۱۲۱۸
۲
۰

عسل درمانی برای برطرف کردن جوش صورت

ماسک عسل طبیعی، ساده و در دسترس
ماسک عسل طبیعی، ساده و در دسترس
ماسک عسل طبیعی هم برای درمان و هم برای پیشگیری از جوش زدن مناسب است. علاوه بر این به شادابی پوست کمک می کند و به روشن تر شدن پوست نیز سرعت می بخشد.

بهتر است همین حالا تمام داروهای شیمیایی که برای درمان جوش صورت خود خریده اید را کنار بگذارید. این داروها مضرات زیاد و عوارض جانبی فراوانی برای بدن انسان به همراه دارند. به همین علت بهتر است تا جای ممکن به سراغ این داروها نروید. به ویژه که برخی از این داروها هورمونی بوده و مشکلات زیادی برای هورمون های بدن انسان ایجاد می کنند.

چرا تا زمانی که عسل طبیعی در دسترس است، به سراغ داروهای شیمیایی می رویم؟ در حالی که عسل طبیعی به راحتی می تواند به درمان مشکلات پوستی به ویژه برطرف کردن جوش صورت برود. کافی است از عسل هوشمندانه و صحیح استفاده کنید تا از محو شدن جوش صورت خیالتان راحت باشد.

در این مطلب تنها به علت کاربرد عسل برای پیشگیری و درمان جوش صورت یا آکنه می پردازیم و نوعی ماسک عسل را نیز به شما یاد می دهیم. در دیگر مطالب عسلنا به انواع ماسک هایی که در تولید آن ها از عسل استفاده شده اشاره خواهیم کرد که می توان به درمان جوش صورت کمک کند.

عسل طبیعی، یک ماده پیشگیرانه از جوش صورت

قبل از اینکه به فکر درمان جوش صورت باشید، بهتر است بدانید که عسل طبیعی یکی از بهترین مواد موثر برای پیشگیری از جوش زدن به ویژه برای پوست های مستعد است. اگر شما هم از آن دست افراد هستید که به راحتی و با خوردن مواد غذایی چرب یا شیرین جوش می زنید، می توانید به عسل طبیعی به عنوان یک ماده پیشگیرانه اعتماد کنید.

 

 

عسل طبیعی به صورت های مختلفی می تواند به پیشگیری از جوش زدن کمک کند. اولین و ساده ترین راهکار مصرف خوراکی عسل طبیعی است. اگر از عسل های تک گل مناسب استفاده کنید،احتمال جوش زدن بر روی پوست صورتتان کمتر می شود. راهکار دیگر نیز استفاده از ماسک های موضعی است. هرچند اضافه کردن برخی مواد دیگر به عسل می تواند اثرگذاری عسل به عنوان ماسک صورت را افزایش دهد؛ اما می توانید فقط از عسل طبیعی برای درست کردن ماسک استفاده کنید. در ادامه این مطلب به معرفی یک ماسک ساده با عسل طبیعی نیز اشاره خواهیم کرد

عسل طبیعی، درمانگر جوش صورت

علاوه بر پیش گیری، عسل طبیعی می نتواند به درمان جوش صورت کمک کند. برای این منظور نیز راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین این روش ها استفاده موضعی از ماسک عسل است. ماسک عسل اگر بر روی جوش های ایجاد شده بر روی صورت شما قرار بگیرد، می تواند به درمان موثری برای آن بدل شود.

علت اصلی اینکه عسل طبیعی می تواند به درمان جوش صورت بپردازد، مواد درونی آن است. مواد درونی عسل طبیعی کمک می کنند تا منافذ پوست از گرفتگی هایی که به دلیل ایجاد آکنه در پوست صورت ایجاد شده خلاصی پیدا کنند. برطرف شدن این گرفتگی ها خود عاملی برای نفس کشیدن بهتر پوست و برطرف شدن جوش صورت است.

کار دیگری که ماسک عسل طبیعی برای برطرف کردن جوش صورت انجام می دهد، ضدعفونی کردن و میکروب کشی سطحی از روی پوست است. میکروب های عفونی روی سطح پوست که به دلیل ایجاد آکنه به وجود می آیند، به کمک ماسک عسل برطرف شده و در نتیجه علائم جوش صورت به شدت کم می شود.

یکی از دلایل اصلی ایجاد اکنه بر روی پوست صورت، تجمع چربی است. این تجمع و به تبع آن انسداد باعث تثبیت جوش بر روی پوست صورت شده و جوش های بیشتری را بر روی پوست ایجاد می کند. خوشبختانه عسل طبیعی می تواند به جنگ این چربی ها رفته و به درمان جوش یا آکنه از روی صورت کمک کند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود عسل طبیعی به تنهایی بتواند بر روی جوش صورت اثر بگذارد، خاصیت آنتی اکسیدانی این ماده است. عسل یک آنتی اکسیدان تمام عیار به حساب می آید. وجود آنتی اکسیدان در عسل طبیعی کمک می کند تا پوست شاداب و جوان تر باقی بماند. به همین علت توصیه می شود برای جوانسازی پوست از عسل طبیعی استفاده کنید. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی عسل طبیعی، به برطرف کردن جوش صورت نیز کمک می کند.

یک ماسک ساده برای برطرف کردن جوش صورت

به دنبال ماسک های خاص بر برطرف کردن جوش صورتتان هستید؟ به نظر می رسد راه را اشتباه رفته اید. بسیاری از ماسک های گران قیمت موجود در بازار نه تنها هیچ فایده ای برای پوستتان ندارند و تاثیری روی پوست نمی گذارند، بلکه آسیب های جدی به پوست صورت شما وارد می کنند. پس به جای خرید ماسک های مضر موجود در بازار بهتر است خودتان دست به کار شوید.

در مجله عسلنا انواع ماسک های صورت برای برطرف کردن جوش را معرفی خواهیم کرد. با این حال در این مطلب تنها به یک ماسک ساده بسنده می کنیم. این ماسک فقط یک ماده درون خود دارد و آن چیزی نیست جز ماده شگفت انگیز عسل!

برای استفاده از این ماسک کافی است ابتدا صورت خود را بشویید. بهترین شوینده برای اثرگذاری بیشتر ماسک عسل، صابون بره موم است. با این حال اگر صابون ندارید، پوست صورتتان را با استفاده از صابون یا ژل شستشوی صورت بشویید. پس از خشک کردن صورتتان، آمادگی لازم برای استفاده از ماسک عسل را پیدا کرده اید؛ به همین راحتی!

با استفاده از انگشت دست یا کاردک، یک لایه از عسل طبیعی را بر روی پوست خود بگذارید. اگر از ماسک عسل برای پیشگیری از زدن جوش استفاده می کنید، عسل را در تمامی قسمت های صورت به جز چشم و زیر چشم قرار دهید. اگر فقط قصد درمان برخی از جوش هایتان را دارید، می توانید فقط در همان نقاط عسل بزنید. البته پیشنهاد می کنیم این کار را برای کل صورتتان انجام دهید.

پس از 15 دقیقه از ماندن عسل طبیعی بر روی پوست، آن را با آب ولرم بشویید. به گونه ای که هیچ اثری از عسل بر روی پوستتان باقی نماند. اگر این ماسک را هر چند وقت یکبار مورد استفاده قرار دهید، خیلی زود شاهد درمان جوش صورت و از بین رفتن آکنه های موجود روی پوستتان خواهید بود.

سخن آخر

استفاده از ماسک عسل یک گزینه فوق العاده عالی برای درمان جوش صورت است. این موضوع را جدی بگیرید و از آن به صورت مداوم استفاده کنید. ماسک عسل طبیعی هم برای درمان و هم برای پیشگیری از جوش زدن مناسب است. علاوه بر این به شادابی پوست کمک می کند و به روشن تر شدن پوست نیز سرعت می بخشد.

اگر تجربه موفق یا ناموفقی برای استفاده از ماسک عسل طبیعی داشته اید حتما از طریق نظرات همین پست با ما در میان بگذارید. مطمئنا نظرات و تجربیات شما می تواند به همه برای استفاده بهتر از ماسک عسل طبیعی کمک کند.

۲
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید