۲۰۳۹
۲
۰

نقش زهر زنبور عسل در درمان آرتریت

آیا از درمان آرتریت ناامید شده اید؟
آیا از درمان آرتریت ناامید شده اید؟
درمان بیماری آرتریت با زهر زنبور عسل یک رویا نیست. اگر می خواهید این روش درمانی را انتخاب کنید، در ابتدا باید به سراغ افراد حرفه ای در این زمینه بروید

زهر زنبور عسل یک ماده درمانی است که از قرن ها پیش مورد استفاده قرار گرفته و هم اکنون نیز به روش مدرن استخراج و مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت استفاده از زهر زنبور عسل در گذشته نسبت به امروز این است که در گذشته تنها با کمک زنبور می توانستیم زهر را به درون بدن انسان وارد کنیم.

در حالی است که در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی جمع آوری زهر زنبور عسل به روش مدرن در دستور کار قرار گرفته و دانشمندان می توانند با استفاده از روش های مختلفی زهر زنبور را جمع آوری و سپس به صورت تزریقی یا موضعی وارد بدن انسان کنند.

یکی از روش های درمان بیماری آرتریت، استفاده از زهر زنبور عسل است. زهر می تواند التهابات ناشی از این بیماری را برطرف کرده و سپس به درمان آرتریت و بیماری های زیرمجموعه آن مثل رماتیسم بپردازد. در این مطلب به تاریخچه و نحوه اثرگذاری زهر برای درمان آرتریت پرداخته ایم.

تاریخچه استفاده از زهردرمانی برای درمان بیماری های التهابی

نزدیک به دو هزار و چهارصد سال پیش بقراط از زهر زنبور عسل برای درمان بیماری های التهابی استفاده می کرده است. گفته می شود سال ها پیش از میلاد مسیح به کمک زهر زنبور عسل بیماری آرتروز درمان شده و یا علائم آن بهبود پیدا می کرده است. این یعنی درمان با زهر زنبور عسل مربوط به امروز و دیروز نیست و سابقه ای به درازای تاریخ دارد.

 

 

داستان استفاده از زهر زنبور از گذشته تا امروز

در سال های بعد بسیاری از محققان به این نتیجه رسیدند که زهر زنبور عسل می تواند به درمان روماتیسم نیز کمک کنند. این موضوع با بررسی یک مطالعه بیشتر مشخص شد. این مطالعه به این گونه بود که نشان می داد زنبورداران که عموما در معرض نیش زنبور عسل قرار دارند، کمتر دچار رماتیسم و بیماری آرتریت می شوند. نتایجی جالب توجه که دانشمندان را به این ماده و اثرات آن دقیق تر کرد. تحقیقات تکمیلی نکات جالبی را برملا کرد. تحقیقات نشان داد نیش زنبور عسل می تواند درمان بیماری روماتیسم در زنبورداران را تسریع بخشد.

به همین علت تحقیقات مختلفی بر روی نقش زهر زنبور عسل برای درمان بیماری های التهابی به ویژه بیماری آرتریت شکل گرفت. خوشبختانه در طول سال های متمادی دانشمندان زیادی در این زمینه تحقیقات مختلفی را انجام دادند. نتایج این تحقیقات نشان می داد که درمان بیماری آرتریت با کمک زهر زنبور عسل یک رویا نیست و می توان با مصرف دوز مناسب از زهر به صورت تزریقی، قابل اجرا باشد.  

زهر درمانی و خواص شگفت انگیز زهر زنبور عسل

تحقیقات دانشمندان در گام های اول نشان داد مشکلات ناشی از بیماری آرتریت در بدن انسان با زهر زنبور قابل برطرف شدن است. این تحقیقات کمک کرد تا در سال های بعد داروهای مختلفی در این زمینه تولید و روانه بازار شود. تحقیقاتی که همچنان ادامه دارد تا نقش زهر زنبور برای درمان بیماری آرتریت را بیشتر کند. به نظر می رسد با توجه به سرعت رشد علم، در سال های آتی شاهد نتایج شگفت انگیزی برای زهردرمانی انواع بیماری آرتریت باشیم.

درمان انواع آرتریت با زهر زنبور عسل چگونه امکان پذیر است؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که زهر زنبور عسل چگونه می توانند به کمک درمان آرتریت در بدن انسان آید؟ آرتریت که نوعی بیماری التهابی و عامل بروز بسیاری از بیماری های مختلف مثل روماتیسم و آرتروز است، مشکلات زیادی را برای بدن انسان به وجود می آورد. با توجه به این که علم نوین امروزی هنوز نتوانسته درمان قطعی برای برطرف کردن عوارض آرتریت ایجاد کند، در نتیجه بسیاری از افراد به درمان های طبیعی که برای درمان آرتریت وجود دارد نیز مشکوک هستند.

چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

این افراد گمان می کنند هیچ راهکار درمانی برای این بیماری وجود ندارد؛ اما باید توجه داشته باشید که زهر زنبور عسل از گذشته تا امروز در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع شاید تنها خاصیتی از زهر زنبور عسل توسط دانشمندان و مشاهدات تایید شود، خاصیت ضد التهابی آن به ویژه در مفاصل است.

در نتیجه می توانیم با اطمینان بگوییم که زهر زنبور عسل به احتمال زیاد می تواند عاملی برای کاهش التهاب در مفاصل باشد. بیماری آرتریت که از شاخص ترین بیماری های التهابی مفاصل است با کمک زهر زنبور عسل قابل درمان خواهد بود و به سادگی می توان این مشکل را برطرف کرد.

روش درمان آرتریت با زهر زنبور عسل

بهتر است بدانید که درمان آرتریت با زهر زنبور عسل، یک روش کاملاً حساب شده است. هنوز تحقیقات علمی بر روی اینکه آیا همه انواع آرتریت با زهر زنبور عسل قابل درمان است یا خیر ادامه دارد؛ اما به طور کلی مشاهدات نشان می دهد که بهترین روش برای درمان آرتریت تزریق زیر پوستی زهر زنبور عسل با استفاده از سرنگ است.

روش های جمع آوری زهر زنبور عسل را بشناسید

البته این کار باید توسط افراد حرفه ای انجام شده و مشکلات مختلف دیگر موجود در بدن فرد به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. به همین علت است که اطبای حاذق طب سنتی قبل از استفاده از روش زهردرمانی، کل سیستم بدنی فرد را بررسی قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه مشکل از این روش امتناع می ورزند. بهتر است در این زمینه به افراد متخصص اطمینان کرده و به سراغ افرادی که در این زمینه تجربه زیادی ندارند، نروید.

سخن آخر

درمان بیماری آرتریت با زهر زنبور عسل یک رویا نیست. اگر می خواهید این روش درمانی را انتخاب کنید، در ابتدا باید به سراغ افراد حرفه ای در این زمینه بروید. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که این نوع درمان یک درمان زمان بر و دراز مدت است. ممکن است بیش از یک سال برای درمان آرتریت با استفاده از زهر زنبور عسل زمان نیاز داشته باشید. در نتیجه بهتر است روند درمان که روندی بسیار سخت و پیچیده است را متوقف نکرده و تا جای ممکن به دستورات پزشکتان عمل کنید.

در کنار استفاده از زهر برای درمان آرتریت، روش های دیگر درمانی طبیعی را نیز پیگیری کنید. استفاده از بره موم نیز می تواند گزینه مناسبی برای درمان بیماری های التهابی به شمار رود. حتما در این زمینه با پزشک خود مشورت های لازم را به عمل آورید.

بره موم چیست؟

هرچند تجربیات ما ایرانی ها برای زهردرمانی در درمان آرتریت بسیار محدود است، اما اگر شما تجربه ای در این زمینه دارید یا افرادی را می شناسید که در این زمینه تجربه داشته اند، تجربیات و اطلاعاتتان را حتما از طریق نظرات همین پست با ما در میان بگذارید. نظرات شما می تواند به ما کمک کند تا اطلاعات دقیق تری در مورد این روش درمانی که از گذشته تا به امروز مورد توجه بوده، به دست آوریم. مطمئنیم در کنار هم می توانیم این روش درمانی را گسترش داده و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم.

۲
۱
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید