۱
۰

بهترین روش های تمیز و براق کردن چوب مبل

بهترین روش های تمیز و براق کردن چوب مبل
در واقع مبلمان یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل دکوراسیون منازل به شمار می‌روند. به همین دلیل از آن‌ها به صورت مکرر استفاده می‌شود. پس باید همواره مراقب آن‌ها باشید و آن‌ها را تمیز نگه دارید.

اگر شما در منزل خود از مبلمان استیل استفاده می‌کنید، جدا از آنکه باید مراقب باشید تا پارچه مبلتان کثیف نشود و در صورت جذب آلودگی‌ها، به فکر شستشوی آن باشید، باید هر چند وقت یکبار چوب مبلمان منزل خود را تمیز کنید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین روش‌های پاک کردن چوب مبل را برایتان بیان کنیم تا اگر شما هم قصد دارید چوب مبلمان خود را تمیز کنید، به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید و نتیجه اثربخش‌تری بگیرید.

البته علاوه بر آنکه می‌توانید خودتان در منزل  با به کارگیری روش‌هایی که در ادامه بیان خواهیم کرد، چوب مبلمان خود را تمیز کنید و انواع لکه‌ها کثیفی‌ها را از روی آن پاک کنید، می‌توانید از خدمات ‌شویی شرکت‌های مختلف قالیشویی نیز استفاده کنید، اما حتماً باید حواستانان را جمع کنید. برای مثال اگر در رشت ساکن هستید، برای انتخاب بهترین مراکز مبل شویی رشت می‌توانید از دیگران جستجو کرده و یا اینکه خود به وب سایت‌های مختلف شرکت‌ها، در فضای وب سری بزنید و قسمت نظرات کاربران را مطالعه کرده و از نحوه خدمات رسانی آنان مطلع شوید. در ادامه مطلب نیز با ما همراه باشید که قصد داریم در ارتباط با نحوه تمیز کردن چوب مبل توضیحاتی را بیان کنیم، با ما همراه باشید.

روش‌های تمیز کردن چوب مبلمان

همانطور که بیان کردیم اگر شما هم در منزل خود از مبلمان استیل استفاده می‌کنید،بعد از مدتی استفاده خواهید دید که چوب مبلمان شما کدر شده و انواع آلودگی‌ها را به خود جذب کرده است. حال برای آنکه بتوانید چوب مبل خود را از شر انواع آلودگی‌ها و لکه‌ها خلاص کنید، باید هرچه سریعتر دست به کار شده و برای این کار اقدام کنید. ما در ادامه مطلب قصد داریم بهترین روش‌های ممکن برای پاک کردن چوب مبلمان را برایتان بیان کنیم. این روش‌ها عبارتند از:

استفاده از روغن زیتون و آب پرتقال

شما هم شاید در ابتدا تعجب کنید، اما باید بیان کنیم که یکی از بهترین ترکیبات برای تمیز کردن چوب مبل، استفاده از روغن زیتون و آب پرتقال است. درواقع این مخلوط می‌تواند، علاوه بر آنکه لکه‌ها و آلودگی‌ها را از روی سطح چوب مبل شما پاک کند، می‌تواند شفافیت و براقیت بالایی نیز برای آن ایجاد کند. طبق این روش شما باید یک فنجان روغن زیتون تهیه کرده و سپس مقداری عصاره پرتقال را با آن ترکیب کنید. سپس از یک پارچه نرم و تمیز کمک بگیرید و با آغشته کردن به مخلوط به دست آمده، چوب مبل را با آن تمیز کنید. البته باید بیان کنیم برای آنکه بتوانید نتیجه بهتری از انجام این روش بگیرید، بهتر است این محلول را قبل از استفاده به مدت سه روز نگهداری کنید.

 

 

استفاده از روغن نارگیل و آبلیمو

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید با آن چوب مبل منزل خود را از هرگونه آلودگی تمیز کرده و لکه‌های موجود روی آن را پاک کنید، استفاده از ترکیب روغن نارگیل و آبلیمو است. درواقع این ترکیب می‌تواند به خوبی، چوب مبل شما را جلا دهد. همچنین این مخلوط قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و با ضدعفونی کردن چوب مبل شما، می‌تواند طول عمر آن را نیز افزایش دهد. برای تهیه این محلول باید نصف فنجان روغن نارگیل را با کمی آبلیمو مخلوط کنید و برای استفاده از آن فقط به یک دستمال نرم احتیاج دارید. شما باید دستمال را به این محلول آغشته کرده و با استفاده از آن چوب مبلمان خود را تمیز کنید.

استفاده از اسپری‌های تمیز کننده

شما امروزه می‌توانید در بازار انواع مختلفی از شوینده‌ها و اسپری‌های تمیز کننده را متناسب امر شستشویی که می‌خواید انجام بدهید، تهیه کنید. پس اگر قصد دارید چوب مبل منزل خود را تمیز کنید، می‌توانید از اسپری‌های تمیز کننده نیز کمک بگیرید. درواقع اسپری‌های تمیز کننده قدرت‌های متفاوتی دارند که می‌توانید از هر نوع آن و البته متناسب با نوع چوب مبل خود بهره گیرید. همچنین از بعضی از اسپری‌های تمیز کننده می‌توانید برای تمیز کردن رویه مبل خود نیز استفاده کنید.

استفاده از سرکه سفید و روغن جوجوبا

یکی دیگر از محلول‌های موثر برای تمیز کردن چوب مبل، محلول سرکه سفید و روغن جوجوبا است. در واقع باید بیان کنیم از این نوع محلول می‌توانید برای تمیز کردن انواع چوب‌های مبل استفاده کنید. این نوع محلول خاصیت پاک کنندگی بالا و همچنین خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد. برای تهیه این محلول باید مقداری سرکه سفید را با یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا ترکیب کنید. سپس می‌توانید با استفاده از یک دستمال نرم و آغشته کردن آن به محلول، فرایند لکه زدایی چوب مبل خود را آغاز کنید.

استفاده از موم زنبور عسل و روغن زیتون

یکی دیگر از ترکیبات موثر برای تمیز کردن چوب مبل، استفاده کردن از موم زنبور عسل و روغن زیتون است. باید بیان کنیم که این محلول یک محلول عالی و موثر برای تمیز کردن چوب مبلمان است، چراکه با استفاده از این محلول خواهید دید، علاوه بر آنکه آلودگی‌ها و کثیفی‌های چوب مبل شما پاک شده است، جلا و شفافیت چوب مبلمان شما نیز افزایش یافته است و همین مورد زیبایی مبلمان شما را چندین برابر خواهد کرد، به نحوی که انگار به تازگی مبلمان خود را خریداری کرده‌اید.

برای آنکه بتوانید این ترکیب را تهیه کنید، باید ابتدا مقداری موم عسل را در یک کاسه حرارت بدهید و بعد از آنکه به طور کامل ذوب شد، مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید. همچنین برای اثربخشی بیشتر، می‌توانید مقداری روغن اسطوخودوس نیز به ترکیب خود بیفزایید. حال برای آنکه از این محلول برای تمیز کردن چوب مبل استفاده کنید، تنها به یک دستمال نخی نرم احتیاج دارید.

جمع بندی

 در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با روش‌های مختلف پاک کردن چوب مبلمان، توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. شما می‌توانید به دلخواه هر کدام از روش‌های موجود را انتخاب کرده و با استفاده و با به کارگیری آن، چوب مبلمان خود را تمیز کنید. در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم برای شما کارساز بوده باشد.

۱
۰
منبع خبر فوری
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید