۱۰۱۵
۶
۰

کریستینا رادی: با اتمام شیوع کرونا تعاملات زنبورداری بین دو کشور چند برابر می شود | میر محسن موسویان: اسلوونی سرمشق جهان در حمایت از زنبورداری و امنیت غذایی است

دیدار سفیر اسلوونی با مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران
دیدار سفیر اسلوونی با مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران
در دیدار مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران با سفیر جمهوری اسلوونی در باغ سفارت  اسلوونی در تهران، دو طرف در خصوص مناسبات همکاری گفتگوی صمیمانه ای داشتند. خانم کریستینا رادی، ضمن بیان این مطلب که آمادگی همکاری بیشتر با اتحادیه زنبورداران ایران دارد، گفت: با اتمام شیوع کرونا تعاملات زنبورداری بین دو کشور چند برابر می شود. همچنین مهندس موسویان نیز ضمن اعلام آمادگی برای تعامل با سفارت اسلوونی در خصوص زنبورداری، گفت: اگر مسئولان سیاسی هر کشوری همچون اسلوونی حامی زنبورداری در کشورشان باشند، به طور قطع امنیت غذایی آن کشور تضمین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، در آستانه چهارمین سالروز برگزاری روز جهانی زنبورهای گرده افشان، طی دیداری 2 ساعته و صمیمی، مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران و سفیر جمهوری اسلوونی در تهران با یکدیگر دیدار و پیرامون تعامل و برنامه های ویژه زنبورداری گفتگو کردند.

در این دیدار سفیر اسلوونی به صورت رسمی پیامش خطاب به زنبورداران ایرانی را تقدیم مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشورمان کرد، خانم رادی، در این دیدار ابراز امیدواری کرد تا باب همکاری‌های جدید بین اتحادیه زنبورداران ایران و همتایان اسلونیایی باز شود

به گزارش عسلنا، کریستینا رادی، در ادامه گفت: به تمام اقداماتم در این 4 سال در خدمت به زنبورداری افتخار می‌کنم و امیدوارم پس از پایان اپیدمی کووید 19 برنامه‌های معلق مانده وزارت امور خارجه اسلوونی و سفارت این کشور در ایران را عملیاتی کنیم

 

 

مهندس میرمحسن موسویان نیز با بیان اینکه اگر مسئولان سیاسی هر کشوری همچون اسلوونی حامی زنبورداری در کشورشان باشند، به طور قطع امنیت غذایی آن کشور تضمین می‌شود، گفت: شخصا مسئولیت‌پذیری شما به عنوان سفیر و همچنین مسئولان کشور اسلوونی که بانی پیشنهاد تعیین روز 20 می هر سال به عنوان «روز جهانی زنبور» به مجمع عمومی سازمان ملل متحد شدند را تحسین می‌کنم؛

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران، سفیر کشور اسلوونی در تهران در میزبانی از مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران ضمن تقدیم رسمی پیام تبریکش به مناسبت چهارمین سالگرد روز جهانی زنبور، در خصوص راهکارهای ارتقای همکاری‌های مشترک جهت توسعه زنبورداری در ایران تبادل نظر کردند.

به گزارش عسلنا، خانم «کریستینا رادی» سفیر جمهوری اسلوونی در کشورمان در جریان میزبانی از «میرمحسن موسویان» مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران در محل این سفارت، ضمن تبریک انتصاب وی به این مسئولیت و خیرمقدم به او جهت حضورش در سفارت اسلوونی، نکات مهمی را در زمینه اهم اقدامات انجام شده و در دستور کار این سفارت جهت توسعه زنبورداری اصولی در ایران ایراد کرد. دیداری که برخلاف برنامه‌ریزی نخست به قدری برای طرفین جذاب و مفید شد که به مدت 120 دقیقه به دراز انجامید که در نوع خود بی‌نظیر بود.

سفیر اسلوونی با ابراز تاسف از اینکه به دلیل شیوع اپیدمی کووید -19 بسیاری از پروژه‌های تدوین شده به تعویق افتاده است، ابراز امیدواری کرد تا با حسن‌نیت و همکاری اتحادیه سراسری زنبورداران و همچنین با پایان هر چه سریع‌تر این اپیدمی، طرح‌های روز کاغذ مانده در این خصوص در ایران عملیاتی شود.

رادی، با بیان اینکه کشور اسلوونی در زمینه زنبورداری تجربیات قابل‌توجهی دارد که می‌تواند و مشتاق است آن را در اختیار زنبورداران علاقه‌مند ایرانی قرار دهد، اظهار کرد: به طور نمونه اقدامات بسیار خوبی در زمینه آپی‌تراپی (زنبوردرمانی) و آپی‌توریسم (گردشگری زنبور) انجام شده است که در نوع خود بسیار شگفت انگیز است.

سفیر اسلوونی در ایران،  با اشاره به برنامه‌هایی مانند کمک به زنبورداری زنان سرپرست خانوار و کم‌درآمد از جمله یک مدرسه در کرج متعلق به پناهجویان افغان افزود: البته چندی پیش وبیناری هم در این خصوص توسط سفارت اسلوونی در ایران برگزار شد که در آن مدیران انجمن زنبورداران این کشور ضمن تبیین جدیدترین یافته‌های علمی در این خصوص، وقتی هم به پرسش و پاسخ با بسیاری از زنبورداران و کارشناسان زنبورداری ایران اختصاص دادند که بسیار جالب توجه بود.

اعلام آمادگی اتحادیه زنبورداران برای گشایش مناسبات همکاری با اسلوونی

سفیر اسلوونی، با ابراز امیدواری از اینکه باور مسئولان کشور ما نیز به اهمیت مقوله زنبورداری به سطح مسئولان کشور دوستدار زنبورعسل یعنی اسلوونی ارتقاء یابد تصریح کرد: اتحادیه سراسری زنبورداران ایران در حد امکانات موجود، از هر ایده سازنده و تجربیات ارزنده مدیران انجمن زنبورداران اسلوونی و همچنین موسسه‌های مربوطه در آن کشور استقبال می‌کند و دست آنها را به گرمی می‌فشارد.

موسویان در بخشی از این دیدار به تشریح ظرفیت زنبورداری کشورمان و تحولات رخ داده در زنبورداری ایران از جمله واقعه تلخ ریزش زنبورهای ایران بیش از حد متعارف در جهان پرداخت و ابراز امیدواری کرد با مساعدت سفارت اسلوونی و برقراری ارتباط موثر و سازنده میان تشکلهای زنبورداری دو کشور مشکلات زنبورداران ایران کاسته شود و مسئولان کشور ما نیز به مانند مسئولان اسلوونی دغدغه جدی زنبورعسل را به عنوان یکی از نهاده‌های زنده بخش کشاورزی داشته باشند.

سفیر خوش‌ذوق اسلوونی در کشورمان با بیان اینکه کشورش مقصد خوبی برای تبادل اطلاعات روز و کارآمد زنبورداری برای زنبورداران ایران خواهد بود؛ صبورانه و صمیمانه به تشریح جزییات جذاب برخی ابتکارعمل‌های جالب فعالان زنبورداری در این کشور و همچنین شوق و ذوق مسئولان سیاسی اسلوونی در زنبورداری پرداخت.

لازم به ذکر است در حاشیه این دیدار و گپ و گفت‌های صمیمانه در خصوص زنبورداری، رادی سفیر اسلوونی، «میرمحسن موسویان» مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران و «علیرضا صفاخو» مدیر روابط عمومی اتحادیه را برای گرفتن عکس یادگاری با کندوی خاص شهری واقع در حیاط سفارت دعوت کرد و در عین حال به تشریح وضعیت زنبورهای آن و همچنین داستان تصاویر روی کندو پرداخت.

یکی از نکات جالب دیگر در این دیدار، هنگامی بود که سفیر اسلوونی از حضور 200 زنبوردار ایرانی در حیاط سفارت در «روز جهانی زنبور» سال 2019 و پیش از شیوع کرونا به عنوان یکی از شیرین‌ترین و مهیج‌ترین خاطرات دوران‌کاری خود در محل سفارت یاد کرد.

همچنین در حاشیه این دیدار «کریستینا رادی» سفیر اسلوونی در ایران پیام خود خطاب به زنبورداران ایران را در قالب یک لوح و به صورت محترمانه تقدیم «میرمحسن موسویان» مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران کرد تا به گوش تمام آنها برسد.

کریستینا رادی سفیر اسلوونی در ایران در درازای این دیدار 2 ساعته بسیار خوش برخورد بود و رابطه با زنبورداران و حمایت از آن را یکی از جذاب ترین قسمت ماموریت خود در سفارت برشمرد. و در پایان نیز با رویی خوش برای همه زنبورداران ایران آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش عسلنا، لازم به ذکر است «خانم مولایی» روابط عمومی و دستیار خانم سفیر زحمت ترجمه سخنان خانم سفیر در این گفتگوی 2 ساعته را کشیده است/

۶
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید