۱۲۶۸۵
۱۵
۰

درمان 4 بیماری پوستی با عسل طبیعی

اکثر بیماری های پوستی با عسل طبیعی درمان می شوند
اکثر بیماری های پوستی با عسل طبیعی درمان می شوند
تقریبا اکثر داروهایی که برای درمان جوش صورت یا برطرف کردن اگزما مورد استفاده قرار می گیرند، آنچنان آثار مخربی دارند

عسل طبیعی از جمله بهترین مواد خوراکی است که خواص شگفت انگیزی دارد. به همین علت است که عسل را ماده ای درمانی می نامند که در بسیاری از داروهای درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این داروها ممکن است خوردنی باشند و یا برای استعمال موضعی طراحی شوند. در هر صورت یکی از مهمترین خواص عسل، تاثیر آن برای درمان بیماری های پوستی است.

تقریبا اکثر داروهایی که برای درمان جوش صورت یا برطرف کردن اگزما مورد استفاده قرار می گیرند، آنچنان آثار مخربی دارند که ممکن است حتی بر روی جنین زن باردار تاثیر بگذارند. در نتیجه همواره توصیه می شود تا چندین ماه پس از مصرف چنین داروهایی که برای درمان بیماری های پوستی تجویز می شود، به هیچ عنوان بارداری اتفاق نیافتد.

به نظر نمی رسد چنین داروهایی قابل اعتماد باشند. در مقابل، عسل هیچ عوارضی ندارد. مصرف عسل به صورت خوراکی یا موضعی، نه تنها باعث درمان بیماری پوستی شما می شود؛ بلکه کمک می کند تا دیگر خواص این ماده درمانی نیز به بدنتان منتقل شود. پس عسل طبیعی بهترین ماده برای مبارزه با بیماری های پوستی است.

می توانید نکات بیان شده در مورد خواص عسل برای رفع بیماری های پوستی را در ویدئو زیر ببینید:

 

 


معجزه عسل برای درمان آکنه و جوش صورت

جوش صورت و آکنه یکی از بیماری های پوستی رایج در دنیا است. علت های زیادی برای بروز این مشکل بیان می شود که هر کدام به تنهایی می تواند عاملی برای بروز این دانه های زشت باشد. در بسیاری از موارد مشکلات هورمونی باعث ایجاد آکنه می شوند و در برخی موارد نیز جنس پوست عاملی مستعد برای جوش صورت است.  در هر صورت برای اینکه از شر این دانه ها راحت شوید، باید حسابی مراقب پوستتان باشید.

زیبایی تان را به عسل بسپارید!

از بهترین لوسیون ها و ماسک ها برای برطرف شدن آکنه و جوش صورت، عسل است. ماسک های متعددی برای از بین بردن جوش صورت تهیه می شود. به راحتی می توانید با استفاده از این ماسک ها، بدون هیچ عوارضی، به جنگ آن ها بروید.

استفاده از ماسک های مختلف عسلی، بهترین روش درمان جوش صورت است. ساده ترین روش نیز استفاده تنها از عسل به صورت موضعی است. به دلیل اینکه عسل طبیعی خاصیت ضد باکتری دارد، به تنهایی می تواند جوش صورت را محو کند. البته برای این کار حتما به زمان و مداومت در زدن ماسک به صورت نیاز خواهید داشت.

اگر می خواهید نتیجه کمی سریعتر اتفاق بیافتد، باید به عسل مواد دیگری نیز اضافه کنید. برای مثال ماسک سیب و عسل از جمله ماسک هایی است که به شدت بر روی آکنه اثر می گذارد. همچنین ماسک ماست و آبلیمو به همراه عسل نیز برای درمان بیماری های پوستی به ویژه جوش صورت معجره می کند. کافی است چند روز به طور متوالی از این ماسک استفاده کنید تا اثرات آن را مشاهده نمایید.

درمان اگزما پوستی با عسل طبیعی

اگزما نیز یکی از بیماری های پوستی رایج است که باید خیلی سریع درمان شود. استفاده از عسل طبیعی برای درمان این بیماری، حتی در بین پزشکان متخصص زیبایی نیز مرسوم شده است. اگزما که باعث پوست پوست شدن یا قرمز شدن پوست صورت می شود، ممکن است ضعیف یا شدید باشد. در هر حالت، استفاده از عسل و ترکیبات عسلی برای کاهش التهاب مفید است.

شما هنوز هم با خواص شگفت انگیز عسل آشنا نیستید؟

تحقیقات علمی منتشر شده در ابتدای قرن 21 میلادی نشان داد که استفاده از عسل به طور مشخص می تواند به درمان اگزما کمک کند. در این تحقیق ازعسل در نوعی پماد استفاده شد و نقش آن در بهبود بیماری اگزما به اثبات رسید. با این حال بهتر است برای استفاده از عسل طبیعی در درمان اگزما با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت کنید.

یکی از بهترین معجون های عسل که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است، مخلوط عسل و دارچین بوده که در درمان اگزما نیز موثر است. می توانید عسل و دارچین مخلوط شده را روی قسمت های ملتهب بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را بشویید. ترکیب عسل و آبلیمو نیز برای برطرف شدن این بیماری پوستی موثر است. البته عسل را به تنهایی نیز می توانید بر روی محل التهاب بمالید و منتظر نتیجه شگفت انگیز آن باشید.

وقتی عسل به داد آفتاب سوختگی می رسد

آفتاب سوختگی نیز از جمله مشکلات پوستی است که نباید به این سادگی از آن عبور کرد. آفتاب سوختگی مداوم ممکن است به مرور زمان باعث ایجاد سرطان پوست شود. به همین علت استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی بسیار ضروری است.

اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، عسل طبیعی می تواند به بهبود آن و همچنین کاهش درد و عفونت ناشی از سوختگی کمک کند. این ویژگی به دلیل وجود خواص آنتی باکتریال درون عسل است.

تذکر: محققان بر این باورند که بهتر است کودکان زیر 12 سال، به هیچ وجه از عسل طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی استفاده نکنند

عسل طبیعی، دشمن قارچ پوست

از جمله خواص اثبات شده عسل طبیعی، خاصیت ضد قارچ بودن آن است. این خاصیت تقریبا در بین تمامی عسل های تک گل و عسل چند گیاه مشترک بوده و جزئی از ذات عسل به شما می رود. طبیعی است که استفاده از عسل تا چه اندازه می تواند به درمان قارچ های پوستی کمک کند. قارچ هایی که ممکن است بر روی صورت یا حتی دیگر قسمت های بدن بزنند.

5 روش استفاده از عسل طبیعی که کاربرد زیادی دارد

یکی از بهترین معجون هایی که باید به صورت موضعی بر روی قسمت های قارچی پوست مالیده شود، ترکیب عسل طبیعی با روغن زیتون است. این ترکیب به دلیل خواص ضد قارچی که پیدا می کند، برطرف کردن قارچ ها سرعت بخشیده و درمان بیماری پوستی اذیت کننده را به سرانجام می رساند. بهتر است در کنار دیگر داروها، از ترکیب عسل و روغن زیتون هم استفاده کنید. اگر کمی هم موم عسل به این ترکیب بیافزایید، احتمالا نتیجه سریعتر اتفاق می افتد.

سخن آخر

در کنار توجه به زیبایی پوست باید به درمان بیماری های پوستی نیز توجه شود. استفاده از عسل کمک می کند تا بدون عوارض جانبی، بیماری های حاد پوستی خود را درمان کنید. البته فراموش نکنید که عسل درمانی زمان بر است. پس تا می توانید برای رسیدن به نتیجه دلخواه صبر کنید. عسل برای برطرف کردن هر نوع بیماری پوستی، معجزه می کند.

۱۵
۲
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید