۱۱۱۲
۱
۰

وقت آن است که روش های فراروی ژل رویال را بشناسید

ژل رویال به روش های مختلفی فراوری می شود
ژل رویال به روش های مختلفی فراوری می شود
این روش ها بیشتر ابداع شده اند تا مشکل نگهداری ژل رویال که بسیار خاص و پیچیده است، برطرف شود. با این حال شما باید با توجه به شرایطی که دارید، ژل رویالی که با یکی از این روش ها فراوری شده را خریداری نمایید.

ژل رویال یک ماده خاص و پرخاصیت است که در سال های اخیر توجه بیشتری به این ماده شدهاست. در قرن ۲۱ میلادی مصرف عمومی ژل رویال روز به روز افزایش پیدا کرده است. شاید در گذشته این ماده را تنها مانده ای برای ثروتمندان، کشیش ها و پادشاهان می دانستند؛ اما امروزه از این ماده در زندگی روزمره انسان های مختلف استفاده می شود. فرآوری ژل رویال کمک می کند تا مصرف و نگهداری این ماده به بهترین شکل ممکن انجام شود و مشکلاتی که در گذشته برای نگهداری از آن وجود داشت، از بین برود.

احتمالا اگر سری به نتایج جستجوی ژل رویال در اینترنت بزنید با محصولات مختلفی مواجه می شوید که با استفاده از این ماده تولید می شوند. در واقع روش های فراوری متفاوتی از ژل رویال ابداع شده تا این ماده به مصرف افراد مختلف برسد.

ژل رویال چیست؟

در ادامه تلاش داریم تا به روش های فراوری ژل رویال اشاره کنیم. در واقع این روش ها بیشتر ابداع شده اند تا مشکل نگهداری ژل رویال که بسیار خاص و پیچیده است، برطرف شود. با این حال شما باید با توجه به شرایطی که دارید، ژل رویالی که با یکی از این روش ها فراوری شده را خریداری نمایید.

 

 

فراوری ساده ژل رویال

ساده ترین روش فراوری ژل رویال که از گذشته مورد استفاده قرار می گرفته، روشی بود که در آن ژله رویال توسط زنبورداران برداشت شده و سپس در بسته بندی های مختلف قرار می گرفت. ویژگی دشوار این روش فراوری، شرایط نگهداری خاص آن است. در واقع مهمترین گام برای روش فراوری ساده ژل رویال این است که پس از برداشت این ماده از کندو، در دمای زیر صفر نگهداری شود. در بسیاری از ژله رویال ها این میزان حتی به منفی شش درجه سانتیگراد نیز می رسد. در صورتی که دمای نگهداری بالاتر از این مقدار باشد امکان فاسد شدن آن وجود دارد.

طبیعی است که ساده ترین و کم خرج ترین روش فراوری ژل رویال همین روش است. با این حال این روش مشکلات زیادی را برای مصرف کننده به همراه دارد. به همین علت دانشمندان در سال های بعد به روش های مختلف فرآوری این ماده دست یافتند که به برخی از آنها در ادامه اشاره خواهد شد. البته ناگفته نماند که ژل رویال مایع که هنوز هم پرطرفدار است، در واقع از همین روش فراروی به دست می آید.

تولید پودر ژل رویال

همان طور که می دانید بخش عمده ای از مواد تشکیل دهنده ژل رویال را آب تشکیل داده است. دانشمندان زیادی با بررسی این موضوع به این نتیجه رسیدند که می توان با خارج کردن آب ژل رویال از این ماده حیات بخش، در عین حفظ و نگهداری از خواص فوق العاده این ماده، امکان فاسد شدن آن را در دماهای بالاتر کم کرد.

چرا روش های عرضه ژل رویال خاص است؟

به همین علت به این نتیجه رسیدند تا با طراحی دستگاه هایی آب ژل رویال را گرفته و ماده خشک آن را به پودر تبدیل کنند. در حال حاضر یکی از مهم ترین و پرکاربردترین روش های فراوری ژل رویال که آن را برای استفاده در تولید مواد غذایی مختلف و همچنین تولیدات دارویی آماده می کند، فراوری به شکل پودر است.

البته ناگفته نماند که هر فناوری نمی تواند ژل رویال مایع را به پودری پرخاصیت تبدیل کند. متاسفانه بسیاری از روش های ناکارآمد فرآوری ژل رویال به صورت پودر به گونه ای است که بسیاری از خواص این ماده از بین می رود. در نتیجه نکته بسیار مهمی که وجود دارد توجه به روش های پودرسازی ژل رویال است. در حال حاضر شرکت های بزرگ و معتر توانایی تولید پودر از ژل رویال با حفظ تمامی خواص آن را دارند. در نتیجه بهتر است حتما به شرکت تولید یا عرضه کننده پودر ژله رویال توجه شود.

فراوری ژل رویال به صورت ترکیب با دیگر مواد

یکی از روش های فراوری ژل رویال، ترکیب آن با مواد دیگری است که خواص مکمل برای این ماده دارد. در این صورت امکان فاسد شدن ژل رویال و کاهش خواص آن کمتر می شود. البته به 2 روش ترکیب این ماده با مواد مختلف انجام می شود. در بسیاری از موارد ژل رویال مایع با مواد دیگر ترکیب شده و در برخی موارد دیگر نیز پودر ژل رویال است که به عنوان ماده ترکیبی با دیگر مواد مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین ماده ای که می توانیم ژل رویال را با آن ترکیب کرده و از خواص فوق العاده این ماده بهره مند شویم نیز عسل طبیعی است. عسل به ویژه عسل های تک گل گیاهی که خواص درمانی مشخصی دارند، بهترین ماده موثر برای ساخت مواد ترکیبی با ژل رویال هستند. ژله رویال ترکیب شده با عسل دیرتر دچار فساد شده و مشکلات نگهداری از آن از بین می رود و در نتیجه بهتر مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل؛ ماده ای بهشتی، دارویی زمینی

پیشنهاد می کنیم با توجه به شرایط نگهداری مناسب ترکیبات ژل رویال، از این فراورده ها برای مصرف استفاده کنید. البته باید به دوز مصرفی متفاوت این محصولات با خود ژل رویال نیز توجه داشته باشید.

فراوری ژل رویال به صورت مواد دارویی

یکی از روش های مصرف ژل رویال که کاربرد زیادی نیز در زندگی امروز ما انسان ها دارد، استفاده از ژل رویال به صورت مواد دارویی است. در واقع نوعی روش فراوری وجود دارد که می تواند این ماده را به مواد مختلف دارویی تبدیل کرده و آن را آماده ترکیب با موادی کند که بتوانند خواص دارویی را بر روی بدن انسان داشته باشند.

مهم ترین تولیدات با این مواد، کرم ها و مواد دارویی هستند که برای پوست مورد استفاده قرار می گیرند. تقریبا کسی از ژل رویال به صورت خام یا پودر شده برای استفاده موضعی استفاده نمی کند؛ اما در روش فراوری ژل رویال برای تولید کرم های پوستی، مقدار کمی از این ماده مورد استفاده قرار می گیرد تا هم هزینه تولید آن کاهش پیدا کند و هم خواص بی نظیر ژل رویال برای پوست و دیگر خواص آن حفظ شود. در نتیجه استفاده از این روش فرآوری کمک زیادی برای استفاده بیشتر از این ماده حیات بخش می کند.

خواص شگفت انگیز ژل رویال برای پوست

سخن آخر

آنچه که در این مطلب به آن اشاره شد، مهم ترین روش های فراوری ژل رویال برای تولید محصولات مختلف است. در واقع از ژل رویال برای تولید موادی استفاده می شود که در درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. آنچه که مشخص است هر کدام از روش های فراوری به گونه ای است که برای درمان بیماری های مختلف دوز مصرفی مشخصی دارد. طبیعی است که میزان مصرف ژل رویال خام با پودر ژل رویال متفاوت است و باید برای مصرف با پزشک یا طبیب طب سنتی مشورت شود.

ترفندهایی برای نگهداری ژل رویال

همچنین اگر ژل رویال با دیگر مواد مثل عسل طبیعی ترکیب شود، دوز مصرفی متفاوتی خواهد داشت. مشخص است که شما نمی توانید ترکیب عسل ژل رویال را به اندازه عسل طبیعی مصرف کنید که در آن ژل رویال وجود ندارد. در صورت استفاده زیاد از عسل ژل رویال ممکن است مشکلات زیادی برای بدن شما ایجاد شود.

آیا شما هم روش های مختلف دیگری از فراوری ژل رویال را می شناسید؟ به نظر شما بهترین روش فراوری ژل رویال چیست و چرا می تواند به بهبود و استفاده بیشتر از این ماده در زندگی انسان ها کمک کند؟ نظرات شما می تواند نقش موثری در استفاده بیشتر افراد و همچنین در تولید ژل رویال به روش های مختلف به زنبورداران و شرکت های تولیدکننده مواد زنبوری کمک کند. نظرات خود را از ما دریغ نکنید!

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید