۱۵۷۵
۲
۰

مصرف موضعی عسل خام، راهکاری برای مشکلات پوستی شما

مصرف موضعی عسل خام، راهکاری برای مشکلات پوستی شما
استفاده از عسل خام به صورت موضعی بر روی صورت می تواند به عنوان درمانی برای آکنه، جای زخم و پوست های خشک یا مرده عمل کند. عسل خام نسبت به انواع دیگر عسل ها گران تر است؛ اما نسبت به سایر لوازم آرایشی پوست برای صورت شما بسیار ارزان و مفیدتر خواهد بود.

عسل ماده ای شیرین و چسبنده است که زنبورها آن را در کندو تولید و ذخیره می کنند. در شکل طبیعی آن، عسل از جمع شدن آنزیم های درونی بدن زنبور، ماده اولیه گیاهی و باکتری های مفید زنده تشکیل می شود تا یک ماده قدرتمند با صدها کاربرد عملی ایجاد کند.

فرآیند منحصر به فرد ایجاد عسل، آن را به ویژه برای استفاده های آرایشی، مانند پاک کردن آکنه، بهبود زخم ها و شاداب کردن پوست ارزشمند می کند. عسل خام و بدون اضافه شدن مواد پاستوریزه، بیشترین کاربرد را برای استفاده موضعی روی پوست دارد. اگر این مطلب را تا انتها مطالعه کنید ،به شما خواهیم گفت که چگونه عسل مالیده شده روی پوست می تواند به آن کمک کند.

فواید استفاده از عسل برای صورت

عسل خام مملو از اجزای مفید برای پوست است. به خصوص اگر پوست دارای آکنه یا بیماری خود ایمنی پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس داشته باشید، عسل ماده ای شگفت انگیز برای درمان مشکلات پوستی شما خواهد بود.

عسل خام به تعادل باکتری های موجود در پوست کمک می کند و این باعث می شود محصول مناسبی برای درمان آکنه باشد. عسل مانوکا به عنوان یک محصول ضد آکنه مورد مطالعه قرار گرفته است و به نظر می رسد که از سایر محصولات محبوب عسلی، بسیار مؤثرتر است.

 

 

عسل طبیعی فرایندهای بهبود سلول های پوست را تسریع می کند. اگر دچار لکه های پوستی یا شیوع اگزما هستید، عسل که غیرقابل تصفیه است، می تواند مشکل شما را بهبود بخشد و التهاب را کاهش دهد. شاید برایتان جالب باشد که عسل مانوکا به اندازه ای در بهبود زخم ها و برطرف کردن مشکلات پوستی مؤثر است که اکنون توسط پزشکان در مراحل بالینی مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل خام همچنین یک لایه بردار طبیعی است. به این معنی که استفاده از آن روی صورت شما باعث از بین رفتن پوست های خشک می شود و سلول های جدید پوست، شروع به رشد می کنند. این یعنی بدون هیچ عوارض جانبی می توانید از عسل به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده کنید.

روش مصرف عسل روی صورت

استفاده از عسل بر روی صورت شما بسیار ساده است؛ اگرچه روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. در ادامه با برخی از این روش ها به صورت کامل تری آشنا می شویم

روش مصرف عسل برای درمان آکنه صورت، پسوریازیس و اگزما

برای درمان شرایط مزمن پوستی می توان عسل طبیعی را به صورت خمیر، مواد درمانی حاوی عسل یا به صورت ماسک و قرار دادن چند دقیقه بر روی محل مورد نظر قرار داد. مهم ترین چیز در مورد استفاده از عسل برای درمان این مشکلات پوستی، استفاده از عسل های تخصصی مانند عسل مانوکا است.

بسیار مهم است که عسل طبیعی مورد استفاده، حاوی باکتری های سالم باشد تا مؤثر واقع شود. این کار سیستم ایمنی بدن شما را فعال کرده و به التهاب و قرمزی و همچنین بهبود لکه ها کمک می کند.

یکی از راه های استفاده از عسل برای صورت شما، مخلوط کردن آن با سایر مواد برای ایجاد یک درمان آرامش بخش است. قبل از انجام این کار، حتما یک تست از عسل و سایر مواد دیگر را در قسمتی از پوستتان انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که دچار حساسیت نخواهید شد.

  • تذکر مهم: اگر نسبت به گرده گل یا سایر محصولات مرتبط با زنبور عسل حساسیت دارید، از مصرف عسل روی پوست خود خودداری کنید.

مخلوطی از عسل خام و دارچین یک ترکیب قدرتمند آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است. برای این کار سه قسمت عسل و یک قسمت دارچین تازه یا خالص را مخلوط کنید و با استفاده از مایکروویو یا دیگر وسیله های گرم کننده، مخلوط را کمی گرم کنید. سپس آن را روی پوست خود بمالید و مخلوط را به مدت 8 تا 10 دقیقه بگذارید روی پوستتان بماند. پس از این زمان، با استفاده از آب گرم کاملا مواد روی پوست بشویید و پوست خود را خشک کنید. اگر به دارچین حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.

روش مصرف عسل برای روشنایی و درخشندگی پوست

محققان ارتباط مستقیمی بین مصرف موضعی عسل بر روی پوست صورت و روشن شدن لکه های تیره برقرار نکرده اند. با این حال، از آنجا که عسل خاصیت لکه بری دارد، مصرف موضعی آن بر روی پوست صورت می تواند سلول های مرده پوستی را از بین ببرد که باعث لکه دار شدن پوست می شوند. در نتیجه این موضوع می تواند به روشن تر شدن پوست کمک کند.

بعد از شستن صورت با آب و صابون، عسل مانوکا یا انواع دیگری از عسل خام غیرپاستوریزه را به صورت خود بمالید. در صورت تمایل، عسل را با آب تصفیه شده رقیق کنید تا کمتر چسبناک شود و راحت تر از بین برود. قبل از پاک کردن عسل، حتما آن را چند دقیقه بر روی پوست خود بگذارید

روش مصرف عسل برای محو شدن زخم

عسل به روند بهبودی زخم های ایجاد شده روی بدن کمک می کند. شما می توانید از عسل به عنوان یک برطرف کننده جای زخم استفاده کنید. برای این کار کافی است عسل طبیعی باکیفیت را هر روز یا یک روز در میان به عنوان خمیر در محل زخم قرار دهید.

همچنین ممکن است در صورت استفاده از ماسک صورت عسل به عنوان بخشی از روال زیبایی، همانطور که در بالا توضیح داده شد، نتیجه مناسبی برای بهبود جای زخم بدست آورید. به خاطر داشته باشید که آنچه در مورد توانایی های درمانی عسل می دانیم محدود بوده و هنوز در حال توسعه است. جالب است بدانید که اخیرا یک مطالعه نشان داد که عسل ممکن است برای جای زخم ناشی از سوختگی های شدید و بریدگی های عمیق مناسب نباشد.

عوارض جانبی استفاده از عسل بر روی صورت

بعید است عسل در اکثر افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند. اگر آلرژی شناخته شده ای دارید، در استفاده هر یک از روش های درمانی زیر باید با احتیاط عمل کنید:

  • گرده گل
  • عسل
  • زهر زنبور عسل

همیشه محصولات جدید را روی ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش کنید. در این صورت حداقل از نظر ظاهری مشخص می شود که حساسیت دارید یا خیر.

نکته بسیار مهم این است که قبل از خوابیدن حتما هر نوع عسل را از صورت خود پاک کنید. عسل باقیمانده روی صورت شما می تواند گرد و غبار و بقایای دیگر را به خود جلب کند و مشکلات پوستی زیادی برای پوستتان به ارمغان بیاورد.

سخن آخر

استفاده از عسل خام به صورت موضعی بر روی صورت می تواند به عنوان درمانی برای آکنه، جای زخم و پوست های خشک یا مرده عمل کند. عسل خام نسبت به انواع دیگر عسل ها گران تر است؛ اما نسبت به سایر لوازم آرایشی پوست برای صورت شما بسیار ارزان و مفیدتر خواهد بود.

محققان در تلاش هستند تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی کاربرد عسل برای درخشان تر و شفاف تر کردن چهره کشف کنند. پیشنهاد می کنیم اگر آلرژی ندارید، حتما برای برطرف کردن انواع مشکلات پوستی از عسل طبیعی استفاده کنید.

حتما تجربیات خود را از کاربرد عسل برای درمان مشکلات پوستی خود با ما در میان بگذارید.

۲
۲
منبع https://www.healthline.com/health/honey-for-face
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید