۱
۰

معتبرترین اجلاس جهانی بره موم برگزار می‌شود

در تاریخ 5 و 6 خرداد 1400 به‌صورت آنلاین
در تاریخ 5 و 6 خرداد 1400 به‌صورت آنلاین
معتبرترین کنفرانس بین‌المللی بره موم به همت اتحادیه‌های جهانی و کشورهای پیشروی این صنعت به‌منظور عرضه جدیدترین اطلاعات علمی و دستاوردهای این صنعت در تاریخ ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۰ به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، این اجلاس که در محورها و موضوعات؛ استفاده از بره موم در آزمایشات بالینی، خواص شیمیایی و بیولوژیکی بره موم، استفاده از بره موم به‌عنوان یک روش درمانی، اپی‌تراپی، تنظیم استانداردها ازجمله استانداردهای بین‌المللی بره موم، تأثیر افزایش تقاضا برای بره موم بر جمعیت زنبورهای عسل، برگزار می‌شود.

به گزارش عسلنا، برترین محققان جهان در حوزه محصول بره موم در این اجلاس سخنرانی خواهند کرد و جدیدترین اکتشافات علمی – پزشکی و روش‌های استحصال و فرآوری در خصوص این محصول رونمایی می‌شود.

بره موم به‌عنوان یکی از مؤثرترین آنتی‌بیوتیک‌های ارگانیک و طبیعی موجود در طبیعت که به‌وسیله زنبورعسل برای ضدعفونی و پاکیزه کردن کندو و مقابله با حشرات مهاجم ساخته می‌شود، در سال‌های موردتوجه محققین پزشکی برای ساخت داروها و مکمل‌ها قرارگرفته است و از عصاره این محصول ده‌ها برند دارویی، بهداشتی به‌صورت کپسول، قرص، شربت، تنتور، شامپو و کرم و لوسیون روانه بازار شده است.

بره موم به عنوان ماده ضدعفونی کننده و عاملی مؤثر در پیشگیری از ورود و شیوع بیماری‌ها در کندو به‌شمار می‌آید.

 

 

بره موم در محل ورود زنبوران به داخل کندو قرار دارد و به دلیل این که زنبورها پیش از ورود به کندو از روی آن عبور خواهند کرد، احتمالاً می‌تواند نقش ضدعفونی‌کننده دست و پای زنبوران را در بدو ورود به کندو ایفا کند. همچنین پر کردن شکاف‌ها، تنگ کردن سوراخ‌های تهویه، تنگ کردن دریچه پرواز در زمستان، ترمیم شکستگی‌ها، جلا دادن و ضدعفونی کردن جدار داخلی کندو و قاب‌ها، محکم کردن محل اتصال قاب‌های عسل به کندو و به یکدیگر از دیگر کاربردهای بره موم است

بدون شک ایران به‌عنوان یکی از قطب‌های زنبورداری و با داشتن تعداد قابل‌توجه کلنی و تولید بره موم می‌تواند نقش مؤثری در این اجلاس داشته باشد و معرفی دستاوردهای کشورمان در این حوزه سبب ارتقا و اعتبار صنعت زنبورداری کشور می‌شود.

به گزارش عسلنا، علاقه‌مندان، زنبورداران، محققین و اهالی این صنعت می‌توانند از طریق لینک (https://conference.iprg.info ) برای ثبت‌نام در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند./

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید