۱۷۲۷
۰
۰

موم، مرهمی برای مشکلات پوستی

خواص موم برای مشکلات پوستی شگفت انگیز است
خواص موم برای مشکلات پوستی شگفت انگیز است
تنوع خواص موم برای پوست بسیار زیاد است. کافی است بخواهید از این فرآورده به صورت مناسبی استفاده کنید. به ویژه استفاده های موضعی زیادی برای درمان مشکلات پوستی از موم زنبور عسل می شود.

موم خواص درمانی بسیار زیادی دارد که یگی از مهمترین این خواص، اثرگذاری روی پوست است. برطرف کردن بسیاری از بیماری های پوستی با کمک موم عسل ویژگی این ماده طبیعی تولید شده توسط زنبور است. به عمین علت زنبورداران توجه بیشتری به موم دارند و دانشمندان از آن برای درمان بیماری های مختلف پوستی بهره می برند.

متاسفانه بسیاری از زنبورداران از موم مصنوعی برای تولید عسل استفاده می کنند. این کار اشتباه باعث می شود تلاشی که برای تولید عسل و دیگر فرارورده های زنبور عسل انجام می دهند، ارزش لازم را نداشته باشد. چراکه همین تلاش می تواند باعث تولید فراروده ای دیگر نیز شود که در کاربردهای مختلف به ویژه برای بهبود بیماری های پوستی کاربرد دارد.

چرا موم عسل به درمان بیماری های پوستی کمک می کند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا موم عسل می تواند بر روی درمان بیماری های پوستی اثر بگذارد. علت را می توانیم در ترکیبات موجود در موم پیدا بجوییم. موم شامل ترکیبات مختلفی است که هر کدام از آن ها می توانند بر روی پوست اثرات مثبتی داشته باشند. علاوه بر این، خاصیت نگهدارندگی موم کمک می کند تا از بروز مشکلات پوستی جلوگیری به عمل آمده و در نتیجه از تشدید بیماری های مختلف پیشگیری شود.

درمان 4 بیماری پوستی با عسل طبیعی

 

 

ترکیب برخی مواد دیگر با موم نیز کمک می کند تا اثرگذاری این ماده بر روی درمان بیماری های پوستی بیشتر شود. در نتیجه شاهد بهبود انواع مختلف بیماری های پوستی با موم و همراهی دیگر مواد خواهیم بود. در ادامه به معرفی برخی روش های درمانی برای برطرف کردن تعدادی از مشکلات پوستی با موم زنبور عسل می پردازیم.

درمان زگیل پوستی با موم عسل

یکی از مشکلات پوستی که در بین بسیاری از افراد رایج است، زگیل پوستی است. زگیل پوستی می تواند زیبایی ظاهری پوست را دچار خدشه کرده و همچنین باعث بروز مشکلات مختلف در پوست انسان شود. یکی از خواص درمانی موم عسل این است که می تواند به کمک ترکیبات دیگری زگیل پوستی را برطرف کند.

خوشبختانه همانند روش های درمانی طبیعی نیاز به صبر و مداومت در مصرف موم نخواهید داشت. بلکه با درست کردن نوعی ضماد به کمک موم عسل می توانید به مبارزه با زگیل پوستی بپردازید. برای این کار کافی است مقداری موم و عسل را در ظرفی مخلوط کرده و آن را بر روی یک برگ چغندر قرار دهیم. مالیدن مخلوط عسل و مو روی برگ چغندر و قرار دادن آن روی قسمتی که زگیل پوستی وجود دارد، کمک می کند تا زگیل ها از بین بروند.

این ضماد را بر روی زگیل قرار داده و آن را با پارچه ببندید و به مدت ۳ روز به آن دست نزنید. بعد از 3 روز ضماد را باز کرده و اثرات موم بر روی زگیل پوستی را مشاهده کنید. اگر هنوز زگیل ها از بین نرفته اند، می توانید یک بار دیگر این کار را امتحان کنید. بسته به نوع زگیل و شدتی که دارد، ممکن است بین یک تا چند بار استفاده از این ترکیب به بهبود مشکل زگیل پوستی منجر شود.

بر طرف کردن چین و چروک پوست

یکی از مشکلات حادی که برای پوست انسان به وجود می آید، به وجود آمدن چین و چروک پوست است. این چین و چروک ها منشا و علل مختلفی دارند که هر کدام از آنها می تواند قابل بررسی بوده و در نتیجه از بروز آنها جلوگیری به عمل آید. با این حال اگر پوست تان دچار چین و چروک شده، می توانید با کمک موم عسل آن را برطرف کرده و تلاش کنید تا دیگر چنین چین و چروک هایی بر روی پوست صورت تان ایجاد نشود.

خواص شگفت انگیز ژل رویال برای پوست

البته باید توجه داشته باشید که اثرگذاری موم عسل برای از بین بردن چین و چروک در جوانی بیشتر بوده و افرادی که میانسال یا پیر هستند، ممکن است نتوانند از اثرات ترکیبی که در آن از موم عسل استفاده شده، بهره لازم را  ببرند.

برای ساخت ترکیب برطرف کننده چین و چروک صورت کافی است علاوه بر موم، مقداری عسل، آب پیاز و عصاره آلوورا نیز تهیه کنید. اندازه همه این ها باید مساوی باشند.

در ابتدا موم را درون ظرفی قرار داده و آن ظرف را درون آبی که در حال جوش است قرار می دهیم. با این کار می خواهیم موم عسل را به حالت مایع در آوریم. پس از اینکه موم زنبور عسل به این صورت ذوب شد، باید مقداری عسل را به همراه دو ماده دیگر به موم اضافه کنیم. پس از اضافه کردن دیگر مواد، ترکیب را خوب هم می زنیم تا از دما بیافتد و کاملا یکدست شود.

حالا کرم آماده است. فقط کافیست آن را بر روی قسمت هایی که چین و چروک دارید بمانید و منتظر مشاهده نتایج باشید. در این روش باید قبل از مصرف کرم حتماً صورت خود را با آب گرم بشویید. سپس یک لایه نازک از آن را بر روی پوست خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه می توانید کرم را از روی پوست خود را بشویید.

بر خلاف برطرف کردن مشکل زگیل پوستی، بر طرف کردن چین و چروک با استفاده از کرمی که در آن از موم عسل استفاده شده، نیاز به زمان داشته و باید به طور مداوم از این کرم استفاده کنید. تنها در این صورت می توانید به نتایج مطلوب برسید.

تقویت پوست با موم عسل

همان طور که می دانید موم عسل یک ماده پرخاصیت و سرشار از مواد معدنی و ویتامین و پروتئین های مختلفی است که می تواند نیاز پوست به این مواد را تامین کند. در نتیجه اگر می خواهید از بروز بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری به عمل آورید و پیشگیری را قبل از درمان انجام دهید، بهتر است از موم زنبور عسل به طور ویژه استفاده کنید.

5 کاربرد مهم موم زنبور عسل که باید بدانیم

در واقع موم یک نگهدارنده پوست بوده و می تواند به تقویت شدن بیشتر پوست کمک کند. در نتیجه اگر می خواهید پوستی شاداب و بدون مشکل داشته باشید، استفاده از ترکیباتی که در آن موم عسل وجود دارد گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

یکی از کرم های تقویتی که با استفاده از موم عسل تولید می شود، کرمی است که در آن علاوه بر موم از حل و گلیسیرین نیز استفاده شده است. به همان روشی که در بالا اشاره شد موم را ذوب کرده و با این مواد ترکیب کنید. بهتر است بیشتر مواد تشکیل دهنده این کرم تقویتی را گلیسیرین تشکیل دهد. کرم تولید شده می تواند به تقویت پوستتان کمک کند؛ البته اگر به صورت مداوم از آن استفاده کنید.

سخن آخر

آنچه گفته شد تنها بخشی از کاربردهای موم زنبور عسل برای درمان بیماری های پوستی و همچنین پیشگیری از بروز بیماری های مختلف بود. اگر بتوانید از موم به صورت موضعی استفاده کنید و بر روی قسمت های مختلف پوست تان قرار دهید، اثرات شگفت انگیز این ماده را بر روی پوست احساس خواهید کرد.

برای مثال موم زنبور عسل می تواند ترک پا و ترک انگشتان دست را برطرف کند. همچنین استفاده از موم، مشکلات پوستی کنار ناخن را محدود می نماید. همه این ها تنها در صورتی امکان پذیر است که مصرف موم عسل را به صورت مداوم انجام دهید. در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که موم برای شما معجزه کند.

بهترین خواص موم که به فراموشی سپرده شده اند

اگر از موم برای برطرف کردن مشکلات پوستی استفاده کرده و نتایج مثبت یا منفی از مصرف آن داشته اید، از طریق نظرات همین پست با ما در میان بگذارید. نظرات شما می تواند راهکار خوبی برای برطرف کردن مشکلات پوستی باشد.

۰
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید