۵۱۸
۱
۰

 برای «ژل رویال» کد اختصاصی محصول معین شد

گام موثری برای توسعه تولید و فروش ژل رویال
گام موثری برای توسعه تولید و فروش ژل رویال
به همت صندوق حمایت از توسعه زنبورداری و سازمان دامپزشکی کشور و با مشارکت پژوهشگران، اتحادیه سراسری زنبورداران و آزمایشگاه هورتاش گامی مؤثر در توسعه محصول ژل رویال برداشته شد و برای این تولید سلامت‌محور کد اختصاصی محصول معین شد و اکنون این محصول می‌تواند وارد چرخه بازار و خریدوفروش در خرده‌فروشی‌ها و مارکت‌های سراسر کشور شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، ژل رویال یکی از باارزش‌ترین محصولات و مواد طبیعی موجود در جهان است که دستیابی به تولید آن توانسته صنعت زنبورداری را در بسیاری از کشورها متحول سازد و در کشور ما نیز فراگیری تولید این ماده مغذی توانسته صنعت زنبورداری را از تک‌محصولی برهاند.

اگرچه سال‌های زیادی از تولید این محصول در کشورمان نمی‌گذرد ولی توانستیم در تولید ادوات استخراج و ابزار تولید این محصول خودکفا باشیم و شبکه‌های آموزشی متعددی را نیز برای آموزش تولید ژل رویال در استان‌های مختلف کشور به راه بیندازیم.

به گزارش عسلنا، این روزها دستاورد دیگر صنعت زنبورداری که در راستای تلاش‌های صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور حاصل‌شده است، تخصیص کد اختصاصی محصول برای ژل رویال توسط سازمان دامپزشکی کشور است.

تخصیص این کد، مزیت‌هایی فراوانی برای زنبورداران و صنعت زنبورداری ایجاد می‌کند که می‌توان به ایجاد امکان عرضه ژل رویال در شبکه خرده‌فروشی مواد غذایی نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین آشنایی مصرف‌کننده با این محصول ارزشمند و توسعه فرهنگ مصرف از طریق دسترسی بیشتر به محصول، اشاره کرد.

 

 

رسمیت یافتن فروش این محصول می‌تواند سبب فروش بیشتر، تولید بیشتر، ارتقاء سطح معیشت و اقتصاد زنبورداران شود و در کل این کار کمک بزرگی به سطح سلامت عمومی جامعه می‌کند.

جمعی از پژوهشگران صنعت زنبورداری کشور، ازجمله استاد محمدرضا کوهی، بنیان‌گذار صنعت ژل رویال کشور در تحقق این کد اختصاصی و کارشناسی آن نقش داشتند، آقای کوهی در سال‌های اخیر خدمات زیادی برای توسعه این محصول انجام دادند که از آن جمله می‌توان به طراحی و ساخت ادوات تولید ژل رویال، تحقیقات و پژوهش‌ها و آموزش و تدریس روش تولید ژل رویال در کارگاه‌های مختلف کشوری اشاره کرد.

به گزارش عسلنا، آزمایشگاه کنترل کیفیت هورتاش که یک آزمایشگاه مرجع و تخصصی برای محصولات زنبورعسل در نجف‌آباد اصفهان است و مدیر این مرکز سرکار خانم حمله‌داری و مسئولین اتحادیه سراسری زنبورداران ایران نیز در تحقق این دستاورد مثبت، نقش داشته و زحمت کشیدند./

 

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید