۱۸۳۷
۴
۰

کمی بیشتر در مورد گیاه و عسل مریم گلی بدانیم

کمی بیشتر در مورد گیاه و عسل مریم گلی بدانیم
خرید عسل مریم گلی و مصرف منظم آن می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. با این حال قبل از خرید عسل بهتر است اطلاعات کاملی در مورد گیاه و عسل تولید شده از این گیاه کسب کنید.

هرچه بیشتر در مورد انواع عسل تک گل و منشاء گیاهی آن ها اطلاعات داشته باشید، خرید عسل تک گل را هوشمندانه تر انجام می دهید. با توجه به تنوع بالایی که این نوع عسل ها دارند، هم باید با گیاه و هم با خواص مختلف هر کدام ازاین نوع عسل های تک گل آشنا شوید. در غیر این صورت نمی توانید روی انتخاب صحیح عسل تک گل که به عنوان عسل های درمانی نیز شناخته می شوند حساب باز کنید.

عسل مریم گلی یکی از عسل های کمتر شناخته شده در ایران است. حتی گیاه مریم گلی نیز در ایران آنچنان شناخته شده نیست. این در حالی است که گیاه مریم گلی در ایران به وفور پیدا می شود و خواص فوق العاده زیادی برای سلامتی دارد. عسل مریم گلی از جمله عسل هایی است که در کشورها اروپایی و آمریکایی نیز مورد توجه قرار داشته و به عنوان یک عسل دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ان مطلب تلاش شده تا به صورت مختصر در مورد گیاه مریم گلی و عسل تولید شده از شهد این گیاه صحبت شود. به نظر می رسد همین اطلاعات مختصر نیز می تواند به شما برای خرید عسل مریم گلی کمک کند. هرچند در کل برای انتخاب از بن انواع عسل تک گل باید تحقیقات خود را گسترده کنید.

کوتاه در مورد گیاه مریم گلی

مریم کلی از جمله گیاهانی است که در تیره نعناعیان جای می گیرد. این گیاه گلدار است و نام علمی آن Salvia officinalis بیان می شود. قصد نداریم در مورد ویژگ های ظاهری گیاه مریم گلی صحبت کنیم اما گل این گیاه که منبعی غنی از شهد برای زنبور عسل است، گلی ارغوانی رنگ بوده و جذابیت زیادی چه از نظر رنگ و چه از نظر بو برای زنبور عسل دارد.

 

 

خواص زیادی برای گیاه مریم گلی در طب سنتی شرقی و طب ایرانی مطرح شده است. از گذشته تا امروز از گیاه مریم گلی که خود نژادهای مختلفی دارد، برای درمان بیماری ها استفاده شده و هنوز نیز این روند ادامه دارد.

عسل تک گل چیست؟ آنچه باید در مورد انواع عسل بدانید

گیاه مریم گلی سرشار از انواع ویتامین ها است. ویتامین A و ویتامین C از جمله ویتامین هایی هستند که در مریم گلی وجود دارند. برخی از ویتامین های گروه B نیز در مریم گلی یافت شده اند. علاوه بر این، مریم گلی غنی از برخی مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم است. روغن های طبیعی مختلفی نیز در این گیاه وجود دارد که منبع خوبی برای روغن گیری هستند.

از مزایا و خواص مریم گلی که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد می توان به خاصیت این گیاه برای برطرف کردن مشکلات پوست اشاره کرد. گفته می شود بسیاری از شرکت های تولید کننده گیاهان دارویی در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی از مریم گلی به عنوان یک تونر خوب برای پوست های چرب استفاده می کنند. علاوه بر این، مریم گلی برای ریزش مو نیز مفید است.

مصرف موضعی عسل خام، راهکاری برای مشکلات پوستی شما

از دیگر خواص گیاه مریم گلی می توان به خاصیت ضد التهابی این گیاه اشاره کرد. همچنین این گیاه برای برطرف کردن مشکلات گوارشی به ویژه سوءهاضمه مفید است و به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار می گرد. درمان گلودرد، تضمین سلامت دهان و دندان، کمک به بهبود آسم، تقویت مغز و اعصاب، کمک به تقویت قلب و تسکین علائم یائسگی از جمله خواص این گیاه است.

این گاه به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین روش های مصرف گیاه مریم گلی، استفاده از این ماده به صورت موضعی و همچنین به صورت خوراکی در قالب دمنوش و عسل طبیعی تهیه شده توسط زنبور عسل از شهد گل های مریم گلی است.

هشدار: بانوان باردار بهتر است از خوردن گیاه مریم گلی و عسل مریم گلی اجتناب بورزند

ویژگی های عسل مریم گلی

همانطور که می دانید عسل مریم گلی از نوشیدن شهد گل مریم گلی توسط زنبور عسل تولید می شود. اگر پوشش گیاهی یک منطقه بیشتر از گیاه مریم گلی باشد، زنبور عسل از شهد این گیاه بیشتر نوشیده و در نتیجه عسل تولید شده مملو از شهد گل مریم گلی است.

بسیاری از خواص بیان شده در مورد گیاه مریم گلی، در عسل مریم گلی نیز وجود دارد. این عسل که متبلور شده از شهد مریم گلی است می تواند اکثر خواصی که در گیاه وجود دارد را از طریق عسل به شما منتقل کند. با این حال برخی خواص دیگر نیز برای عسل مریم گلی بیان می شود که به دلیل ترکیب شدن آنزیم های زنبور عسل با شهد گیاه است. به همین علت است که توصیه می شود حتما اطلاعات خود را در مورد خواص عسل مریم گلی نیز افزایش دهید. در مطلبی مجزا در مجله عسلنا به برخی از شناخته شده ترین خواص عسل مریم گلی پرداخته ایم که می تواند برای شما جذاب و خواندنی باشد.

7 خاصیت عسل مریم گلی برای درمان بیماری های مختلف

عسل مریم گلی در ایران بیشتر در شمال کشور برداشت می شود. علت نیز پوشش گیاه مریم گلی است که بیشتر در استان های آذربایجان شرقی و گیلان وجود دارد. با این حال در برخی نقاط دیگر کشور نیز این نوع عسل تک گل در زنبورستان ها برداشت می شود. با توجه به شرایطی که گیاه مریم گلی دارد، زمان برداشت عسل این گیاه در دو زمان صورت می گیرد. اوایل مردادماه و اواسط مهرماه. اگر قصد دارید عسل مریم گلی را مستقیما از زنبوردار خریداری کنید، باید در این زمان ها به زنبورستان مراجعه نمایید.

درمورد رنگ عسل مریم گلی نیز باید این را بدانید که بسته به منطقه برداشت عسل این رنگ می تواند متفاوت باشد. با این حال به طور عمومی رنگ عسل مریم گلی کهربایی تیره تا روشن است. به نظر می رسد در هنگام خرید این نوع عسل طبیعی، دقت به رنگ آن نمی تواند پارامتر خوبی به نظر برسد.

سخن آخر

خرید عسل مریم گلی و مصرف منظم آن می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. با این حال قبل از خرید عسل بهتر است اطلاعات کاملی در مورد گیاه و عسل تولید شده از این گیاه کسب کنید. در مطلبی مجزا در مجله عسلنا به خواص عسل مریم گلی پرداخته ایم که می تواند قبل از خرید برایتان کاربردی باشد.

اگر اطلاعاتی در مورد گیاه یا عسل مریم گلی دارید که در این مطلب به آن اشاره نشده است، حتما از طریق نظرات با ما و خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

۴
۰
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید