۱۸۲۹
۵
۰

ژل رویال چطور به درمان پوکی استخوان کمک می کند؟

ژل رویال چطور به درمان پوکی استخوان کمک می کند؟

استخوان بافت زنده ای است که مدام در حال از بین رفتن و تولید مجدد است. زمانی تراکم استخوانی کاهش می یابد و علائم پوکی استخوان در فرد مشاهده می شود که ایجاد استخوان جدید با از بین رفتن استخوان قبلی تناسب نداشته باشد. اینجاست که احتمال شکستگی استخوان به دلیل کاهش تراکم استخوانی افزایش پیدا کرده و همین موضوع عاملی برای مشکلات جدی از درد تا خطراتی مثل فلج شدن خواهد بود.

بهبودی و درمان پوکی استخوان را می توان به طب سنتی سپرد؛ زیرا درمان این نوع بیماری در طب مدرن آنقدرها مورد پیشرفت قرار نگرفته است. توصیه های طب مدرن در زمینه اصلاح سبک زندگی از جمله تحرک داشتن و تغذیه مناسب و استفاده از داروهایی شیمایی و ویتامین ها و مواد معدنی امکان پذیر است.

این در حالی است که طب سنتی راهکارهای متعددی برای کنترل و درمان پوکی استخوان دارد. یکی از این محصولات ژل رویال است. ژل رویال محصولی از زنبور عسل از جنبه های متفاوتی به طور مستقیم و غیر مستقیم از پوکی استخوان پیشگیری و حتی در بهبودی و درمان تاثیر گذار است.

در این مطلب به چرایی اثرگذاری ژل رویال بر روی پوکی استخوان می پردازیم که می تواند برای شما نیز جالب توجه باشد. دقت داشته باشید که زمانی ژل رویال اثرگذار است که به نکات مخالف در اصلاح سبک زندگی، پرهیزات غذایی، تحرکات بدنی و... نیز توجه داشته باشید و ژل رویال را نیز به صورت منظم و اصولی مصرف کنید.

 

 

رفع کمبود استروژن با ژل رویال

پوکی استخوان در خانم ها شایع است؛ اما بدین معنا نیست که آقایان اصلا مبتلا به این نوع بیماری نمی شوند. علت این موضوع به هورمون استروژن در خانم ها ارتباط دارد. هورمون استروژن برای داشتن استخوان های سالم و محکم ضروری است و فقدان یا کمبود این هورمون باعث می شود استخوان کلسیم و مواد معدنی خود را از دست بدهد. در نتیجه پوکی استخوان در زنانی که قاعدگی نامنظم دارند به علت متوازن نبودن هورمون استروژن و در زنان یائسه بدلیل فقدان این نوع هورمون بسیار چمشگیر است.

در علم پزشکی برای زنان یائسه از هورمون جایگزین استفاده می کنند. استروژن جایگزین تا حد زیادی جلوی اتلاف کلسیم را می گیرد و از تراکم استخوان جلوگیری می کند. ولی این روش متاسفانه عوارض دارد و در برخی از خانم ها با سرطان سینه بی ارتباط نیست.

ژل رویال دارای هورمون های استروژن و پروژسترون است که باعث تقویت تخمدان ها شده و نه تنها چرخه قاعدگی را تنظیم می کند، بلکه از ابتلا به یائسگی زودرس جلوگیری و فرد را از ابتلا به پوکی استخوان محافظت می کند.

همچنین در زنان یائسه باعث جبران هورمون استروژن در بدنشان می شود. در زنان پس از یائسگی تغییرات هورمونی بر بافت و تراکم استخوان تاثیر می گذارد.

در آقایان هم با افزایش سن، سطح تستسترون کاهش پیدا می کند و ژل رویال با دارا بودن تستسترون به آقایان مبتلا به پوکی استخوان کمک می کند.

تامین پروتئین مورد نیاز استخوان با ژل رویال

پروتئین یکی از عناصر سازنده استخوان است. البته شواهد متناقضی در مورد تاثیر پروتئین بر تراکم استخوان وجود دارد؛ ولی در هر صورت مصرف پروتئین کافی برای داشتن استخوان های سالم نیاز است.

افراد ممکن است در طی روز پروتئین کافی را از مواد غذایی خود دریافت نکنند. ژل رویال حاوی پروتئین و مواد مغذی است که جلوی از دست رفتن کلسیم در ادرار را می گیرد.

همچنین ژل رویال سرشار از اسید آمینه هایی است که بدن قادر به تولید آنها نیست. این اسید آمینه ها برای داشتن پروتئین کافی در بدن ضروری است از اینروست که ژل رویال باعث افزایش قدرت استخوانی میشود

طبع گرم ژل رویال و اثر آن بر پوکی استخوان

استخوان دارای طبعی سرد و خشک است و متاسفانه این بیماری در افراد با سن بالا که طبع بدنشان سرد است، رخ می دهد. بسیاری از مشکلات استخوانی مثل پوکی استخوان به دلیل طبع سرد بدن در دروان میانسالی ایجاد می شود.

ژل رویال علاوه بر اینکه به داشتن استخوان های سالم کمک می کند، به این علت که طبع آن گرم است، در روند بهبودی و تسکین درد خیلی موثر واقع می شود. مصرف منظم و اصولی این ماده طبیعی کمک می کند تا به مرور زمان طبع کلی بدن گرمتر شود.

تامین ویتنامین ها و مواد معدنی به کمک ژل رویال

یکی از عواملی که در روند پوکی استخوان نقش مهمی دارد، فقدان کلسیم و ویتامین دی است. کلسیم ماده ای معدنی است که بر ساخت استخوان ها و ویتامین D بر سلامت استخوان ها بسیار موثر است و جذب کلسیم را بالا می برد. همچنین استخوان علاوه بر این دو ماده ضروری به مواد دیگری چون منیزیم، فسفر، سلنیوم، مس و ویتامین K نیاز دارد. ژل رویال تمامی این مواد را داراست و نقش بارزی در استحکام و جلوگیری از پوکی استخوان ایفا می کند.

ژل رویال سرشار از اسید فولیک و ویتامین C است که گیرنده های هورمونی را فعال می کند و مانع از دست رفتن کلسیم در دوران میانسالی و یائسگی می شود. ژل رویال به دلیل دارا بودن کلسیم و استروژن در کنار هم نقش خیلی مهمی را در سلامت استخوان ها بازی می کند.

کاهش استرس؛ راهکاری غیر مستقیم برای درمان پوکی استخوان

یکی دیگر از عوامل موثر بر پوکی استخوان استرس است. بالا بودن میزان استرس می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد. ژل رویال سطح تحمل فشارهای جسمی و روحی را افزایش می دهد و برای افرادی که دچار افسردگی و استرس هستند به صورت غیر مستقیم بر پوکی استخوان تاثیر گذار است.

تعادل وزن به کمک ژل رویال

وزن متعادل برای داشتن استخوان های سالم و حتی برای افرادی که مبتلا به پوکی استخوان هستند ضروری است. چاقی یکی از علل پوکی استخوان است؛ زیرا چربی زیاد در مغز استخوان بیشتر می شود و خطر پوکی استخوان را بیشتر می کند.

ژل رویال با کنترل متابولیسم بدن تاثیر فوق العاده ای در درمان چاقی دارد. همچنین با افزایش گرمای بدن باعث افزایش سوخت و ساز در بدن شده و باعث کاهش وزن می شود. لیستین موجود در ژل رویال هم نقش بارزی در کاهش وزن دارد. تمامی این موارد به کنترل و درمان پوکی استخوان کمک می کند.

۵
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید