۶۰۰
۰
۰

بزرگترین مشکل صنعت زنبورداری قیمت غیر واقعی عسل طبیعی است

رضویان در گفتگو با عسلنا، عنوان کرد
رضویان در گفتگو با عسلنا، عنوان کرد
سید روح‌الله رضویان با بیان اینکه متأسفانه عسل جایگاه و قیمت واقعی خود را در بازار پیدا نکرده است، گفت: وجود عسل‌های پاتیلی و تقلبی و رقابت نابرابر با عسل طبیعی در قیمت سبب پایین ماندن قیمت عسل طبیعی شده که این بزرگ‌ترین مشکل صنعت زنبورداری است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، یک کارشناس و مدیر صنعت زنبورداری، با بیان اینکه بازار ایران از فروش عسل اشباع‌شده است و همین امر سبب افزایش عسل‌های تقلبی برای سود بیشتر و رقابت آسان‌تر شده است، گفت: برای همین باید به سراغ محصولات جدیدتر بر پایه عسل برویم و بتوانیم مطابق با استانداردهای جهانی و ذائقه مشتریان خارجی نیز تولیدات جدید و خوبی داشته باشیم.

سید روح‌الله رضویان در گفتگو با عسلنا، در خصوص اهداف آینده مجتمع زنبورداری و تولید عسل رضویان افزود: یکی از فعالیت‌های ما در مجتمع، آموزش و فرهنگ‌سازی برای بازگشتن اعتماد مردم است و سعی داریم با اعتمادسازی منزلت این صنعت و اعتماد مردم به عسل طبیعی و خواص شفابخش آن را از نو بسازیم تا فرهنگی ایجاد شود که مردم بدانند از کجا عسل خریداری کنند و عسل خوب را نیز بشناسند.

وی در خصوص مشکلات صنعت زنبورداری، تصریح کرد: مشکلات صنعت زنبورداری زیاد است ولی بزرگ‌ترین آن این است که عسل به قیمت واقعی آن به فروش نمی‌رود و بالای 70 درصد عسل‌های موجود در بازار تقلبی، پختنی و پاتیلی هستند و سبب رقابت نابرابر در بازار شدند.

رضویان با اشاره به ایجاد استاندارد اجباری، بیان کرد: این استانداردهایی که بدون ضمانت اجرایی وضع‌شده، فایده‌ای ندارد، چراکه این کارگاه‌ها و صنایع بسته‌بندی هستند که عسل‌های فیک و تقلبی را با قیمت ارزان خریده و بسته‌بندی می‌کنند، پس باید راه به فروش رفتن محصولات فیک بسته شود.

 

 

جریمه ها و احکام قضایی متقلبین بازدارنده نیست

 به گزارش عسلنا، وی با ذکر این مطلب که ایجاد استاندارد یک امر ساده است ولی پشتوانه اجرایی داشتن مسئله‌ای مهم‌تر از آن است، عنوان کرد: هیچ نهادی برای این صنایع متقلب جریمه سنگینی وضع نمی‌کند و جریمه‌ها و احکام صادره بازدارنده و قوی نیست.

 این کارشناس زنبورداری و عسل‌های تک‌گل، اضافه کرد: قبل از انقلاب جریمه عسل تقلبی و تقلب در صنایع غذایی 200 هزار تومان بوده که برابر بسیار جریمه بالایی بوده ولی اکنون با چند میلیون جریمه، متقلبین هیچ خسارتی نمی‌بینند و تنها سود یک روزشان را تقدیم می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه بحث عسل‌های دست‌ساز، بزرگ‌ترین معضل در امر زنبورداری و تولید عسل است، اظهار کرد: اگر این مشکل حل شود، بسیاری از مشکلات دیگر هم حل می‌شود و عسل طبیعی قیمت واقعی خود را پیدا می‌کند.

به گزارش عسلنا، رضویان در پایان خاطرنشان کرد: کسی که عسل می‌خورد، برای خواص آن است و برای شفایی که در قرآن گفته‌شده، پس بهتر است اگر وسع اقتصادی زیادی ندارد، کمتر مصرف کند ولی عسل طبیعی و باکیفیت خریداری و مصرف کند تا فواید و خواص آن را ببیند./

۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید