۴۶۵۰
۷
۱

5 روش مصرف بره موم که باید بشناسید

5 روش مصرف بره موم که باید بشناسید
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید از بره موم به چه صورت هایی استفاده می شود. در این صورت کاربرد بره موم در زندگی بیشتر از گذشته خواهد بود.

بره موم یک ماده گیاهی خاص است که در چند سال گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. تا پیش از این روش های مصرف بره موم بسیار محدود بود و بیشتر به صورت خوراکی یا موضوعی مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال به نظر می رسد پیشرفت علم نقش مهمی در تنوع روش های استفاده و کاربرد بره موم داشته است. به گونه ای که امروزه در تولید انواع داروهای خوراکی و موضعی نیز از بره موم استفاده می شود.

هرچند روش های مصرف بره موم بسیار زیاد است و نمی توان به طور کامل به معرفی تمامی این روش ها پرداخت، اما در ادامه به معرفی مهمترین و پرکاربردترین این روش ها می پردازیم. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید از بره موم به چه صورت هایی استفاده می شود. در این صورت کاربرد بره موم در زندگی بیشتر از گذشته خواهد بود.

  1. مصرف بره موم به صورت خوراکی

اولین نوع استفاده از بره موم، نوع مصرف خوراکی آن است. بره موم به صورت خام، قابل مصرف برای انسان ها نیست. در واقع مولکول هایی در بره موم وجود دارد که معتده انسان توانایی هضم آن را نداشته و ممکن است باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود. به همین علت، از گذشته تا امروز روش هایی برای شکست مولکول های سنگین بره موم ابداع شده تا بتوان از خواص خوراکی این ماده استفاده کرد.

خواص بره موم؛ از خواص ضد التهابی تا ضد سرطانی

 

 

قدیمی ترین روش برای شکستن مولکول های بره موم، استفاده از الکل بوده است. الکل با بره موم ترکیب و سپس در فضایی باز گذاشته می شد تا الکل اضافه شده از آن تبخیر شود. اگرچه این روش جوابگو بود، مشکلات زیادی داشت. برای مثال به دلیل قرارگیری بره موم در فضا آزاد، آلودگی بر روی آن می نشست و در بسیاری از مواقع نیز الکل به صورت کامل تبخیر نمی شد. خوشبختانه این روش نیز امروزه دچار تحول شده و در ایران هم توسط چند شرکت معتبر از دستگاه مکانیزه فراوری بره موم استفاده می شود تا بره موم خالص و بدون آلودگی تولید شود.

آیا هر نوع بره مومی برای گوارش انسان مناسب است؟

روش های جدیدی نیز برای فراوری بره موم ابداع شده که روز به روز در حال تکمیل و گسترش است. یکی از محبوب ترین این روش ها، روش آبی فراوری بره موم است. در این روش خبری از الکل نیست و با استفاده از آب و نیروی گریز از مرکز در دستگاهی بسیار حرفه ای و گرانقیمت، بره موم فراوری شده و آماده مصرف خوراکی می گردد. این دستگاه هنوز در ایران وجود ندارد، اما بره موم آبی تولید شده توسط آن را می توانید خریداری کرده و مصرف نمایید.

  1. مصرف بره موم به صورت کپسول

یکی از روش های پرطرفدار برای مصرف بره موم، استفاده از این ماده به صورت پودر شده است. وقتی که مواد بیهوده بره موم از آن جدا شده و تمام آب آن گرفته شود، می توان بره موم فراوری شده را به پودر تبدیل کرد. پودر بره موم هم مشکلات گوارشی کمتری دارد و هم می توان آن را به صورت کپسول مصرف کرد. در حال حاضر یکی از بهترین روش ها برای مصرف بره موم، استفاده از کپسول بره موم است که نقش بدی بر روی معده ندارد و اثرات لازم را بر روی بدن می گذارد. پیشنهاد می کنیم اگر با بو یا شکل ظاهری بره موم مشکل دارید، حتما از این روش برای مصرف بره موم استفاده کنید.

  1. مصرف بره موم به صورت موضعی

از جمله روش های سنتی استفاده از بره موم، استفاده از این ماده به صورت موضعی بوده است. از بره موم به عنوان ضمادی برای برطرف کردن التهابات پوستی استفاده می شد. استفاده از آن نیز کار چندان سختی نبود. بره موم استخراج شده از کندو را در محل التهاب قرار داده و روی آن را باندپیچی می کردند. به مرور، مشکل التهاب ایجاد شده برطرف می شد.

چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

امروزه نیز از بره موم به صورت موضعی استفاده می شود. البته روش های گذشته کمی تغییر کرده و پمادهای مختلفی با استفاده از بره موم تولید و در اختیار مصرفل کننده قرار می گیرد. هرچند در ایران هنوز از بره موم در تولید پمادهای ضد التهاب استفاده نشده، اما برخی نمونه های خارجی برای این کار وجود دارد. هرچند می توانید همچنان از همان روش سنتی نیز استفاده کنید.

  1. اسپری بره موم

از جمله محصولات جدید بره موم که به عنوان محصولاتی ارگانیک در دنیا عرضه می شود، اسپری بره موم است. اسپری بره موم یک ضدعفونی کننده قوی است. بسیاری از تولید کنندگان این نوع فراروده با بره موم، بر این باور هستند که با اسپری بره موم می توانیم محیطی سالم و عاری از آلودگی همانند کندو زنبور عسل داشته باشیم. البته خواص اسپری بره موم متفاوت بوده و بستگی به نوع محصول دارد که باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد.

برای از بین بردن باکتری ها، روی بره موم حساب ویژه باز کنید!

  1. خمیردندان بره موم

از جمله کاربردهای بره موم، تولید خمیردندان است. کاربردی که شاید تا همین چند سال پگیش دور از انتظار بود؛ اما اثبات خواص بره موم برای لثه و دندان باعث شده تا شرکت های زیادی این نوع محصول را تولید و روانه بازار کنند. خمیردندان بره موم یک تنه در برابر آلودگی های دهان و دندان یم ایستد. این روش مصرف بره موم نه تنها کمکی برای بهبود مشکلات دهان و دندان است؛ بلکه می تواند از بروز برخی بیماری های دیگر نیز به دلیل استنشاق بوی بره موم، جلوگیری کند.

3 دلیل مهم برای اینکه از خمیر دندان بره موم استفاده کنیم

دیگر روش های استفاده از بره موم

آنچه که گفته شد، تنها بخشی از کاربرد بره موم و روش های استفاده از آن بود. امروزه روش های مختلفی برای استفاده از این ماده حیات بخش ابداع شده تا از مصحول شگفت انگیز زنبور عسل، بهترین استفاده ها شود. ترکیب عسل با بره موم یکی از روش های مصرف خوراکی است که محدودیت برخی افراد در مصرف ساده بره موم را از بین می برد. همچنین برخی شرکت هیا معتبر، از عصاره بره موم مواد مختلفی تولید می کنند تا در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در مطالب بعدی مجله عسلنا حتما به معرفی تک تک این روش های کاربرد به صورت تخصصی اشاره خواهیم کرد.

درمان کولیت با بره موم، واقعیت یا رویا؟

بد نیست شما هم در مورد روش های کاربرد و مصرف بره موم برای ما بنویسید. آیا روش خاصی از مصرف بره موم شنیده اید که بتواند برای برطرف کردن بیماری ها موثر باشد؟ اگر تجربه یا اطلاعاتی در این زمینه دارید، حتما با ما در میان بگذارید.

۷
۰
۱ دیدگاه
 
sg
مجید | ۳ سال پیش
با سلام و تشکر از مقاله عالی شما
من در مورد بره موم این جادوی شگفت انگیز زیاد تحقیق کردم و دیدم حتی میتوان از ان در درمان کامل بیماریهای ویروسی نظیر ایدز و از بین بردن این نوع ویروس استفاده کرد فقط نتونستم پیدا کنم که مقدار مصرف و همچنین نحوه مصرف برای این نوع درمان به چه صورته مثلا خوردنی بهتره یا تزریق عضلانی یا وریدی؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید