۳
۰

اولین دوره آنالیز حسی عسل پس از ده ها سال در ایران آغاز شد

دوره آموزشی آنالیز حسی عسل های برای اولین بار در ایران
دوره آموزشی آنالیز حسی عسل های برای اولین بار در ایران

کشف عسل های تقلبی سالیانه در کشور یکی از دغدغه های تولید کننده گان و مصرف کننده گان عسل شده است  تقلبات عسل آنقدر زیاد شده که خریدار در هنگام خرید دچار تشویش و سردرگمی می شود به همین دلیل است بسیاری از افراد در جست و جوی مطمئن ترین راه برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی هستند. تنها راه برای تشخیص این ماده با ارزش شناخت علمی و دقیق آن است. که با شناخت اصولی و درست می توانید کیفیت اصالت و منشاء گیاهی عسل را تشخیص دهید.

سنجش حسی و یا ارزیابی حسی که در زبان انگلیسی به نام SENSORY ANALYSIS شناخته شده است یکی از روش های تشخیص علمی ماده غذایی عسل اگر در کنار دیگر آزمون های فیزیکوشیمیایی و گرده گل در آزمایشگاه قرار بگیرد درک درست تری از این ماده زرد رنگ به مشتری ارائه می دهد. آشنایی با اصول و ارزیابی حسی و تعیین اصالت و کیفیت سنجی از شاخص های مهم برای تولید کننده گان، مصرف کننده گان و زنبورداران ایران می باشد. اگر بخواهیم اهمیت آنالیز حسی را بیان کنیم به یکی از پارامترهای عسل یعنی عطر و بوی آن اشاره می کنیم برای نمونه، بعضی از عسل ها به دلیل منشاء گیاهی بوی بسیار تندی دارند که مصرف کننده را از طبیعی بودن آن به شک خواهد انداخت و بعضی از عسل ها عطر ملایمی دارند و مشتری تصور می کند که این رایحه اسانس است. اگر دانش و علم تشخیص آنالیز حسی عسل را داشته باشیم می توانیم این تشویش ذهنی و تشخیص کیفیت و اصالت را به آسانی حل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت زنبورداری ایران، موسسه پایش عسل ایرانیان برای اولین بار دوره آموزشی آنالیز حسی عسل در ایران را برگزار می کند. که مشروح آن را در زیر می خوانیم:

دوره آنالیز حسی عسل و آشنایی با اصول ارزیابی حسی و تعیین اصالت، کیفیت و منشاء گیاهی عسل های شاخص ایران پس از ده ها سال در ایران توسط موسسه پایش عسل ایرانیان با همراهی مدرس دوره، مهندس بهزاد رفاهی محقق و پژوهشگر عسل های شاخص ایران و دانشجوی دکتری زیست شناسی در اصفهان، نجف آباد برگزار می گردد. لازم به ذکر است در کنار دوره آموزشی مسابقه آنالیز حسی عسل توسط شرکت کننده گان انجام می گردد. زمان برگزاری، پنج شنبه 3 اسفند 1402، از ساعت 16 الی 20 در اصفهان، نجف آباد، سالن ابن سینا می باشد.

 

 

به گزارش عسلنا، اصول ارزیابی حسی و نحوه تعیین کیفیت اصالت و منشاء گاهی عسل براساس عطر، طعم، بو و مزه به روش علمی و کاربردی را می توانید با شرکت در این دوره آموزش ببینید. و اگر برای عسل خود برند دارید و یا فروشنده عسل و مصرف کننده عسل هستند این دوره می تواند دغدغه های ذهنی شما را از چگونگی تشخیص عسل تقلبی از طبیعی را رفع کند.

۳
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید