۵۵۸۶
۱۰
۲

درمان کبد چرب با گرده گل؛ گرده های طلایی به جنگ کبد چرب می روند!

درمان کبد چرب با گرده گل؛ گرده های طلایی به جنگ کبد چرب می روند!

یکی از بیماری هایی که در چند دهه اخیر در سطح جهان فراگیر شده و افراد زیادی به این بیماری مبتلا هستند کبد چرب است. البته این نوع بیماری ارتباط مستقیمی با پیشرفت تکنولوژی و نوع تغذیه افراد دارد. استفاده از تکنولوژی ها باعث عدم تحرک افراد و همچنین استفاده از غذاهای پرچرب و آماده و حتی فست فودها زمینه را برای ابتلا به این نوع بیماری فراهم کرده است.

کبد چرب یعنی چربی در کبد انباشته شده است. وجود مقدار کمی چربی در کبد نرمال است اما اگر میزان از حد مجاز فراتر رود فرد مبتلا به کبد چرب خواهد شد. در صورتی که از پیشرفت این بیماری جلوگیری نشود، سلول های کبدی دچار التهاب شده و کبد فرد در بدترین حالت خود یعنی سیروز کبدی قرار خواهد گرفت.

در کبد چرب الکی که متاسفانه با مصرف الکل افراد مبتلا می شوند، با عدم مصرف الکل بهبودی حاصل خواهد شد. در کبد چرب غیر الکی که افراد را بیشتر درگیر کرده است، علت های زیادی دارد که باید جهت بهبودی برطرف شود.

 متاسفانه درمان قطعی برای کبد چرب در طب مدرن وجود ندارد و داروهای شیمیایی تجویز شده تاثیر زیادی در فرایند بهبودی نخواهد داشت. با برطرف کردن علت ها و اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی تا حدود بسیار زیادی به بهبودی بیماری کمک کرده ایم. طب سنتی در کنار مصرف داروهای شیمیایی برای حصول نتیجه بهتر از هر جهتی، راهکارهای درمانی متنوعی را ارائه کرده که یکی از آن ها مصرف گرده گل است.

 

 

بیشتر با روش های درمان کبد چرب آشنا شوید:

بره موم بر روی چه علائم و عوارضی از کبد چرب تاثیر می گذارد؟

روش های طبیعی برای پیشگیری از پیشرفت گرید کبد چرب

مطالعات علمی در مورد نقش ژل رویال در درمان کبد چرب چه می گویند؟

معجزه درمان کبد چرب با بره موم

 

گرده گل سلول های نر تولید مثل گل ها و شکوفه های درختان هستند که عموما برای تغذیه لاروهای زنبور در کندو استفاده می شوند و نقش نان زنبورها را دارند. گرده ها از گل ها توسط زنبور عسل جمع آوری و به سبد گرده منتقل خواهند شد. این ماده ارزش غذایی و دارویی بسیار بالایی دارد که مسلما کمک زیادی به بهبودی کبد چرب می کند.

در این مطلب به صورت خلاصه به علت اثرگذاری گرده گل بر کبد چرب اشاره می کنیم. با مطالعه این موارد اطلاعات دقیق تری نسبت به علت اثرگذاری گرده گل بر روی این بیماری رایج در دنیای امروز به ویژه در ایران پی خواهید برد. متاسفانه کاربرد گرده گل برای درمان کبد چرب در ایران بسیار ناشناخته است و ما سعی داریم رد این مطلب برخی از علل اثرگذاری این دانه های طلایی را بر کبد چرب مرور کنیم.

گرده گل یک مکمل عالی در رژیم غذایی

یکی از موارد خیلی مهم و ضروری برای پیشگیری و حتی درمان کبد چرب برخورداری از رژیم غذایی سالم است. تغییر دادن عادات غذایی روزمره برای هر فردی در وهله اول کار آسانی نیست؛ ولی وقتی صحبت از سلامتی است فرد برای رهایی از مشکل کبد چرب باید رژیم غذایی نامناسب خود را تغییر دهد. یکی از عواقب عادات غذایی نامناسب مثل استفاده کردن از چربی ها، غذاهای پر کالری و... چاقی است.

یکی از بهترین مواد غذایی که در رژیم غذایی افراد می توان جای داد، گرده گل است. گرده گل دارای ارزش تغذیه ای بالایی است که با مصرف مستمر آن می توان سلامتی را تضمین کرد.

گرده گل سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و پروتین ها و مواد آلی است که نه تنها با خیال راحت می توان از آن استفاده کرد، بلکه به دلیل حذف برخی از مواد غذایی از لیست تغذیه ای بیماران، کمبود بقیه ریز مغذی ها را فراهم می کند.

اینکه گرده گل غذای کاملی محسوب می شود را می توان به وجود ویتامین های گروه ب، ویتامین های گروه ث و وجود مواد معدنی با ارزشی چون کلسیم، آهن، سلنیوم، روی و وجود پلی فنول ها و فلانوئیدها دانست. پس با قرار دادن گرده گل در رژیم غذایی ضمن اینکه همه مواد ضروری را دریافت خواهید کرد، از بیماری کبد چرب پیشگیری و در صورت ابتلا بهبودی حاصل خواهد شد

اثرات گرده گل بر درمان چاقی و اثر آن بر کبد چرب

یکی از علت های اصلی ابتلا به کبد چرب چاقی است. مصرف زیاد از حد کالری ها که امروزه بخش اصلی رژیم غذایی ما را تشکیل داده اند، باعث شده که کالری های اضافی در بدن تبدیل به چربی شود و منجر به چاقی به خصوص چاقی شکم شود.

برای پیشگری و حتی بهبودی کبد چرب کاهش وزن الزامی است. استفاده از روش های لاغری که به سرعت تاثیر می گذارند از ثبات زیادی بر خوردار نخواهند بود. در مقابل استفاده از مواد غذایی چون گرده گل که منبع ریز مغذی ها است، برای کاهش وزن ضروری به نظر می رسد. مصرف منظم گرده گل باعث از دست دادن تدریجی وزن بدن شده و موجب می شود که این کاهش وزن دائمی باشد.

گرده گل از جهات زیادی به کاهش وزن کمک می کند:

  1. گرده گل منبع غنی از ویتامین های گروه نیاسین یا  B3است. این نوع ویتامین نقش مهمی در سوخت و ساز چربی ها بر عهده دارد. در نتیجه باعث تحریک فرایندهای متابولیکی خواهد شد و منجر به چربی سوزی می شود.
  2. پانزده درصد حجمی گرده گل از لیستین تشکیل شده است که نقش مهمی در دفع کردن چربی از بدن دارد و به گرده گل خاصیت حل شدن چربی در بدن را داده است.
  3. گرده گل دارای ترکیبی به نام فنیل آنالین است که در افرادی که با اضافه وزن مواجه هستند، باعث سرکوب اشتها شده و به این ترتیب با پرخوری و چاقی مبارزه می کند.
  4. گرده گل ماده غذایی ارزشمند با کالری کم و فیبر بالاست که افراد را از خطر چاقی در امان نگه می دارد. به طور کلی گرده گل یک روش اصولی در کنترل و کاهش وزن محسوب می شود.

اثرات گرده گل بر فشار خون؛ معجزه ای برای درمان کبد چرب

یکی از علت هایی که افراد را مستعد کبد چرب می کند، وجود چربی خون بالا است. گرده گل به دلیل خواص ویژه ایی که در درون خود دارد باعث برطرف شدن چربی خون خواهد شد.

گرده گل سرشار از کارتنوئیدها و ویتامین  Eو فیسترول است که منجر به سوخت و ساز کلسترول در بدن می شود. همچنین به دلیل دارا بودن لیستین نه تنها منجر به حل شدن چربی ها می شود؛ بلکه با افزایش لیپوپروتئین های پرچگال مفید بدن فرد را در مقابل کلسترول محافظت می کند. این ماده غذایی ارزشمند سطح LDL را کاهش و سطح HDL را افزایش می دهد. به همین دلیل سطح کلسترول و تری گلسیرید در بدن تنظیم خواهد شد.

تنظیم فشار خون و تنظیم چرب خون دو عامل موثر برای کنترل و درمان کبد چرب هستند. گرده گل به خوبی می تواند در این زمینه به افراد مبتلا به بیماری کبد چرب کمک کند. البته استفاده منظم و ادامه دار از گرده گل نیز شرط مهمی برای اثرگذاری روی فشار و چربی خون است.

درمان کبد چر با گرده گل برای دیابتی ها

یکی دیگر از مواردی که می تواند علتی برای بیماری کبد چرب باشد و متاسفانه زیاد رواج پیدا کرده است، دیابت است. با کنترل سطح قند خون می توان از ابتلا به بیماری کبد چرب جلوگیری کنیم. گرده گل از جمله مواردی است که تاثیر بسزایی در کنترل سطح قند خون دارد.

وجود ویتامین نیاسین یا  B3در گرده گل نه تنها منجر به سوخت و ساز چربی ها می شود بلکه باعث سوخت و ساز قندها نیز خواهد شد. با افزودن گرده گل به رژیم غذایی نگران افزایش قند خون خود نخواهید بود؛ زیرا میزان قند موجود در این ماده ارزشمند به میزانی ناچیز است که اصلا محسوب نمی شود.

از سوی دیگر با افزایش سوخت و ساز کمک زیادی به بهبودی دیابت می کند و قند مصرفی را وارد جریان خون نمی شود. وارد شدن قند به جریان خون باعث افزایش قند خون خواهد شد. با مصرف مداوم و منظم گرده گل طی بازه زمانی محدود شاهد کاهش قند خون خود خواهید بود.

 خواص آنتی اکسیدانی گرده گل و اثرات آن بر کبد چرب

برای محاظت از کبد و بیماری های کبدی به منبع غنی از آنتی اکسیدان ها نیاز داریم. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مقابله کرده و کبد فرد را محافظت می کند.

گرده گل منبع غنی از ویتامین های C وE  و مواد معدنی نظیر روی و سلنیوم است که از جمله آنتی اکسیدان های قوی جهت محافظت از کبد هستند. همچنین گرده گل منبعی از فلانوئیدها است. فلانوئیدها حدود دویست برابر قوی تر از ویتامین Eهستند که باعث شده گرده گل به دلیل دارا بودن این ترکیب مهم در گروه یکی از اثرگذارترین مواد غذایی با خواص آنتی اکسیدانی قوی جای بگیرید.

گرده گل حتی در کنترل و کاهش فشار خون که از دیگر علت های کبد چرب نقش ایفا می کند. به طور کلی گرده گل ماده ایی موثر برای درمان انواع بیماری های کبدی است البته استفاده از این ماده موثر جهت بهبودی نیاز به زمان دارد ولی در صورت بهبودی نتیجه رضایت بخشی را به شما هدیه خواهد داد.

سخن آخر

علت های مختلفی برای اثرگذاری گرده گل بر روی درمان کبد چرب وجود دارد که به برخی از ان ها در این مطلب اشاره کردیم. اگر می خواهید از گرده گل برای درمان کبد چرب استفاده کنید، باید با دقت بیشتری به سبک زندگی و رژیم غذایی تان بنگرید. در کنار گرده گل، استفاده از برخی مواد غذایی دیگر مثل زردچوبه، بره موم، عسل و... می تواند موثر باشد. همچنین تحرک یکی از رمز و رموز غلبه بر کبد چرب در انواع مختلف گریدها است. با این حال نباید هیچ گاه نقش گرده گل در درمان کبد چرب را نادیده یا کم اهمیت بگیرید. البته به شرطی که از این ماده به صورت منظم و اصولی استفاده شود.

۱۰
۲
۲ دیدگاه
 
ir
مینا | ۳ سال پیش
کبدچرب گرید 3 دارم دکتر برام لیورگل نوشته تنها دارویی که بهم داده همینه ....و گفته باید رژیم غذاییت را اصلاح کن ولی حتما از گرده گل استفاده می کنم جهت بهبودیم
۰
۰
 
 
ir
احسان رفعتی | ۳ سال پیش
من خیلی چاقم هیچ کاریم تنوستم بکنم لاغر بشم کاش گرده گل بتونه لاغرم کنه چون کبدچرب گرید 2 دارم
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید