۶۹۳۰
۶
۲

شاید مصرف بره موم برای شما هم ممنوع باشد

مصرف بره موم ممنوع!
مصرف بره موم ممنوع!
موارد منع مصرف بره موم بسیار محدود است. با این حال بهتر است اگر می خواهید از بره موم استفاده کنید، علاوه بر توجه به کیفیت آن حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید. پزشک یا طبیب طب سنتی می تواند به شما دوز مصرفی مناسب را اعلام کرده و از بروز مشکلات احتمالی در موارد نادر جلوگیری به عمل آورد.

وقتی صحبت از مواد دارویی به میان می آید، باید به موارد منع مصرف آن ماده نیز توجه ویژه ای داشته باشیم. بسیاری از مواد شیمیایی که به صورت قرص، کپسول یا پمادهای موضعی عرضه می شوند، در دفترچه خود موارد منع مصرف را اشاره کرده اند. یکی از مشکلات محصولات طبیعی که خواص فوق العاده زیادی برای انسان دارد، عدم توجه به این موضوع در هنگام ارائه آن است. در مجله عسلنا تصمیم داریم به موارد منع مصرف بره موم و دیگر مواد تولید شده توط زنبور عسل نیز اشاره کنیم تا شما با خیال راحت بتوانید از این ماده استفاده نمایید.

به طور کلی مواد طبیعی موارد منع مصرف محدودتری نسبت به مواد شیمیایی دارند. علت نیز این است که مواد شیمیایی در درون خود مضرات فراوانی را جای داده اند که ممکن است باعث ایجاد تضاد در قسمت های دیگر بدن شود. این در حالی است که مصرف مواد طبیعی در بسیاری از مواقع نه تنها تضادی ایجاد نمی کند، بلکه ممکن است باعث بهبود قسمت های دیگر بدن نیز شود. در نتیجه انتظار نداشته باشید که موارد منع مصرف بره موم، آنقدرها زیاد باشد.

خواص بره موم؛ از خواص ضد التهابی تا ضد سرطانی

به طور کلی توصیه می کنیم اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید، پیش از مصرف بره موم حتما با پزشک معالج خود یا طبیب طب سنتی مشورت های لازم را به عمل آورید. در این صورت بدون هیچ نگرانی می توانید از بره موم استفاده کنید.

 

 

موارد منع مصرف بره موم به صورت موضعی

همان طور که می دانید یکی از روش های مصرف بره موم که کاربرد زیادی نیز دارد، مصرف آن به صورت موضعی است. در روش مصرف موضعی، بره موم بر روی قسمت های مختلف قرار می گیرد تا مشکلات ایجاد شده برطرف شود. این مشکل می تواند مشکلات پوستی یا مشکلات دیگری باشد. برای مثال ممکن است شما بخواهید از بره موم برای برطرف کردن سوختگی استفاده کنید. همچنین از پروپولیس به صورت موضعی برای کاهش التهاب مفاصل نیز استفاده می شود. برخی از پمادهایی که در درون آن بره موم استفاده شده نیز برای برطرف کردن جوش صورت یا موارد مختلفی دیگر کاربرد دارد.

در تمامی این موارد منع مصرف خاصی وجود ندارد و تنها در شرایطی ممکن است مصرف بره موم به صورت موضعی برای شما دچار آسیب شود که پوستتان دچار حساسیت باشد. اگر پوست حساسی دارید و می خواهید از بره موم در مناطق حساس استفاده کنید که در معرض دید است، بهتر است تا جای ممکن قبل از مصرف به صورت کامل، بره موم را در قسمت دیگری از پوست خود تست نموده و سپس در قسمت اصلی به صورت کامل و با خیال راحت بمالید.

درمان 4 بیماری پوستی با عسل طبیعی

مطمئن باشید اگر پوست حساسی ندارید به احتمال زیاد مشکلی برای شما به وجود نمی آید. با این حال بهتر است قبل از مصرف موضعی پروپولیس حتماً با پزشک معالج خود در میان بگذارید تا مشکل خاصی به وجود نیاید. حتی اگر پزشک هم ایرادی به استفاده از بره موم نگرفت، تست کردن قبل از امتحان کامل بهترین راهکار برای عدم بروز مشکل در روش مصرف موضعی بره موم خواهد بود.

موارد منع مصرف بره موم به صورت خوراکی

از مهم ترین کاربردهای بره موم، کاربرد آن به صورتی است که به مصرف خوراکی برسد. در روش خوراکی خواص مختلفی از این ماده برای بدن انسان به ارمغان می آید. به همین علت بسیاری از اطبا برای برطرف کردن بیماری های مختلف بره موم خوراکی تجویز می کنند.

نکته بسیار مهم در این زمینه این است که آیا مصرف بره موم می تواند برای شما مضر باشد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال، در ابتدا باید به شرایط جسمی و بدنی خود توجه داشته باشید. در صورتی که بیماری های خاصی ندارید، احتمالاً بره موم نمی تواند برای شما مشکل ساز باشد. با این حال بهتر است به برخی از نکات توجه کنید

بره موم خام ممکن است مشکل ساز باشد

اولین نکته دقت به فراوری بره موم است. تا جایی که امکان دارد از مصرف برم به صورت خام پرهیز کنید. به ویژه افرادی که دچار بیماری های گوارشی هستند، ممکن است با مصرف بره موم خام دچار مشکلات بیشتری شده و حتی بیماری آنها حادتر شود. برای مثال بیماران مبتلا به کولیت که برای درمان بیماری خود از این ماده استفاده می کنند، حتما باید به این موضوع توجه داشته باشند که بره موم خام ممکن است باعث تشدید بیماری آنها شود.

آیا بره موم خام قابل مصرف نیست؟

در واقع بره موم خام به دلیل اینکه توانایی هضم شدن در معده انسان را ندارند، نه تنها باعث رساندن برخی از خواص به بدن انسان نمی شود بلکه در بسیاری از موارد به ویژه در بیمارانی که مشکلات گوارشی دارند، ممکن است معضلات زیادی را به همراه داشته باشد.

بانوان باردار تا جای ممکن از بره موم استفاده نکنند

یکی از گروه هایی که محدودیت های شدیدی برای آن ها در مصرف بره موم وجود دارد، بانوان باردار هستند. بانوانی که از بارداری خود مطلع می شوند، باید تا جای ممکن از مصرف بره موم خودداری کنند. البته بسیاری از بیماری های دوران بارداری نیز ممکن است به کمک بره موم برطرف شده و همچنین رشد و نمو نوزاد با بهبود مواجه شود. در نتیجه بانوان باردار اگر قصد دارند از بره موم به هر صورتی استفاده کنند، حتماً با پزشک خود در این زمینه مشورت های لازم را به عمل آورند.

درمان ناباروری زنان با مصرف ماده شگفت انگیز ژل رویال

نکته مهم این است که اگر پزشک یا طبیب طب سنتی برای مصرف بره موم به بانوی بارداری مجوز داد، باید در هنگام خرید بره موم به کیفیت و نوع فراوری آن دقت شود. به طور کلی توصیه می شود بره موم هایی که به روش سنتی فراوری می شوند، توسط بانوان باردار مصرف نشود؛ چرا که ممکن است الکل محدودی که در برم آن وجود دارد به جنین آنها آسیب وارد کند.

بیماری های خاص خودسرانه بره موم مصرف نکنند

برخی از بیماری های دیگر نیز ممکن است نسبت به بره موم حساسیت زا باشد. برای مثال بیمارانی که فشارخون پایینی دارند ممکن است با مصرف بره موم دچار مشکلات مقطعی شوند. در چنین شرایطی بهتر است این ماده زیر نظر پزشک و با توجه به عوارض احتمالی آن مصرف شود. افراد با فشار خون پایین احتمالاً پس از مصرف بره موم دچار سرگیجه یا ایجاد حساسیت می شوند که باید تحت نظر قرار داشته باشند.

سخن آخر

همانطور که در بالا اشاره کردیم موارد منع مصرف بره موم بسیار محدود است. با این حال بهتر است اگر می خواهید از بره موم استفاده کنید، علاوه بر توجه به کیفیت آن حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید. پزشک یا طبیب طب سنتی می تواند به شما دوز مصرفی مناسب را اعلام کرده و از بروز مشکلات احتمالی در موارد نادر جلوگیری به عمل آورد.

اگر تجربه ای در زمینه مصرف بره موم داشتید که منجر به مشکلاتی برای شما شده، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. توجه داشته باشید که نظرات شما می تواند اثرات زیادی برای بهبود سلامتی جامعه با استفاده از بره موم داشته باشد. به ویژه اگر بانوان باردار تاکنون از بره موم استفاده کرده اند و تجربه ای در این زمینه داشته اند، حتما از طریق نظرات همین پست با ما در میان بگذارند

۶
۲
۲ دیدگاه
 
ir
م.اکبری | ۳ سال پیش
من به اکثر اطرافیانم بره موم را توصیه کردم همشونم خدا راشکر راضین قبلا خام میخوردم معدم وحشتناک درد گرفت
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید