۳۶۲۹
۱۲
۳

پیشگیری از کرونا را با عسل و سیاه دانه امتحان کنید

تقویت سیستم ایمنی بدن مهمترین راهکار برای پیشگیری از کرونا است
تقویت سیستم ایمنی بدن مهمترین راهکار برای پیشگیری از کرونا است
مصرف عسل و سیاه دانه هیچ ضرری برای شما ندارد، پس چرا در خوردن این ماده شک و تعلل می کنید؟ حتی اگر عسل و سیاه دانه نتواند بر روی پیشگیری از کرونا اثر بگذارد، مصرف منظم و روزانه آن قطعا فواید زیادی برای بدن شما دارد. پس خوردن آن را از دست ندهید.

پیشگیری از کرونا را با عسل و سیاه دانه امتحان کنید

بیماری کرونا از آن دست بیماری هایی است که به صورتی غیر قابل مهار در حال گسترش در دنیا است. متاسفانه نمونه های مثبتی از آن در ایران نیز گزارش شده و همین موضوع باعث شده تا نگرانی های بیشتری به سراغ ایرانی ها بیاید. البته ترس از این بیماری از خود ویروس بدتر است. با این حال باید برای جلوگیری از شیوع آن از روش های پیشگیرانه استفاده شود.

هرچند بارها شنیده ایم که برای هر نوع بیماری پیشگیری بهتر از درمان است؛ اما در مورد بیماری کرونا اهمیت پیشگیری بسیار زیادتر از حد معمول است. کروناویروس یک بیماری جدید به شمار می رود که هنوز از عمر آن چند هفته بیشتر نگذشته و طبیعتا روش های درمانی آن به زودی کشف یا رونمایی نمی شود. هرچند تعداد زیادی از بیماران مبتلا درمان شده اند، اما درمان قطع برای آن وجود ندارد. به همین علت است که پیشگیری اهمیت زیادی پیدا می کند.

چرا کرونا خاص است؟

کرونا یک بیماری خاص است. شاید به اندازه بیماری های دیگر مثل ابولا، آنفولانزاهای مختلف یا دیگر بیماری های شایع شده در جهان کشته نداده باشد، اما همچنان توجه بیشتری به این بیماری می شود. به نظر شما علت این موضوع چیست؟

 

 

یکی از مهمترین شاخصه های بیماری کرونا این است که این بیماری به صورت خاموش در بدن فرد مبتلا رشد می کند. به همین علت خود فرد نمی داند که به ویروس مبتلا شده و ناخواسته باعث انتقال این بیماری به دیگران می شود. به همین علت است که ویروس کرونا به عنوان یک بیماری خاص که ممکن است ناگهان یک شهر یا حتی یک کشور را به حالت اضطرار ببرد شناخته می شود. در واقع فرد مبتلا هنوز خود نمی داند که یک هفته یا بیشتر به این بیماری مبتلا شده و به راحتی ناقل بیماری می شود. در نتیجه شما به هر کسی حتی خودتان مشکوک می شوید.

یکی دیگر از دلایلی که کروناویروس را خاص کرده است، نحوه انتقال ساده آن است. این بیماری به سادگی از فرد به فرد مبتلا می شود. در نتیجه کافی است شما با یک فرد مبتلا ارتباط بگیرید تا خیلی راحت این بیماری به شما منتقل شود.

ویژگی دیگر کرونا ویروس که تقریبا اکثر قربانیان آن از این ویژگی ضربه خورده اند، تاثیر بیشر روی بیمارانی است که مریضی زمینه ای در این رابطه دارند. اگر فردی بیماری زمینه ای مثل بیماری های قلبی، دیابت، بیماری های تنفسی و برخی از بیماری های دیگر داشته باشد، احتمال اینکه در مواجهه با فرد ناقل کرونا به این بیماری مبتلا شود، بیشتر است. این افراد همچنین امکان انتقال بیماری به دیگران را نیز در خود افزایش می دهند.

برای پیشگیری از کرونا چه کار کنیم؟

بهترین راهکار برای پیشگیری از کرونا، رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در اماکن عمومی تا جای ممکن است. بهتر است فقط در شرایط ضروری از خانه خارج شوید و مرتب دست های خود را ضد عفونی کنید. بره موم در این زمینه می تواند یک ماده موثر برای ضدعفونی کردن سطوح و دست هایتان باشد.

آیا بره موم برای پیشگیری و درمان کرونا موثر است؟

در کنار اقدامات مختلف برای رعایت بهداشت، باید به یک نکته مهم نیز توجه ویژه ای داشته باشید. این نکته این است که اکثر بیمارانی که به کرونا مبتلا شده اند، ضعف عمومی در سیستم ایمن بدن خود داشته اند. بسیاری از بیماری ها زمینه ای خود عاملی برای کاهش سطح ایمنی بدن است. به همین علت گفته می شود ان بیماری ها احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهند. پس در کنار رعایت نکات بهداشتی، بهتر است تا جای ممکن به فکر تقویت سیستم ایمنی خود باشید.

سوال اینجاست که چطور می توانیم سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم؟ آیا داروهای شیمیایی می توانند در این زمینه کمک کننده باشد؟

تقویت سیستم ایمنی با عسل و سیاه دانه برای پیشگیری از کرونا

هرچند برخی افراد سرشناس مدعی درمان کرونا با عسل و سیاه دانه هستند؛ اما ما در مجله عسلنا قصد نداریم به این موضوع بپردازیم. پیش از اینکه بخواهیم در مورد درمان کرونا صحبت کنیم، باید به فکر پیشگیری از این بیماری یا مهار آن در روزها ابتدایی باشیم.

همانطور که گفته شد، یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، تقویت سیستم ایمنی بدن است. اگر بتوانید سیستم ایمنی بدن خود را مقاوم کنید، احتمال نفوذ بیماری کرونا به بدن شما به شدت پایین می آید. پس باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش سطح ایمنی بدن باشیم.

ترکیب عسل و سیاه دانه یکی از مهمترین مواد ترکیبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است که از گذشته تا امروز مورد توجه اطبا و حکیمان قرار داشته و هنوز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب عسل و سیاه دانه هم در روایات معصومین و هم در طب ایرانی مورد توجه بوده و در گذشته به عنوان یکی ماده موثر برای پیشگیری از بیماری ها به کار گرفته می شده است.

عسل و سیاه دانه می توانند با استفاده از خواص درونی که از ترکیب این دو ماده منشعب می شود، سیستم ایمنی بدن شما را به شدت تقویت کنند تا در برابر بیماری چون کرونا مقاوم شود. اگر عسل و سیاه دانه را به طور منظم و روزانه مصرف کنید، سطح ایمنی بدنتان به مرور افزایش پیدا کرده و خطر ابتلا به بیماری کرونا در شما کاهش می یابد.

روش استفاده از عسل و سیاه دانه برای پیشگیری از کرونا

برای استفاده از عسل و سیاه دانه می توانید به دو روش استفاده کنید. هر کدام از این دو روش می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه پیشگیری از کرونا منجر شود.

  1. ترکیب عسل و سیاهدانه پودر شده: برای این منظور کافی است سیاهدانه را پودر کرده و به میزان دلخواه با عسل مخلوط کنید. فراموش نکنید که نباید پودر سیاه دانه در معرض هوا قرار گیرد و سرعا باید با عسل مخلوط شود. این مخلوط را در محط مناسبی نگهداری کرده و هر روز یک قاشق غذاخوری از آن را به صورت تنها یا به صورت محلول در آب ولرم میل کنید.
  2. عسل به همراه 7 دانه سیاهدانه: اگر وقت پودر کردن و مخلوط عسل طبیعی را ندارید یا به هر دلیل نمی خواهید این مخلوط را تهیه کنید، یک راه ساده وجود دارد. یک قاشق غذاخوری عسل را به همراه 7 دانه سیاهدانه میل کنید. البته توجه داشته باشید که دانه های سیاهدانه را باید به خوبی بجوید تا خواص آن به خوبی منتقل شود.

سخن آخر

مصرف عسل و سیاه دانه هیچ ضرری برای شما ندارد، پس چرا در خوردن این ماده شک و تعلل می کنید؟ حتی اگر عسل و سیاه دانه نتواند بر روی پیشگیری از کرونا اثر بگذارد، مصرف منظم و روزانه آن قطعا فواید زیادی برای بدن شما دارد. پس خوردن آن را از دست ندهید. حتی پس از دور شدن خطر بیماری کرونا هم می توانید از این ماده به صورت روزانه میل کنید؛ چراکه ترکیبی مهم از عسل طبیعی است که خوصا متعددی برای بدن دارد که در این مطلب قصد توضیح این خواص را نداریم

اگر تجربه قبلی از مصرف عسل و سیاهدانه برای جلوگیری از برخی بیماری ها داشته اید، حتما تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید دغدغه ها و مشکلات خود را در زمینه بیماری کرونا مطرح کنید. قطعا می توانیم با کمک به هم و همفکری، شرایط بهتری برای درمان کرونا فراهم آوریم یا لااقل از شاع شدن بیشتر این بیماری جلوگیری کنیم.

۱۲
۰
۳ دیدگاه
 
us
عارفه | ۳ سال پیش
سلام ،من واسه میگرن هر روز صب ناشتا یه قاشق سیاهدونه و عسل میخورم عالیه از وقتی که سیاهدونه و عسل استفاده میکنم خداروشکر تا حالا سرما نخوردم
۰
۰
 
 
us
عارفه | ۳ سال پیش
سلام ،من واسه میگرن هر روز صب ناشتا یه قاشق سیاهدونه و عسل میخورم عالیه از وقتی که سیاهدونه و عسل استفاده میکنم خداروشکر تا حالا سرما نخوردم
۰
۰
 
 
ir
ثمینه | ۴ سال پیش
عسل و سیاهدونه عالیه برای کرونا. برای آنفولانزا هم خوبه مرسی از ازاطلاع رسانی تون
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید