۳۶۹۰
۵
۰

قیمت گذاری زنبور عسل ملکه و عسل کوهی

قیمت گذاری زنبور عسل ملکه  و عسل کوهی
برای تعیین نرخ یک سری از محصولات تخصصی بی شک عوامل مختلفی دلالت دارند و برای تعیین قیمت زنبور عسل ملکه و عسل کوهی نیز همین موارد صادق می باشد

به گزارش عسلنا، به نقل از خبرگزاری با مردم، به طور کل می توان ادعا کرد که در هر کندو وجود یک زنبور عسل ملکه کفایت می کند و برای بقای عمر یک کندو و تولید عسل وجود همان زنبور ملکه کاملا کافی به نظر می رسد.

حالا شاید برای شما و سایر زنبور داران تازه کار این سوال وجود داشته باشد که مشخصات ظاهری زنبور عسل ملکه دقیقا چیست؟

باید بدانید که با در نظر گرفتن چند نکته خیلی ساده قطعا می توانید تمایز ملکه با سایر زنبورهای عادی را دریابید و بدانید که جثه ملکه از سایر زنبورها به مراتب بزرگتر بوده و لذا سینه ملکه از زنبورهای کارگر بزرگتر و سر آن کوچکتر می باشد.

برای تعیین نرخ یک سری از محصولات تخصصی بی شک عوامل مختلفی دلالت دارند و برای تعیین قیمت زنبور عسل ملکه و عسل کوهی نیز همین موارد صادق می باشد

 

 

جالب است بدانید که زنبور عسل ملکه هیچ گاه کندو را ترک نمی کند و مگر در مواقع جفت گیری که آن با تمایل به پرواز همراه خواهد بود، از کندو خارج می شود.

به همین دلیل ملکه هیچ وقت انسان را نیش نزده و اگر با مشخصات ظاهری ذکر شده در هنگام مواجه شدن با یک زنبور عسل برخورد کردید، مسلم بدانید که زنبور ملکه با شما کاری نخواهد داشت و از نیش خوردن در امان هستید.

زنبور عسل ملکه ریز

در حال حاضر عسل دارای دسته بندیهای متفاوتی می باشد که هر یک از آنها از زنبورهای عسل ملکه با ظاهری ریز و درشت به وجود می آیند عسل را بر اساس شهد عمده ای که زنبور برای تولید آن استفاده می نماید، دسته بندی می شود.

عسل در واقع منبع خوبی از انواع آنتی اکسیدانها است آنتی اکسیدانها می توانند رادیکالهای آزاد موجود در بدن را که عامل اصلی ابتلا به سرطان اند از بین ببرند، علاوه بر این رادیکالها عملکرد بسزایی در حفظ طراوت و زیبایی پوست صورت شما دارند که با مصرف عسل می توانید مشکلاتی همچون آکنه پوست خود را از بین ببرید.

برای این که محصولات باکیفیتی تهیه شود زنبور عسل ملکه ریز باید از شهد گیاهان مرغوبی استفاده داشته باشند.

نمونه ای از آنها عسل آویشن بوده که از گلهای نعنایی و گونه های آویشن مخصوصاً گونه های آویشن معمولی و آویشن وحشی تهیه می شود رنگ عسلهای آویشن زرد کمرنگ بوده و دارای بویی معطر است اما با توجه به تغذیه زنبور عسل از گل و گونه های آن، رنگ محصول تغییر خواهد کرد.

عسل یونجه هم نمونه ای دیگر از آنها بود که از شهد و گرده گلهای یونجه تهیه می شود عسلی که از این گیاه تهیه می شود بسیار پرطرفدار بوده و مزایای بسیار زیادی برای حفظ سلامت انسان دارد، دارای رنگ روشن و شفاف کهربایی بوده که استقبال از خرید آن بسیار زیاد می باشد.

زنبور عسل ملکه و نوزما

نکته ی بسیار مهم در کار زنبور داری داشتن اطلاعات و آگاهی کامل نسبت به انواع بیماریهای انگلی و ویروسی رایج مانند نوزما می باشد که ممکن است زنبور عسل ملکه یا دیگر زنبورها و عسل کوهی را در یک کندو درگیر کرده و باعث از بین رفتن بخشی یا تمام جمعیت شده و به کندو داران خسارت زیادی وارد می کند، بیماری نوزما یک بیماری انگلی رایج در فصل رکود یعنی اوایل پاییز تا اواخر زمستان است.

چون در این فصول زنبورها نمی توانند از کندو خارج شوند و به سرعت این بیماری در جمعیت پیشروی می کند اما ممکن است مجددا در بهار و تابستان این بیماری کمرنگ شود، میکرواسپوریدیهای بیماری در معده ی زنبورهای بالغ رشد کرده و منجر به مرگ زنبورهای بالغ می شود.

علائم بیماری زنبور عسل ملکه نوزماز است که کم شدن تجدریجی زنبور ها را شاهد هستیم به نحوی که ممکن است در نهایت یک یا دو قاب زنبور در کندو باقی بماند، زنبورها ناتوان و ضعیف شده و نمی توانند خوب پرواز کنند و در مواردی به ساقه ی گیاهان می چسبند و حتی لاشه ی زنبورهای تلف شد را در اطراف کندو می بینیم، برای کنترل این بیماری تنها ضدعفونی کردن به شیوه ی اصولی کار ساز است.

نکته مهم در رابطه با کندو بیماریهای مختلفی مانند نوزما است که زنبورها را درگیر می کند و داشتن اطلاعات کافی در رابطه با انواع بیماریهای انگلی یک کندو نیز به کندو داران کمک می کند تا بتوانند بهره برداری بهتری از کندوهای خود داشته باشند.

با توجه به اینکه ملکه در کندو از مهمترین اعضای کندو به حساب می آید کارایی ملکه تعیین کننده ی کارایی و کیفیت کندو خواهد بود این موضوع به قدری اهمیت دارد که کندو داران تمایل به تهیه ی ملکه ای با قدرت ژنتیکی عالی هستند به نحوی که بتواند بیشترین تخم گذاری را داشته باشد تا در نهایت کندو دار بتواند بهترین اجتماع زنبور را ایجاد کند.

۵
۱
منبع خبرگزاری با مردم
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید