۰
۰

حمایت و قدرردانی زنبورداران اصفهانی از کارشناسان عسل سازمان غذا و دارو برای مقابله با عسل تقلبی

قدردانی جامعه زنبورداران اصفهان از سازمان غذا و دارو در مقابله با عسل تقلبی
قدردانی جامعه زنبورداران اصفهان از سازمان غذا و دارو در مقابله با عسل تقلبی
به‌ پاس خدمات ارزنده کارشناسان عسل سازمان غذا و دارو، جامعه زنبورداری استان اصفهان ضمن پاسداشت زحمات این سازمان در مبارزه با عسل تقلبی، از مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو، خواستار حمایت، تشویق و ابقای مسئولیت کارشناسان عسل این سازمان هستند تا پاسخی در برابر شائبه‌های شیطنت‌ها و فشار مافیای تقلب باشد و نهضت مبارزه با تقلب و خدمات‌رسانی به بهره‌برداران متوقف نشود.

به گزارش عسلنا، به نقل از بینا نیوز، در سال‌های اخیر و در شکل‌گیری نهضت مقابله با عسل‌های تقلبی در استان اصفهان، سازمان غذا و دارو همیشه در بین متولیان دولتی پیش‌گام بوده است و در کنار اداره کل بهداشت محیط همکاری عالی و قابل تحسینی را رقم زده است.

در جریان اعتراضات اخیر زنبورداران استان اصفهان نیز این سازمان همکاری مناسبی برای تحقق استمرار مقابله با تقلب عسل در این استان عرضه داشته است که اینجا جا دارد به نمایندگی از زنبورداران شریف و تشکل‌ها و تعاونی‌های زنبورداری کمال تشکر و امتنان را از مسئولین فعلی و قبلی این سازمان داشته باشیم. دکتر محمود اعتباری ریاست سازمان، سرکار خانم مهندس هادیان و جناب مهندس نوروز در این سال‌ها در قامت مدیران این بخش همکاری خوبی را با فعالان بخش زنبورداری داشتند.

 به‌زعم بسیاری از فعالان صنعت زنبورداری در استان اصفهان در این سال‌ها کارشناسان بخش عسل این سازمان بسیار عالی و در خور تحسین فعالیت و خدمتگزاری کردند.

جا دارد تشکر و حمایت ویژه جامعه زنبورداری اصفهان را نسبت به خدمات و عملکردهای مثبت و ارزنده کارشناسان این بخش در این سال‌ها ابراز داریم، مهندسین کارشناس فتحی، صادقی، قریشی و محمدی در این سال‌ها فعالیت‌های ارزنده‌ای را در کنترل کیفی و نظارت بر بازار عسل و مواد قندی و تسهیل تولید و بسته‌بندی عسل داشتند.

 

 

اخیراً زمزمه‌های مبنی بر تغییر مسئولیت این عزیزان به گوش می‌رسد که در بین زنبورداران این شائبه را ایجاد کرده که چرا با وجود عزم این واحد در مقابله با متقلبین و در برهه کنونی که نهضت مقابله با تقلب در اصفهان بالا گرفته و تعدادی از متقلبین دستگیر و کارگاه‌های مهم و کلیدی عرضه تقلب توقیف شدند، چرا باید برای این کارشناسان عزیز و موفق شاهد تغییر سمت و جایگاه باشیم.

مگر نه این است که برای هر کدام از این عزیزان سال‌ها، سرمایه‌های دولتی مصروف شده تا به کارشناسی خبره برای این صنعت تبدیل شوند و این تجربه‌ها آسان به دست نیامده و قطعاً افراد جدید در این سمت نه‌تنها در سال‌های اول ناتوان و دچار بی‌تجربگی خواهند بود، بلکه روند مبارزه با تقلب و خدمات‌دهی به بهره‌برداران نیز با اختلال روبرو شده و سرمایه‌های انسانی سازمان غذا و دارو هدر خواهد رفت.

 این عزیزان در این بیش از یک دهه حضور در مسئولیت‌های کارشناس و کارشناس مسئول عسل همکاری تعاملی بسیار خوبی را در بهره‌برداران این بخش در راستای قانون داشتند و این منجر به استانداردسازی فضاهای تولیدی و تجهیز مناسب کارگاه‌ها و کارخانجات تولید و بسته‌بندی عسل در استان اصفهان شده است.

به‌زعم اکثر تولیدکنندگان و مدیران صنایع تولیدی عسل استان اصفهان، در راستای شعارهای اقتصادی چند ساله کشور در رفع موانع تولید و کمک به تولیدکنندگان نظارت‌ها، راهنمایی‌ها و سرکشی‌های این کارشناسان دلسوز و مشاوره‌های خادمانه ایشان سبب افزایش کمی و کیفی تولید عسل در استان بوده و همیشه پاسخگوی سؤالات و ابهامات بهره‌برداران در قانونی شدن و کسب مجوزهای لازم و استانداردسازی محیط‌های تولید بودند که این مهم منجر به تجهیز و راه‌اندازی بالغ بر ۱۵ کارخانه بزرگ و ۱۲۰ کارگاه قانونی و استاندارد تولید عسل در استان اصفهان شده است.

ایشان و همکاران این بخش در مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اعتقاد راسخ به اینکه؛ تقلب در تولید عسل، غش در معامله است و فروش یک کالای بی‌کیفیت به‌جای یک کالای استاندارد مشمول قانون تقلب و مستحق مجازات است، در این سال‌ها بدون اغماض و مماشات با متقلبین عسل برخورد کردند و به معنای کلمه رفع موانع تولید و تسهیل سرمایه‌گذاری در این بخش را در استان اصفهان رقم زدند. در ادامه به‌صورت مختصر و کلی بخشی از فعالیت‌های این عزیزان در بخش عسل مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی را یادآور می‌شویم:

-شناسایی و پلمب چندین کارگاه متخلف و سازنده عسل تقلبی (چهار کارگاه فقط در ماه‌های اخیر)
-ارجاع ده‌ها پرونده از متخلفین و متقلبین به مراجع قضایی اصفهان
-تعلیق پرونده‌های بهداشتی و فعالیت واحدهای متخلف (حداقل سه مورد در سال جاری)
-تعلیق و ابطال مجوزهای افرادی که استمرار در تخلف داشتند
-شناسایی ۶۴ برند از عسل های غیر مجاز و تقلبی در سطح عرضه و ارجاع و اطلاع رسانی به بهداشت محیط استان اصفهان
-تشکیل جلسات متعدد تخصصی عسل با متخصصان امر در راستای اصلاح استاندارد و به‌کارگیری متدهای نوین جهت شناسایی و درجه‌بندی عسل در استانداری
-تشکیل کارگروه تخصصی با همکاری آزمایشگاه‌های تخصصی عسل و واحد‌های تولیدی و آنالیز بیش از ده‌ها نمونه عسل در راستای درجه‌بندی عسل‌های تولید شده در زنبورستان‌های کشور

 این شائبه در بین جامعه زنبورداری رسوخ کرده که مبادا دلیل تغییر مسئولیت و جابه‌جایی‌های اداری در نتیجه شیطنت‌ها و فشار و دسیسه مافیای تقلب و افراد توقیف شده در این سال‌ها باشد؟ البته تحقیقات این رسانه نشان می‌دهد این تغییرات احتمالی که البته هنوز صورت نگرفته هیچ ارتباطی به فشارهای متقلبین ندارد و از بخشنامه‌ها و قوانین بوروکراسی و پروتکل‌های اداری تبعیت می‌کند و قاعدتاً کارشناسان هر بخش پس از چند سال جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش این مرجع خبری در اینجا صمیمانه از جناب دکتر شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جناب دکتر محمود اعتباری، معاون محترم غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان از طرف جامعه زنبورداری کشور تقاضا داریم، سریعاً باتوجه‌به دغدغه اهالی این صنعت بزرگ و زیر ساخت کشاورزی و نیز عدم به‌وجودآمدن اختلال در خدمت‌رسانی به این صنعت و مبارزه با متقلبین عسل نسبت به حمایت و تشویق این کارشناسان و ابقای این عزیزان و پاسخگویی به شائبه‌های پیش‌آمده، اقدام مناسب و عاجل ابراز دارند. قبلاً از بزرگواری و همکاری همه این عزیزان سپاسگزاریم.

۰
۰
منبع بینا نیوز
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید