۶۲۷
۲
۰

شما هنوز هم با خواص شگفت انگیز عسل آشنا نیستید؟

شما هنوز هم با خواص شگفت انگیز عسل آشنا نیستید؟
نگران نباشید! نه تنها شما، بلکه بسیاری از مردم دنیا اطلاعات زیادی در مورد خواص اثبات شده عسل ندارند. این را اضافه کنید به خواصی از عسل طبیعی که هنوز توسط دانشمندان علم نوین کشف نشده است.

عسل طبیعی یکی از مواد پرخاصیت گرفته شده از طبیعت است. هیچ موجود زنده ای غیر از زنبور نمی تواند عسل طبیعی تولید کند؛ چراکه ساخت عسل مستلزم ترکیب شهد گل و گیاه با موادی در درون بدن زنبور است که در هیچ موجود زنده ای وجود ندارد. به همین علت است که خواص زنبور عسل تا این حد خاص و غیر قابل کپی برداری است. شما چقدر با این خواص آشنا هستید؟

نگران نباشید! نه تنها شما، بلکه بسیاری از مردم دنیا اطلاعات زیادی در مورد خواص اثبات شده عسل ندارند. این را اضافه کنید به خواصی از عسل طبیعی که هنوز توسط دانشمندان علم نوین کشف نشده است. دنیایی از خواص که کسی نمی تواند به طور قطعی در مورد آن صحبت کند؛ اما خوشبختانه طب سنتی ایرانی که یکی از مدرن ترین طب های سنتی دنیا است، از این خواص به مدد تجربه ای چند هزار ساله استفاده می کند.

هرچند نمی توانیم به طور کلی در این مطلب کوتاه به تمامی خواص عسل بپردازیم، اما مهمترین خواص این ماده شگفت انگیز و خوش طعم را در ادامه آورده ایم. امیدواریم با مطالعه این خواص شگفت انگیز عسل، کمی بیشتر از قبل آن را در سبد غذایی خود قرار دهید.

عسل؛ ماده ای انرژی زا

تقریبا همه علوم و طب های زنده دنیا به این باور مشترک رسیده اند که عسل ماده ای است که خاصیت افزایش میزان انرژی در بدن انسان را دارد. اگر عسل را به صورت های مختلف مثل شربت عسل، عسل به همراه نان و حتی عسل تنها میل کنید، پس از مدتی این افزایش سطح انرژی را در بدن خودتان حس می کنید. این یک واقعیت اثبات شده است. یک سوال، اگر در حین کار احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید؛ چرا به جای مواد غذایی مضر، عسل نمی خورید؟

 

 

با گرده گل، نوشابه انرژی زا طبیعی بسازید

عسل، مرهمی برای پوست

شاید برایتان جالب باشد که عسل رابطه بسیار خوبی با طراوت و زیبایی پوست دارد. روش های مختلف مصرف عسل، چه به صورت استفاده موضعی و چه به صورت خوراکی، به بهبود مشکلات پوستی کمک می کند. برخلاف بسیاری از خوراکی های شیرین که باعث جوش زدن به صورت می شود، عسل طبیعی برطرف کننده جوش صورت است.

درمان 4 بیماری پوستی با عسل طبیعی

از گذشته تا به امروز از عسل به عنوان پماد سوختگی طبیعی استفاده می شده است. این ماده پرخاصیت می تواند ترمیم پوست را سرعت داده و از اثر ترمیم را نیز برطرف کند. ماسک های مختلفی از عسل نیز برای شادابی پوست و طراوت آن ساخته می شود که نباید آن ها را فراموش کرد. البته تمامی این ها در مورد عسل طبیعی صادق است، نه عسل های تقلبی موجود در سوپرمارکت ها!

بهبود مشکلات گوارشی با عسل

از مهمترین خاصیت های عسل طبیعی، درمان مشکلات گوارشی یا بهبود اثرات حاد آن است. انواع بیماری های روده و معده و دیگر قسمت های سیتم گوارشی، قابل درمان با عسل هستند. علاوه بر این، اثر مهم عسل، پیشگری از بروز این بیماری ها است. به ویژه برای افرادی که در معرض چنین بیماری هایی به دلیل وراثت، محیط آلوده و... هستند، می توانند با مصرف روزانه و منظم عسل، در برابر بیماری های گوارشی واکسینه شوند. به همین راحتی خود را در برابر کولیت و زخم معده و هزاران بیماری دیگر ایمن کنید. فقط کافی است مداومت در مصرف عسل را فراموش نکنید.

خواص عسل برای معده

خداحافظی با آلرژی

بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که به دلیل وجود گرده گل بسیاری از گیاهان درون عسل و همچنین شهد آن ها، یکی از خواص عسل، خاصیت ضد الرژی بودن آن است. البته برخی از عسل های تک گل، این خاصیت را بیشتر از دیگر عسل ها با خود به همراه دارند که باید به صورت مجزا به آن پرداخته شود.

عسل تک گل چیست؟ آنچه باید در مورد انواع عسل بدانید

تقویت قوای مغز و اعصاب با عسل

آلزایمر، ام اس، افسردگی و حتی اضطراب و استرس، ناشی از ضعف در مغز و اعصاب شماست. در این بین، عسل طبیعی هم برای پیشگری از بروز این بیماری ها و هم برای درمان آنها معجزه می کند. نوشیدن آب عسل به صورت روزانه باعث تقویت مغز شده و استرس روزانه در دنیای امروزی را کاهش می دهد. البته بهتر است از ترکیبات دیگری نیز به همراه عسل استفاده شود. معجون های عسلی بهترین خوراکی برای تقویت مغز هستند.

تقویت قوای جنسی با عسل طبیعی

قدرت باروری و میل جنسی، یکی از مشکلات مردم در دهه های اخیر است. خوردن غذاهای ناسالم و غذاهایی با مزاج سرد، از اصلی ترین عوامل این موضوع هستند. بسیاری از محققان خارجی به این نتیجه رسیده اند که زوجین نابارور اگر در یک پرهیز غذایی مناسب قرار بگیرند و رژیم مغذی و مناسبی داشته باشند ،به احتمال زیاد مشکلاتی مثل سردمزاجی، ناباروری و... را نخواهند داشت.

تقریبا در اکثر رژیم های غذایی توصیه شده توسط پزشکان نوین و طبیبان طب سنتی برای تقویت قوای جنسی و برطرف کردن نازایی و ناباروری، عسل طبیعی وجه مشترک است. عسل برای درمان چنین مشکلاتی معجزه می کند. کافی است صبر داشته باشید، مداومت به مصرف عسل را ترک نکنید و به بهبودی کامل خود امیدوار باشید. البته خوردن ژل رویال که از فراورده های زنبور عسل است نیز می تواند در این امر تاثیر زیادی داشته باشد.

وقتی ژل رویال وظیفه تقویت قوای جنسی را بر عهده می گیرد

 تقویت قلب و عروق

آخرین خاصیت عسل طبیعی که در این مطلب به آن اشاره می شود، یکی از مهمترین خواص این ماده بهشتی است. اگر می خواهید از بروز سکته قلبی در امان باشید و در صف طولانی مراجعه به پزشک قلب و عروق قرار نگیرید، خرید عسل طبیعی را در هزینه های ماهانه خود قرار دهید. به همین راحتی هم از جان خود محافظت می کنید و هم در هزینه های درمانی تان صرفه جویی خواهد شد. این توصیه را جدی بگیرید!

سخن آخر

در این مطلب به تعداد اندکی از خوص عسل طبیعی اشاره کردیم. البته اشاره ای به درمان بیماری های مختلف در این مطلب نشد. عسل در درمان سرطان و برخی بیماری های خاص نقش کاملا بسزایی دارد. با این حال تلاش شد در این مطلب به برخی از خواص اصلی عسل پرداخته شود. خواص درمانی عسل برای بیماری های مختلف را به صورت مجزا در مطالب تخصصی مربوط به خود مورد بحث قرار خواهیم داد.

به نظر شما عسل چه خواص دیگری دارد؟ آیا تا به حال تجربه ای از درمان با عسل داشته اید؟ اگر جواب شما مثبت است لطفا از طریق نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید تا خوانندگان این مطلب نیز از تجربیات شما استفاده کنند.

 

۲
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید