  • تغییر در عادات خواب
  • سرگردانی
  • از بین رفتن بازدارندگی ها
  • توهم ، مانند باور داشتن به چیزی که به سرقت رفته است

ژل رویال بر روی بسیاری از این خواص اثر می گذارد. به همین علت است که گفته می شود با مشاهده چنین علائمی حتی اگر در مورد آلزایمر بودن آن هم شک دارید، باز مصرف ژل رویال را در برنامه دارویی خود قرار دهید. به ویژه برای افرادی که در سنین میانسالی قرار دارند.

ژل رویال خواص فوق العاده ای برای درمان افسردگی دارد. همچنین می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. البته بهتر است در این زمینه از عسل نیز در کنار ژل رویال کمک بگیرید. در موارد دیگر بیان شده در بالا نیز ژل رویال تاثیرات نسبی ایجاد خواهد کرد.

مهارت های حفظ شده با وجود آلزایمر

بسیاری از مهارت های مهم حتی برای مدت زمان طولانی تری نیز حفظ می شوند حتی در صورت بدتر شدن علائم. مهارت های حفظ شده ممکن است شامل خواندن یا گوش دادن به کتاب، گفتن داستان و خاطره گویی، آواز خواندن، گوش دادن به موسیقی، رقص، نقاشی یا کاردستی باشد.

این مهارت ها ممکن است مدت طولانی تری حفظ شوند زیرا توسط قسمت هایی از مغز که در مراحل بعدی بیماری تحت تأثیر قرار گرفته اند کنترل می شوند. این نشانه خوبی برای درمان است. پس تا فرصت از دست نرفته با استفاده از روش های طب سنتی به درمان آلزایمر بپردازید یا حداقل روند آن رشد آن را متوقف کنید.

سخن آخر

توجه به علائم آلزایمر بسیار مهم است؛ چراکه باعث شناخت سریعتر شده و می توانید روند رشد بیماری را زودتر متوقف کنید. اگر قرار باشد از ژل رویال یا روش های طب سنتی برای درمان آلزایمر استفاده کنید، هرچه زودتر این علائم را تشخیص دهید، احتمال اثرگذاری بیشتر خواهد بود.

۳
۰
منبع https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/alzheimers-disease/symptoms-causes/syc-20350447
۱ دیدگاه
 
ir
مجید | ۳ سال پیش
سلام بابت مطالبتون تشکر من یه دختر دارم که خیلی هوش و حافظش واسه یادگیری درس کمه بعد از اونجایی که تعریف ژل رویال را خیلی شنیدم تهیه کرذم و صبح ناشتا بهش دادم استفاده کرد واقعا بعد یه مدتی تاثیراتش را دیدم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید