۸۷۶
۴
۰

پیام تبریک سفیر جمهوری اسلوونی به زنبورداران ایرانی+ تصویر پیام

پیام تبریک سفیر جمهوری اسلوونی به زنبورداران ایرانی+ تصویر پیام
خانم کریستینا رادی، سفیر جمهوری اسلوونی درایران فرارسیدن روز جهانی زنبورهای گرده افشان را به عموم اهالی این صنعت با ارسال پیامی به رسانه ها تبریک گفتند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، در آستانه روز جهانی زنبورهای گرده‌افشان که از چند سال قبل به پیشنهاد کشور اسلوونی طی یک پروسه طولانی دیپلماتیک به ثبت رسید، سفیر اسلوونی در ایران که خود از علاقه‌مندان صنعت زنبورداری و گسترش روابط دو کشور است در پیامی که به مطبوعات و رسانه‌ها ارسال‌شده، فرارسیدن این روز را به زنبورداران و متولیان این صنعت تبریک گفته است.

 در متن این پیام آمده است: با توجه به بیماری همه‌گیر کووید-19، امسال، چهارمین بزرگداشت بین‌المللی روز جهانی زنبورعسل به‌طور مجازی برگزار می‌شود و توجه جدیدی را به اهمیت خودکفایی در زمینه مواد غذایی محلی که زنبورها و سایر گرده‌افشان‌ها در آن نقش حیاتی دارند، نشان می‌دهد.

خانم رادی می‌افزاید: سفارت جمهوری اسلوونی در ایران نیز روز جهانی زنبور را به‌صورت مجازی جشن خواهد گرفت. ما امیدواریم که وضعیت تا حدی بهبود یابد تا بتوانیم مهم‌ترین پروژه‌ها را در نیمه دوم سال، در زمان ریاست کشور اسلوونی در شورای اتحادیه اروپا، انجام دهیم.

 

 

وی تصریح می‌کند: فعالیت‌های ما در درجه اول بر ارتقا زنبورداری و محافظت از گرده‌افشان‌ها و همچنین همکاری در سطح حرفه‌ای بین‌المللی متمرکز خواهد بود. ما تمایل داریم از طریق پروژه‌های طولانی‌مدت از زنبورداران ایرانی پشتیبانی حرفه‌ای کرده و همکاری آن‌ها با جامعه جهانی را ترغیب نماییم.

کریستینا رادی با اشاره به سال گذشته و سخنرانی خود در کنگره زنبورداران در کرج می‌نویسد: زنبورداری ایرانی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. باوجود چالش‌های فراوان، انجمن‌های زنبورداری و مؤسسات حرفه‌ای سخت در تلاش‌اند تا ارتباط نزدیک‌تر با جامعه بین‌المللی برقرار کنند.

سفیر اسلوونی در ایران در بخش دیگری از این پیام می‌نویسد: بدین منظور، همکاری بین اسلوونی و ایران در بخش‌های مختلف زنبورداری، با تأکید بر آموزش حرفه‌ای، اجرای کنترل مؤثر بهداشت، انتقال دانش نو، روش‌ها و فن‌آوری‌ها در زمینه گسترده‌ای از زنبورداری، تقویت‌شده است. امضای تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن زنبورداران اسلوونی و انجمن زنبورداران ایران مطمئناً به این تلاش‌ها کمک خواهد کرد.

به گزارش عسلنا، در فراز دیگری از این پیام آمده است: مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال 2021 را سال بین‌المللی میوه و سبزی‌ها (IYFV) اعلام کرده است که فرصتی بی‌نظیر را برای افزایش آگاهی در مورد نقش مهم میوه‌ها و سبزی‌ها، ارائه می‌نماید. در روز جهانی زنبورعسل، بیایید به خود یادآوری نماییم که چگونه گرده‌افشان‌ها به تولید میوه‌ها و سبزیجات مغذی و متنوع کمک می‌کنند.

خانم رادی در پایان ذکر می‌کند: به مناسبت روز جهانی زنبورعسل، مایلم به شما تبریک بگویم و بار دیگر بر آمادگی سفارت جمهوری اسلوونی در ایران برای ادامه تلاش‌های خود برای توسعه روابط بین زنبورداران، سازمان‌ها و نهادهای حرفه‌ای در هر دو کشور تأکید می‌نمایم./

۴
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید