۲۲۲۸
۴
۱

آیا واقعا ژل رویال برای تقویت باروری مناسب است؟

آیا واقعا ژل رویال برای تقویت باروری مناسب است؟

 سوالی که بارها از ما پرسیده می شود این است که آیا واقعا ژل رویال می تواند به باروری در مردان و زنان کمک کند؟ ژل رویال به عنوان یک مکمل غذایی برای طیف گسترده ای از مشکلات استفاده شده است که یکی از این موارد، تقویت باروری است. در حقیقت این ماده فقط برای تقویت باروری در مردان و زنان استفاده نشده است؛ بلکه برای سایر حوزه های سلامت تولیدمثل، مثل افزایش میل جنسی نیز به کار رفته است.

مسلما استدلال این است که ژل رویال عموما برای تقویت باروری در زنان بوده، اما توسط مردان هم برای اهداف مشابه افزایش نیروی مردانه، میل جنسی و تعداد اسپرم مورد کاربرد قرار گرفته و نتایج قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است.

همچنین ژل رویال فقط قبل از لقاح تخمک مورد کاربرد نبوده بلکه در طول و پس از حاملگی برای کمک به تعادل و نظم هورمونی، همانطور که ممکن است در فراهم کردن حمایت از سیستم اندوکرین کمک کند، استفاده شده است.

مطالعات نشان داده اند ژل رویال ممکن است آثار استروژن مانند داشته باشد که می تواند به بسیاری از زنانی که از سطوح استروژن پایین رنج می برند کمک کند. البته، قویا توصیه می کنیم که پیش از دریافت ژل رویال برای باروری، یا در طول بارداری یا در خلال دوره پرستاری با متخصص مراقبت های بهداشتی تان مشورت کنید. همچنین، همیشه خوب است که پیش از شروع رژیم مکمل ها برای تقویت باروری، برخی حمایت های علمی داشته باشید.

 

 

ما فواید زیاد و متنوع ژل رویال و همچنین ترکیب شیمیایی و محتوای غذایی اش را با جزئیات عالی در مجله عسلنا پوشش داده ایم. اگر شما تصمیم دارید این محصول را در رژیم خود قرار دهید، بنابراین آشکار است که چه گزینه هایی برای تصمیم گیری خواهید داشت.

ما پیشنهاد می کنیم که با خواندن این مقاله پیرامون چگونگی گزینش محصولات زنبور عسل به عنوان راهی برای فهم تفاوت ها و گزینش آگاهانه شروع کنید. ژل رویال از روش های مختلف بر تمام ما تاثیر می گذارد و مهم است که فواید این محصول را درک کنیم، خصوصا زمانی که داریم در مورد موضوعی به اهمیت باروری و سلامت تولیدمثل را لحاظ می کنیم.

پژوهش های تاثیر ژل رویال بر باروری

مطالعات بسیار اندکی بر روی انسان انجام شده است تا فواید واقعی استفاده از این محصول و تاثیرش بر روی باروری را نتیجه بگیریم. مطالعات آزمایشگاهی بر روی حیوانات با این حال نشان داده که برخی فواید بالقوه برای باروری و توانایی بارداری وجود دارد. یک پژوهش که در ژوئن 2006 در حوزه «علوم تولیدمثل جانوران» تالیف شد، تاثیرات ژل رویال بر روی گوسفندان را آزمایش کرد و آن را با دارونما مقایسه کرد.

میزان بارداری در گروه هایی که دارو داده شده بودند از گروه هایی که دارونما داده شده بودند بیشتر بود که نشانگر یک فایده مثبت در سلامت تولیدمثل و احتمال بارداری است.

پژوهشی که در سال 2010 انجام گرفت {علوم تولیدمثل جانوران} تاثیرات ژل رویال بر باروری مردان را در خرگوش ها بررسی کرد. مجموعا 24 خرگوش دارونما یا دوزی از ژل رویال داده شده بودند. سطوح تستوسترون به 143 درصد از سطح اولیه افزایش یافت و اسپرم به میزان 18 درصد با خروجی واقعی اسپرم به میزان 65 درصد افزایش یافت.

به طور کلی، از مطالعات حیوانات سخنگو انتظار می رود به عنوان نشانه تاثیر بالقوه بر انسان مفید باشند، هرچند در برخی موارد، تاثیر انسانی قابل توجه نیست.

باید بر  این تاکید شود که شکست در بارداری می تواند به علت های مختلفی باشد. این برای زنان اهمیت دارد که به طور کلی مقادیر کافی از فولیک اسید را برای لقاحی که می تواند رخ دهد (برای بارداری احتمالی) داشته باشند. ما همچنین می دانیم که کمبود اسید آمینه آرژنین می تواند منجر به کاهش تعداد اسپرم در مردان شود. هر دو یعنی فولیک اسید و آرژنین در ژل رویال حاضر هستند؛ پس این ممکن است پل میان برخی آزمایش های بالینی موفقیت آمیز هنگام بررسی ماده و تاثیر آن بر باروری باشد.

برخی از خواص ژل رویال که به صورت غیر مستقیم به باروری کمک می کند

تمامی خواص ژل رویال برای باروری محدود به افزایش اسپرم در مردان یا تنظیم هورمون در زنان نمی شود. برخی خواص این ماده شگفت انگیز مربوط به خواص غیر مستقیم آن است. برخی از این موارد را نیز با هم مرور می کنیم.

عملکرد و میل جنسی

مطالعات مختلفی در مورد تاثیرگذاری ژل رویال در افزایش میل جنسی، شهوت، انرژی و عملکرد جنسی هم در مردان و هم در زنان انجام گرفته است. شبهه کوچکی وجود دارد که آمیزش ما در زمان های مختلفی در طول زندگی مان کاهش پیدا کند. استرس، بیماری، یا به سادگی، روند طبیعی پیری می توانند تاثیر منفی در زندگی عاطفی ما داشته باشند که به افزایش استرس و اضطراب در خودمان و شریکمان می انجامد. ژل رویال برای قرن ها به عنوان کمک طبیعی به میل جنسی و داروی تقویت کننده غریزه جنسی استفاده می شود.

در حالی که در میان متخصصان نظرات متناقضی درباره علت میل جنسی کم وجود دارد، یک نظر عمومی مشترک وجود دارد که غذاهای خاصی می توانند کمک کنند. یک رژیم غنی از میوه ها، فیبرها، سبزیجات، غلات و حبوبات می تواند به همکاری در میل جنسی و شهوت جنسی کمک کند. همانطور که بسیاری از تقویت کنندگان سنتی میل جنسی مانند ریشه زنجبیل، هل، میخک ها و سیر و فلفل تازه می توانند.

در خط اول مکمل ها، جینسینگ و ژل رویال برای افزایش میل جنسی مورد استفاده قرار گرفته اند، به هرحال ما عموما جینسینگ را از آنجایی که می تواند تاثیرات منفی دیگری بر روی سیستم قلبی عروقی خصوصا در افراد مسن تر داشته باشد، پیشنهاد نمی کنیم. اما ژل رویال حتی برای افراد مسن نیز مناسب است.

ناتوانی جنسی

نشان داده شده است که ژل رویال اثرات مثبتی بر روی ناتوانی جنسی در مردان دارد. ژل رویال می تواند به طور مثبتی بر روی غده پروستات کار کند، و همچنین سفتی مجرای پیشاب را شل کند. ناتوانی جنسی به هیچ وجه قابل درمان نیست و همیشه لازم نیست برای کمک به حل مشکل به مواد شیمیایی سخت و نسخه دارویی متوسل شوید. توسط دانشمندان کره ای و چینی نشان داده شده است که محصولات طبیعی مانند ژل رویال در درمان مشکلات مرتبط با میل جنسی و باروری شامل ناتوانی جنسی موثر هستند.

دوز بهینه ژل رویال برای باروری مردان

بسیاری از مردم می پرسند دوز بهینه برای افزایش میل جنسی و توانمندی باروری چیست. مادامی که هیچ مطالعات علمی خاصی که کمک به پاسخ به این سوال بکند وجود ندارد، ما به طور کلی دوزی حدود 1000 میلی گرم در روز را پیشنهاد می کنیم. این مقدار میتواند به سادگی در قالب کپسول با استفاده از محصولی مانند کپسول 1000میلی گرمی ژل رویال دریافت شود.

سخن آخر

ژل رویال قطعا تاثیرات مثبتی هم بر روی باروری مردان و هم باروری زنان دارد. این موضوع را هم علم به صورت آزمایشگاهی اثبات کرده و هم طب سنتی از سال ها قبل به آن توجه داشته است. با این حال روند اثرگذاری ژل رویال برای درمان نازایی بسیار طولانی و زمان بر است.

شما تاکنون از ژل رویال برای درمان ناباروری استفاده کرده اید؟ حتما اگر در این زمینه تجربه ای داشته اید با ما در میان بگذارید.

۴
۳
منبع https://www.thenaturalshopper.com/resources/royal-jelly/royal-jelly-fertility.html
۱ دیدگاه
 
ir
سعیدی | ۳ سال پیش
سلام ژل رویال خیلی عالیه بالاخص برای خانمها بنده با کمبود استروژن مواجهم بخاطر همین چرخه ماهیانم نامنظم از زمانی ک ژل رویال خوردم بعد سه ماه دارم جواب میگیرم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید