۱۲۳۴
۲
۰

زهر درمانی و خواص شگفت انگیز زهر زنبور عسل

زهر درمانی و خواص شگفت انگیز زهر زنبور عسل

صحبت از خواص درمانی زهر زنبور عسل، به سال های اخیر و پیشرفت علم پزشکی محدود نمی شود؛ بلکه از گذشته از زهر زنبور و نیش زدن این حشره برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. در واقع جوامع مختلف بشری با توجه به تجارب گوناگونی که از نیش زدن زنبور پیدا کرده بودند، به این نتیجه رسیدند که زهر زنبور دارای خواص دارویی است که می تواند برای بهبود برخی از بیماری ها مورد توجه قرار گیرد. البته به دلیل کمبود امکانات، امکان جمع آوری زهر به روش امروزی وجود نداشت و تنها از نیش زدن توسط خود زنبور برای زهر درمانی استفاده می شد.

استفاده از زهر زنبور عسل در طب شرقی بیشتر مورد توجه بوده است. در واقع پزشکان شرقی و طب شرقی علاقه و اعتقاد بیشتری به زهر زنبور داشته اند. همین موضوع باعث شده تا همچنان نیز در طب سنتی شرقی از این ماده استفاده های زیادی به عمل آید.

طب غربی نیز با توجه به شرایط فعلی در تلاش است تا با بررسی های دقیق تر بر روی زهر زنبور استفاده از آن را در روش های درمانی مختلف به اثبات برساند. در حال حاضر در برخی از کشورهای پیشرفته اروپایی، فقط از زهر زنبور عسل برای حساسیت زدایی در برابر نیش زدن زنبور استفاده می شود. این در حالی است که در کشورهای شرقی از این زهر برای جلوگیری از پیشرفت بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری هایی که با درد همراه هستند، استفاده می شود.

زمان آشتی با زهر زنبور عسل فرا رسیده است

 

 

البته ناگفته نماند که نیش زنبور عسل و نوع مصرف و میزان مصرف آن بسیار بسیار حساس است. در نتیجه شما به راحتی نمی توانید میزان مجاز مصرف این ماده را برای درمان هر بیماری با استفاده از روش زهردرمانی مشخص کنید. به همین علت، استفاده از زهر زنبور عسل نیاز به تجربه، تخصص و علم کافی در زمینه زهر درمانی با زهر زنبور دارد که باید توسط یک فرد حرفه ای و باتجربه انجام شود.

در این مطلب تلاش شده تا به برخی از خواص درمانی زهر زنبور عسل اشاره شود. توجه داشته باشید که مصرف زهر زنبور عسل به صورت خودسرانه اصلا مطلوب نیست. همچنین کلینیک های غیرمجاز و اطبا غیرحرفه ای نمی توانند مرجع مناسبی برای تزریق زهر زنبور عسل باشند. آشنایی با خواص زهر زنبور تنها به شما کمک می کند تا بتوانید دیدگاه جامعی در مورد این ماده کمتر شناخته شده پیدا کنید و به کمک یک فرد متخصص از آن بهره مند شوید.

زهر زنبور عسل و تاثیر آن در آرتریت

یکی از خواص اثبات شده زهر زنبور عسل که امروزه در بسیاری از کلینیک های پزشکی معتبر در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از این ماده برای کاهش درد در بیماری های مفصلی است. از مهم ترین بیماری هایی که فرد با دردهای شدید مفصلی مواجه می شود، بیماری روماتیسم است. تحقیقات تجربی نشان داده که زهر درمانی زنبور عسل می تواند با کاهش التهاب مفاصل، درد ناشی از آرتریت را کاهش دهد. این تحقیقات بر روی خرگوش های آزمایشگاهی انجام شده؛ اما به صورت تجربی نیز بسیاری از افراد مبتلا با استفاده از زهر درمانی توانسته اند مشکلات روماتیسم خود را برطرف نمایند یا اثرات آن را کاهش دهند.

نقش زهر زنبور عسل در درمان آرتریت

کاهش التهاب های مختلف با زهر زنبور عسل

به طور کلی ماده ملیتین موجود در زهر زنبور، ماده ای ضد التهاب است که کمک می کند تا التهاب های مختلفی که در درون بدن انسان به ویژه در مفاصل برطرف نمایند. به همین علت برخی از التهاب های ناشی از حساسیت و مواردی از این دست را می توان با استفاده از نیش زنبور برطرف کرد.

در نتیجه علاوه بر کاهش التهاب مفاصل در بیماری هایی مثل رماتیسم، می توان روی کمک زهر به کاهش یا برطرف کردن التهابات دیگر قسمت های بدن نیز حساب ویژه ای باز کرد. البته همانطور که چندین بار اشاره شد، این روش درمانی تنها باید زیر نظر افراد متخصص انجام شود.

زهردرمانی برای کاهش درد قاعدگی در بانوان

یکی از مشکلات مهم بانوان که امروزه با توجه به شرایط دنیای مدرن افزایش نیز پیدا کرده، دردهای شدید قاعدگی است. این دردها علاوه بر اینکه بر جسم بانوان به ویژه دختران جوان اثر می گذارد، ممکن است مشکلات روانی زیادی برای آنها ایجاد کند. در بسیاری از موارد این مشکلات روانی تا ماه ها زندگی بانوان را تحت تاثیر قرار داده و همین موضوع، اهمیت درمان و کاهش این نوع درد شدید در بانوان را نشان می دهد.

تحقیقات دانشمندان به صورت تجربی نشان داده که با استفاده از تزریق زهر زنبور عسل به زیر پوست، دردهای قاعدگی کاهش پیدا می کند. این مطالعات همچنین نشان می دهد که به مرور زمان ممکن است درد قائدگی بانوان به صورت کلی برطرف شده و در سیکل های بعدی، چنین دردی به سراغ فرد نیاید.

کاهش درد قاعدگی در بانوان با کمک زهر زنبور عسل

البته باز نیز توصیه می کنیم که به صورت خودسرانه از نیش زنبور یا زهر زنبور برای کاهش درد قاعدگی استفاده نکنید. با این حال به خاطر داشته باشید که این روش نیز می تواند برای این مشکل کمک کننده باشد.

زهر درمانی برای درمان سرطان

همه ما می دانیم که سرطان از جمله بیماری هایی است که هنوز درمان قطعی برای آن در علم نوین وجود ندارد. این در حالی است که بسیاری از مواد طبیعی می توانند روند رشد سلول های سرطانی را متوقف کرده و در بسیاری از مواقع به کمک درمان های شیمیایی بیایند. حتی بارها دیده شده که بسیاری از انواع سرطان با استفاده از مواد طبیعی به طور کامل برطرف شده و یا به صورت موقت اثرات آن محو شده اند.

زنبور عسل و فرآورده های آن نقش موثری در درمان سرطان ایفا می کنند. یکی از این فرآورده های این حشره، زهر آن است. زهر زنبور عسل می تواند به رشد سلول های سرطانی پایان داده و در نتیجه از بروز مشکلات بیشتر برای بیماران سرطانی جلوگیری به عمل آورد. در بسیاری از مشاهدات دیده شده که زهردرمانی باعث از بین رفتن سلول های سرطانی نیز می شود.

بسیاری از محققان بر این باورند که افرادی که در خطر ابتلا به سرطان هستند، می توانند با استفاده از زهر زنبور عسل شانس ابتلا به سرطان را در خود کاهش دهند. البته تمامی این موارد مربوط به مشاهدات تجربی بوده و هنوز به صورت علمی اثبات نشده است.

نقش زهر زنبور برای درمان ایدز

تحقیقات جدیدی از سوی دانشمندان بر روی اثر زهر زنبور عسل برای درمان بیماری ایدز آغاز شده است. به طور کلی بیماری هایی که خود ایمن به حساب می آیند، ممکن است با استفاده از زهر زنبور دچار توقف یا درمان شوند. دانشمندان بر این باورند که مواد موجود در زهر زنبور عسل توانایی لازم برای درمان اچ آی وی و ایدز را دارد. هرچند این تحقیقات هنوز به صورت کامل نهایی نشده، اما گفته می شود که زهردرمانی می تواند سلول های اطراف سلول های بیمار را تحت تاثیر قرار داده و به کمک این کار به درمان بیماری ایدز و HIV بپردازد.

درمان ام اس با زهر زنبور عسل

یکی دیگر از بیماری هایی که تحقیقات نشان داده زهر زنبور می تواند بر روی آن اثر بگذارد، بیماری ام اس است. در سال های گذشته بیماری ام اس در دنیا رشد چشمگیری داشته و در کشور ما ایران نیز این بیماری به ویژه در شهرهایی مثل اصفهان افزایش پیدا کرده است.

درمان ام اس با زهر زنبور عسل

به نظر می رسد تحقیقات دانشمندان برای نقش زهر زنبور عسل بر روی بیماری ام اس به زودی به نتایج خوبی خواهد رسید. در حال حاضر از زهر زنبورعسل در برخی کلینیک های طب سنتی در آمریکا استفاده می شود تا اثرات بیماری ام اس در بدن این افراد کمتر شود.

۲
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید