۱۸۷۳
۱
۰

چقدر در مورد عسل آویشن اطلاعات دارید؟

آشنایی مختصر و کوتاه با عسل آویشن
آشنایی مختصر و کوتاه با عسل آویشن
عسل آویشن از جمله عسل های پر طرفدار ایرانی است که حتی در بازارهای جهانی نیز طرفداران زیادی دارد. زنبورداران تلاش می کنند با تولید این نوع عسل تک گل، به روند درمان بسیاری از بیماری ها کمک کنند.

عسل آویشن یکی از انواع عسل های تک گل است. با توجه به پوشش گیاهی فراوان گیاه آویشن در ایران، عسل آویشن مورد استقبال زنبورداران برای تولید و همچنین  مصرف کنندگان برای خرید واقع شده است. این عسل تک گل خواص بسیار زیادی دارد و به عنوان یکی از عسل های درمانی شناخته می شود. به همین علت برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

عسل آویشن به دلایل مختلف نسبت به دیگر عسل های تک گل، قیمت بالاتری داشته و به همین علت برخی افراد از خرید آن منصرف می شوند. این در حالی است که خواص درمانی عسل آویشن به قدری زیاد است که نمی توان آن را با عسل چند گیاه مقایسه کرد.

تلاش داریم تا با معرفی گیاه آویشن و پرداختن به برخی ویژگی های عسل آویشن اطلاعات بیشتری از این ماده طبیعی در اختیارتان قرار دهیم. در مطلبی مجزا نیز به خواص عسل آویشن به طور کامل اشاره خواهیم کرد. اگر می خواهید اقدام به خرید عسل آویشن کنید، حتما اطلاعات این مطلب و خواص عسل آویشن را مطالعه کنید تا با خیال راحت بتوانید از این ماده استفاده نمایید.

چه اطلاعاتی در مورد گیاه آویشن دارید؟

گیاه آویشن از جمله گیاهانی است که خواص متنوع و فوق العاده خاصی برای انسان دارد. از گذشته تا امروز از گیاه آویشن که از تیره نعناعیان به شمار می رود، استفاده های فراوانی شده است. روش های مصرف مختلفی وجود دارد تا از آویشن استفاده شود. در نتیجه می توانید آویشن به هر صورتی که دوست دارید میل کنید. دم کرده آویشن یا استفاده از آویشن برای چاشنی غذا از متداول ترین روش های مصرف آویشن در بین بیشتر مردم ایران  است.

 

 

گیاه آویشن در ایران در مناطق مرکزی بیشتر یافت می شود. به ویژه در دامنه کوه البرز و سبلان و همچنین در شهرهای اطراف تهران و دماوند می توان دشت هایی مملو از گیاه آویشن را مشاهده کرد. علاوه بر این برخی از انواع آویشن که نژادهای غیرایرانی دارند نیز در ایران رشده کرده و خواص زیادی دارند.

وقتی زنبور عسل در محدوده ای قرار داشته باشد که مملو از گیاه آویشن است، عسل تولید شده توسط زنبور عسل شهد آویشن بیشتری دارد. در نتیجه عسلی تولید خواهد شد که با آن عسل آویشن گفته می شود.

به اعتقاد بسیاری از محققان، خواص عسل آویشن به طور کامل نشأت گرفته از گیاه آویشن است. در واقع می توان گفت که بیشتر خواصی که گیاه آویشن برای انسان به همراه دارد، در عسل آن نیز متبلور شده و ممکن است خواص بیشتری نیز به آن اضافه شود.

جالب است بدانید که زنبور عسل علاقه خاصی به عسل آویشن دارد. علت این است که این گل از گل های معطر به شمار می رود و اسانس های بسیار خاصی مثل اسانس تیمول و اسانس کاروارول درون آن است که زنبور عسل را عاشق خود می کند. به همین علت اگر کندوی زنبور عسل در دشت از گیاهان باشد، گیاه آویشن به عنوان یکی از گیاهان محبوب زنبوران عسل بیشتر مورد توجه خواهد بود.

با ویژگی های عسل آویشن آشنا شوید

عسل آویشن که تولید شده از شهد گل آویشن است، ویژگی های منحصر به فردی دارد. به طور کلی عسل آویشن از جمله عسل هایی است که مردم ایران علاقه زیادی به آن داشته و به همین علت در بسیاری از فروشگاه های عرضه کننده عسل طبیعی می توانید آن را پیدا کنید. برخی از ویژگی های عسل آویشن را با هم مرور کنیم تا در هنگام خرید این نوع عسل با دقت بیشتری برای تهیه آن اقدام نمایید.

یکی از مهمترین ویژگی های عسل آویشن، رنگ آن است. به طور کلی رنگ عسل آویشن تیره بوده و از جمله عسل هایی به شمار می رود که رنگ روشن آن وجود ندارد. بر اساس برخی پارامترها، رنگ عسل آویشن را عقیقی قرمز در نظر می گیرند.

در نتیجه اگر می خواهید عسل آویشن خریداری کنید حتما به رنگ آن توجه داشته باشید. البته ناگفته نماند که رنگ عسل ارتباطی با کیفیت آن ندارد و نمی تواند عامل موثری برای تشخیص تقلبی یا طبیعی بودن عسل باشد. با این حال بد نیست اطلاع داشته باشید که عسل آویشن رنگ تیره ای دارد. این پارامتر می تواند معیاری برای شناخت این نوع عسل تک گل در هنگام خرید باشد.

زمان برداشت عسل تک گل آویشن نیز ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد. عسل آویشن عموماً در دو ماه اول تابستان برداشت می شود. اگر می خواهید عسل تازه از زنبوردار خریداری کنید، می توانید در این دو ماه به سراغ زنبوردارانی بروید که تولیدکننده عسل تک گل آویشن هستند.

عسل تازه تر ممکن است ویژگی هایی داشته باشد که به علایقتان نزدیک تر شود. برای مثال عسلی که تازه تر است احتمالاً دیرتر متبلور شده یا اصطلاحاً شکرک می زند. با این حال بهتر است بدانید که عسل طبیعی تاریخ انقضا ندارد.

اگر بخواهیم در مورد خواص عسل آویشن صحبت کنیم، شاید بهتر باشد به ترکیبات درونی عسل آویشن اشاره کنیم. یکی از ویژگی های عسل آویشن این است که این عسل طبیعی تک گل مملو از ویتامین های آ، ب و ای است. همین موضوع باعث شده تا به عنوان یک مکمل پر خاصیت برای جبران کمبود ویتامین مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این، یکی از مهمترین خواص عسل آویشن تقویت و برطرف کردن مشکلات معده است. همچنین مصرف عسل آویشن برای بهبود مشکلات تنفسی، دردهای مفصلی، مشکلات مغز و اعصاب و همچنین برطرف کردن برخی از مشکلات زنانه توصیه می شود. در مطلبی مجزا در مجله عسلنا به خواص عسل آویشن اشاره خواهیم کرد

سخن آخر

عسل آویشن از جمله عسل های پر طرفدار ایرانی است که حتی در بازارهای جهانی نیز طرفداران زیادی دارد. زنبورداران تلاش می کنند با تولید این نوع عسل تک گل، به روند درمان بسیاری از بیماری ها کمک کنند. عسل آویشن به طور معمول، یک عسل مقوی و پرخاصیت برای انواع بیماری ها است.

اگر شما هم تجربه ای از خرید عسل آویشن دارید یا با مصرف آن توانسته اید نوعی از بیماری خود را درمان کنید، حتما از طریق نظرات همین پست با ما در میان بگذارید. مطمئن هستیم تجربیات شما می تواند به خرید عسل آویشن به صورت هوشمندانه تر کمک کند.

 

۱
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید