۵۵۱
۰
۰

رویداد ملی روز جهانی زنبوران گرده‌افشان در بستر مجازی برگزار می‌شود

همگام با روز جهانی زنبوران گرده افشان
همگام با روز جهانی زنبوران گرده افشان
رویداد ملی مجازی بزرگداشت روز جهانی زنبورهای گرده‌افشان با عنوان؛ صنعت پرورش زنبورعسل، فرصت‌ها و چالش‌ها، به همت مؤسسات متولی زنبورداری کشور، روز چهارشنبه 29 اردیبهشت در بستر مجازی از ساعت 9 صبح در شبکه 4(vc.iate.ir) به‌صورت زنده برگزار می‌شود. موضوعات؛ بررسی آخرین وضعیت زنبورداری کشور، اثرات خشک‌سالی بر تنوع زیستی و زنبورداری، آخرین برنامه‌های دولت و سازمان‌های متولی در خصوص زنبورداری و بررسی اهمیت زنبور در تنوع زیستی و طبیعت، محورهای اصلی این رویداد ملی مجازی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، هرساله از زمان اعلام روز جهانی زنبورهای گرده‌افشان در کشورمان یک برنامه محوری و جشن بزرگ برگزار می‌شد که در سال‌های گذشته سفارت اسلوونی در تهران، اتحادیه سراسری زنبورداران، صندوق توسعه حمایت از زنبورداری و سازمان جهاد کشاورزی میزبان این رویداد ملی بودند. امسال با توجه به شرایط خاص پاندمی کرونا، این رویداد با همان عزم و اراده ولی در قالبی جدید برگزار می‌شود.

به گزارش عسلنا، امسال با توجه به اینکه روز جهانی و تاریخ 20 می مصادف با روز پنجشنبه است در ایران رویداد محوری این کشور، یک روز زودتر و در روز چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 به‌صورت مجازی از ساعت 9 صبح در شبکه 4(vc.iate.ir) به میزبانی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و با مشارکت و همکاری؛ صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، معاونت امور تولیدات دامی، سازمان دامپزشکی کشور، سفارت اسلوونی در تهران، اتحادیه سراسری زنبورداران، کانون هماهنگی صنعت دانش و تجارت، انجمن علمی زنبورعسل ایران، موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و... برگزار می‌شود/

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت زنبورداری رئوس اصلی این برنامه محوری در بزرگداشت روز جهانی زنبورهای گرده‌افشان را خیرمقدم گویی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی (آقای علی‌اکبر مؤیدی)، سخنرانی با موضوع نگاه دقیق‌تر به زنبورعسل از منظر قرآن توسط آقای حسن جهانگیری، سخنرانی دکتر غلامحسین طهماسبی با موضوع اثرات ریز گردها و خشک‌سالی بر صنعت زنبورداری و تنوع زیستی را تشکیل می‌دهد. همچنین دکتر مجتبی محرمی، رئیس انجمن علمی زنبورعسل ایران در مورد آخرین وضعیت صنعت پرورش زنبورعسل در کشور صحبت می‌کنند. در بخش دیگر این برنامه دکتر کامیار احمدی، بیماری‌های زنبورعسل در ایران را مورد واکاوی قرار داده و اسدالله عالیخانی زنبوردار برگزیده کشور از مشکلات و تنگناهای زنبورداران کشور مطالبی را ارائه می‌دهند.

تشریح برنامه‌های اتحادیه سراسری زنبورداران و صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور نیز بخش‌های پایانی این همایش مهم مجازی را تشکیل می‌دهد.

 

 

به گزارش عسلنا، شروع این برنامه از ساعت 9 صبح چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه 1400 در شبکه 4(vc.iate.ir) و بدون نیاز به رمز و پسورد است. امیدواریم با شکست کرونا در سال آینده شاهد برگزاری زنده و حضوری این برنامه جشن ملی برای روز زنبورهای گرده‌افشان باشیم./

۰
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید