۶۱۶
۳
۰

برای رونق صادرات عسل به تربیت کارشناسان نخبه بازاریابی نیازمندیم

دکتر مراد خضر زاده مطرح کرد
دکتر مراد خضر زاده مطرح کرد

دکتر مراد خضر زاده پژوهشگر زنبورداری با بیان اینکه زنبوردار نباید همه کارها را خود انجام دهد و صنعت بسته‌بندی و بازاریابی امری تخصصی است، بر لزوم تربیت و استخدام بازاریابان خبره برای بازاریابی صادرات عسل ایران تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، دکتر مراد خضر زاده در گفتگو با عسلنا، اظهار کرد: زنبوردار به‌تنهایی نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد و به افراد متخصص در تک‌تک موارد نیاز داریم تا کارهای بسته‌بندی و فرآوری، طراحی و بازاریابی توسط افراد خبره و متخصص انجام شود و صادرات به رونق برسد.

این پژوهشگر تصریح کرد: مبحث بسیار مهم دیگر برای رونق صادرات عسل بازاریابی جهانی و استخدام بازاریابان و کارشناس خبره فروش و صادرات است که در کشور ما مغفول مانده و یکی از دلایل ناکامی صادرات ما همین عدم معرفی جهانی عسل ایرانی و نداشتن بازاریابانی با احاطه جهانی است.

وی افزود: ما می‌توانیم با این کار جایگاه جهانی خود در صنعت زنبورداری به دست آوریم و صادرات کشور را ارتقا بخشیم، اگر تولیدکننده، بسته‌بندی کننده، بازاریاب و سایر ارکان صادرات در جایگاه تخصصی خود قرار بگیرند و به استانداردها عمل کنند این چرخه کامل و عملیات صادرات موفقی خواهیم داشت

 

 

خضر زاده تأکید کرد: دولت در جایگاه خود نیز باید این صادرات را تسهیل کند تا در کنار تولید باکیفیت و بسته‌بندی شکیل و بازاریابی جهانی به این مهم دست پیدا کنیم.

به گزارش عسلنا، این پژوهشگر و مدرس صنعت زنبورداری، خاطرنشان کرد: اگر این موارد انجام نشود و به استانداردها و تخصصی شدن کارها و توجه به سلایق مشتریان صادراتی اهمیت ندهیم، هرروز شاهد پسرفت و بدتر شدن اوضاع صادرات عسل خواهیم بود.

۳
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید