۸۰۷
۰
۰

یک کندوی کلبه‌ای به‌عنوان نماد دوستی استرالیا و اسلوونی در کانبرا افتتاح شد

عسلنا گزارش می‌دهد:
عسلنا گزارش می‌دهد:
در آستانه روز جهانی زنبورعسل، در سفارت اسلوونی در استرالیا واقع در شهر کانبرا یک کندوی زنبورعسل کلبه‌ای منقش به نقاشی‌های دستی سنتی که تاریخ زنبورداری اسلوونی را به تصویر می‌کشد در محوطه سفارت به نشان دوستی و تعامل دو کشور افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، با نزدیک شدن به‌روز جهانی زنبورعسل در راستای همکاری دو کشور استرالیا و اسلوونی در خصوص توسعه پایدار، کشاورزی و زنبورداری یک کندوی کلبه‌ای زیبا، شامل چند کلنی زنبور که با نقوش زیبای نقاشی خاص کندوهای اسلوونی نقاشی شده بود در محوطه سفارت اسلوونی در شهرکانبرای استرالیا نصب و افتتاح شد تا فتح بابی برای تعامل و همکاری دو کشور دوستدار محیط‌زیست و توسعه پایدار باشد.

کشور استرالیا امسال برنامه‌های متنوعی برای روز جهانی زنبورعسل تدارک دیده و سفارت اسلوونی نیز در شهر کانبرا در استرالیا امروز یکی از این برنامه‌ها را اجرا کرد.

کشور اسلوونی سیاست و دیپلماسی خاصی را حول محور توسعه پایدار، کشاورزی و زنبورداری با کشورهای جهان تدارک دیده و از این منظر برای تعامل تلاش می‌کند.

این کندوی کلبه‌ای زیبا با انبوهی از زنبورعسل‌های بی‌نظیر امروز در سفارت اسلوونی در کانبرا رسماً افتتاح شد و زنبورهای خوشبخت در خانه‌ای زیبا و پرگل به گشت‌وگذار پرداختند.

 

 

به گزارش عسلنا، سفیر اسلوونی در استرالیا، آقای ریفلیج در این خصوص توضیح داد: که اسلوونی سابقه طولانی و ابتکاری در زنبورداری دارد، همان‌طور که توسط نقاشی‌های تاریخی موجود بر کندوی نمایش داده‌شده است این نقاشی‌ها به‌صورت دستی، تاریخ زنبورداری اسلوونی را به رخ می‌کشد.

وی تصریح کرد: زنبورها و سایر حشرات گرده‌افشان به دلیل آفت‌کش‌ها و بیماری‌ها در سراسر جهان در معرض تهدید فزاینده‌ای هستند. بدون آن‌ها، یک‌سوم محصولات و سایر بخش‌های دنیای بیولوژیکی ما نمی‌توانند رشد کنند.

سفیر جمهوری اسلوونی در استرالیا، در آئین افتتاح این کندوی زیبا، ادامه داد: روز جهانی زنبورعسل در 20 ماه مه، یادبود تولد زنبوردار اسلوونیایی «آنتون جانسا» است که به‌عنوان یکی از پیشگامان زنبورداری مدرن شناخته و جشن گرفته می‌شود.

 سفیر «ریفلیج» گفت: برخی می‌گویند او قرار بود، آنچه نیوتن برای جاذبه انجام داد را برای زنبورداری جهان به ظهور برساند. آقای Janša به‌عنوان یک معلم، نویسنده و زنبورداری مشهور است که در میان همه موجودات خدا تنها زنبورعسل را سخت‌کوش‌ترین و مفیدترین موجود برای انسان و طبیعت می‌دانست.

 در این مراسم از عسل این کندوی سفارت برای پذیرایی مهمانان استفاده شد و از سنت سفارت در تولید عسل تجلیل شد. زنبورها حتی هنگام بریدن روبان با آرامش به جمع‌آوری گرده ادامه می‌دادند و در فضا چرخ می‌زدند.

به گزارش گروه ترجمه عسلنا، آقای سفیر در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما از زنبورداری اسلوونی و سهم فروتنی آن در تنوع زیستی استرالیا جشن گرفته و لذت می‌بریم؛ اما برای بزرگداشت اهمیت جهانی زنبورها و زنبورداری همچنین می‌خواهم شما را به جشن امسال روز جهانی زنبورعسل دعوت کنم. این رویداد در 19 مه در مجلس پارلمان و بعداً همان روز در سفارت سوئد برگزار می‌شود. /

 

۰
۰
منبع https://www.worldbeeday.org.au/honeybees-launch-world-bee-day-festivities-very-sweetly/
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید