۴۳۸۷
۱
۲

آیا با عسل می توان سرطان سینه را درمان کرد؟

آیا با عسل می توان سرطان سینه را درمان کرد؟

عسل خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد آئروژنیک و آنتی ترومبوتیک، و همچنین ویژگی های بهبود زخم را دارا می باشد. عسل به طور عمده از قندهای لووولوز، دگزستروز و مالتوز، و مقدار بسیار کمی ساکاروز تشکیل شده است. در حالی که قند و شکر به طور کلی تشکیل شده از ساکاروزهستند. عسل همچنین حاوی کریسین، گالنگین، پینو بسینین، پینوستروبین، پینوكاندروین، آكستین، اسید كافئین، اسید سولفوریک اسید كافئین، و همچنین مقادیر كوبرتین، كامففرل و آپی ژنین است كه همه آنها فعالیت های ضد سرطانی دارند و به درمان آن نیز کمک می کنند.
علاوه بر این، عسل جذب کندتری نسبت به قند به جریان خون دارد (باعث کاهش احتمال تولید بیش از حد تولید انسولین) و باعث کاهش سطح قند خون و تری گلیسیرید نسبت به مصرف قند می شود. همه اینها ممکن است به این معنی باشد که استفاده از عسل به عنوان یک شیرین کننده به جای شکر و قند میتواند برای سلامتی بسیار مفید باشد.

عسل و اثرات مرتبط  آن با سرطان

کریسین که در غلظت بالایی که در عسل یافت می شود، مانعی برای آنژیوژنز تومور در موش ها است. همچنین نشان داده شده است که مهار کننده فعالیت آروماتاز (سنتز استروژن از اندروژنها در داخل بدن) و سرکوب رشد از متاستاز سلول های سرطانی سه گانه منفی در پستان است.
نمونه های عسل با محتوای فنول بالا دارای اثرات ضد پرفیژن بیشتری هستند. عسل در تحقیقات آزمایشگاهی نیز نشان داده است که مانع از رشد سلول های سرطانی مثانه می شود. از آنجایی که عسل به طور معمول جزئی از اکثر رژیم های غذایی است، مطالعات جمعیت بسیار کمی انجام شده است که تلاش می کنند تا تاثیر مصرف عسل بر خطر سرطان پستان را جداسازی کنند. یک مطالعه در ایتالیا نشان داد که مصرف دسر های شیرین و قندهایی از جمله عسل با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه ارتباط دارد حتی اگر با شاخص توده بدنی تنظیم شده باشد.
نشان داده شده است که فعالیت ضد توموری برخی از داروهای شیمی درمانی مانند فلوئوروراسیس و سیکلوفسفامید با عسل تسهیل شده است. با این حال، نشان داده شده است که فلاونوئیدها کوورستین، آپیگنین، گالنگین و کریسین، که همه در عسل یافت می شوند، سمیت سلولی آدریانومین (دکسوروبیسین) را در برابر سلول های لوسمی چربی کاهش می دهند. یافته های کوئرستین باعث ایجاد سمیت سلولی و شکست رشته های DNA و آسیب های دیگر در سلول های طبیعی در غلظت هایی می شود که می تواند از یک مکمل غذایی یک تا دو گرم کورستین در روز حاصل شود. نتیجه گیری ما این است که باید از مکمل های حاوی عصاره های متمرکز از اجزای عسل اجتناب شود.
عسل در حین درمان سرطان پستان برای واکنش های پوستی دست و پا ناشی از شیمی درمانی و همچنین موکوزیت ناشی از اشعه و واکنش های پوست مفید است.

انتخاب عسل

محتوای فنلی انواع مختلف عسل می تواند به شدت متفاوت باشد. بهترین عسل ها دارای محتوای فیتوتویتی بالا از گرده های جمع آوری شده توسط زنبور عسل است که عسل را تولید می کند. این ترکیبات به طور قابل ملاحظه ای به خواص آنتی اکسیدانی و شیمیایی عسل کمک می کند، اما مسئولیت آنها تنها این نیست. تیره ترین عسل، مانند عسل گندم سیاه، منبع خوبی از ترکیبات فنلی از عسل های سبک تر است. عسل فیلترینگ می تواند حاوی مقادیر کمتری از این ماده باشد، با این وجود عسل خام لزوما مناسب نیست، مخصوصا اگر از آمریکای جنوبی یا آسیا وارد شود. توجه داشته باشید که برخی از عسل هایی که در ایالات متحده فروخته می شوند با چیزهایی مانند شربت ذرت تقلبی پر شده اند.
انتخاب خوب، تهیه عسل گندم ارگانیک یا عسل های وحشی از تولید کنندگان معتبر است. علامت تجاری فروشگاه های بهداشت مواد غذایی می تواند قابل قبول باشد، بسته به اینکه از کدام عسل خریداری می شود. عسل باید نه تنها ارگانیک باشد بلکه همچنین در یک منطقه روستایی تولید می شود (بدون آلودگی هوای قابل توجه در ناحیه ای که می تواند به خاک یا گل ها منتقل شود). بهتر است اگر عسل توسط مزرعه ای تهیه شود که برای مدت دهها سال برای تولید عسل استفاده شده است. عسل را می توان برای حذف آلودگی فیلتر کرد اما نباید با گرما پردازش شود.

مصرف پروپولیس و ژل رویال برای سرطان سینه توصیه نمی شود

پروپولیس (همچنین به عنوان چسب زنبور عسل و یا طناب زنبور عسل نیز شناخته می شود) یک ماده رزین مومی است که توسط زنبور عسل در ساخت و نگهداری کندو استفاده می شود. این زنبورها از رزین های گیاهی، چربی های ضروری و گرده ساخته شده اند. ترکیب شیمیایی پروپولیس می تواند از یک منطقه تا منطقه ای دیگر متفاوت باشد. پروپولیس در طب سنتی برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است و امروز همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. پروپولیس حاوی ترکیبات متعددی است که اثرات ضد سرطان را شامل می شود، از جمله کریزین، فنیل اتر کافئیک اسید، و گالنگین. به نظر می رسد پروپولیس برزیلی برای سرکوب آنژیوژنز ناشی از تومور مفید باشد.
با این حال، مشخص شده است که استفاده از پروپولیس برزیلی می تواند سبب نارسایی حاد کلیه نیز بشود. پروپولیس اثبات شده است که اثرات استروژن در سلول های سرطانی انسان را از طریق فعال شدن گیرنده های استروژن تولید می کند. توصیه می کنیم که پروپولیس را به عنوان مکمل غذایی مصرف کنید.
ژل رویال ترشح زنبور عسل است که برای تغذیه لارو ها در کلنی زنبور عسل استفاده می شود. به طور سنتی تصور می شود که ژل رویال علائم یائسگی را بهبود می بخشد. ژل رویال اثرات استروژنی در سلول های سرطان پستان انسان را افزایش داده است و باعث افزایش تکثیر آنها می شود. همچنین بیماران مبتلا به سرطان پستان و افرادی که سرطان سینه در آنها درمان شده است و همچنین افرادی که در معرض خطر ابتلا به آن هستند، از خوردن این ماده اجتناب کنند.

 

 

مسمومیت با عسل نادر است اما ممکن است

موارد مسمومیت غذایی با عسل در اثر مصرف عسل آلوده به گرانوتوکسین گزارش شده است. گريانوتوکسين و نوروككسين مشابه ميتوانند در ميان عوارض ديگر، اختلالات قلبي جدي نیز ايجاد كنند. گریانوتوکسین در گرده و شهد (و سایر نقاط) رودوودرن ها و سایر گیاهان خانواده Ericaceae، از جمله آزیلا غربی، گل رز کریس، کوه لورل و لورپ گوسفند یافت می شود. عسلی که از ژاپن، برزیل، ایالات متحده، نپال، بریتیش کلمبیا و ترکیه یافت می شود گاها حاوی گرانوتوکسین است. مصرف کنندگان باید از کیفیت و ایمنی هر عسل خاصی كه مصرف می كنند اطمینان حاصل کنند.

۱
۱
۲ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید