۳۹۵۴
۱۵
۲

معجزه درمان کبد چرب با بره موم

معجزه درمان کبد چرب با بره موم
درمان کبد چرب با بره موم امکان پذیر است؛ البته به شرطی که با تمام وجود به آن ایمان داشته باشید و به صورت منظم آن را مصرف کنید.

درمان بیماری کبد چرب این روزها به دغدغه ای برای افراد مبتلا تبدیل شده است. اگرچه این بیماری آنقدر خاص و پیچیده نیست و می توان آن را با اصلاح سبک زندگی درمان کرد؛ اما عده ای برای ایجاد تغییرات در سبک زندگی خود با چالش های زیادی مواجه هستند. البته متاسفانه علم نوین هنوز هیچج راهکار قطعی برای درمان کبد چرب ندارد. داروهای شیمیایی نیز به ذجای اینکه بهبود دهنده کبد چرب باشند، خود عاملی برای تشدید این بیماری هستند. می توان گفت که کبد چرب از جمله بیماری هایی است که طب نوین برای درمان این بیماری دست نیاز به طب سنتی و طب گیاهی دراز کرده است.

بره موم از جمله مواد طبیعی است که برای درمان کبد چرب مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد با مصرف بره موم توانسته اند بیماری کبد چرب خود را درمان کنند. این در حالی است که روش های دیگر درمانی مثل مصرف لیورگل، آنقدرها اثری ندارد. به همین علت است که در سال های اخیر استفاده از بره موم در بین مبتلایان به کبد چرب افزایش یافته تا جایی که عده ای آن را تنها راهکار درمان کبد چرب می دانند.

بره موم چیست؟

البته بهتر است همین جا توضیح دهیم که مصرف بره موم به خودی خود نمی تواند باعث درمان کبد چرب شود. اگر شما بره موم مصرف کنید اما تحرک نداشته باشید و غذاهای مضری مثل فست فودها را مثل سابق در برنامه غذایی خود بگذارید، مطمئنا بره موم هم کاری از پیش نمی برد. با این حال استفاده از بره موم، در کنار اصلاح سبک زندگی می تواند روند درمان کبد چرب را تسریع بخشد.

 

 

در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر به نکاتی در مورد درمان کبد چرب با بره موم بپردازیم. این مطالب به صورت کلی بیان می شوند و در مطالب دیگر مجله عسلنا به صورت مفصل تری به این نکات پرداخته ایم.

چرا بره موم برای درمان کبد چرب مفید است؟

وقتی شما به کبد چرب با گرید 1 یا 2 و حتی گریدهای بالاتر مبتلا هستید، دچار تغییر و تحولات مختلفی در بدن خود می شوید. علائم کبد چرب بر روی شما نشان داده می شود و در نتیجه زندگی تان دچار اختلالات زیادی خواهد شد. اگر بخواهید این بیماری را نادیده بگیرید، کم کم شرایط هم بدتر می شود. به همین علت است که باید درمان کبد چرب جدی گرفته شود. در اولین مشاهدات خود از علائم کبد چرب، باید با تشخیص صحیح، روند درمانی خود را شروع کنید. اما چطور؟

تنظیم آنزیم های کبد

از مهمترین مشکلاتی که کبد چرب برای بدن فرد ایجاد می کند، به هم ریختگی آنزیم های کبدی است. یکی از دلایل اصلی بروز کبد چرب نیز همین اختلال در آنزیم های کبدی عنوان می شود. وقتی آنزیم های کبدی به درستی ترشح نشوند، اختلالات مختلفی در کبد ایجاد می شود که یکی از آنها تجمع در بافت های کبد است. نارسایی کبد نیز به دلیل تنظیم نبودن همین آنزیم ها آغاز می شود.

خواص بره موم؛ از خواص ضد التهابی تا ضد سرطانی

بره موم دقیقا همین مشکل را برای شما برطرف می کند. این ماده ترکیباتی در درون خود دارد که می تواند به تنظیم شدن آنزیم های کبدی کمک کند. هرچند هنوز تحقیقات بر روی نحوه و مدل اثرگذاری بره موم برای تنظیم آنزیم های کبدی در حال اجراست، اما شواهد نشان دهنده این است که این ماده به خوبی روند درمان بیمار را به سمت بهبودی پیش می برد.

تامین مواد مغذی بدن

وقتی شما به کبد چرب مبتلا می شوید، علاوه بر اینکه از خوردن مواد مضر منع می شوید، ممکن است خوردن برخی غذاهای مفید برای بدن نیز ممنوع شود. با توجه به اینکه چاقی خود عاملی برای بدتر شدن کبد چرب است، بسیاری از پزشکان رژیم های غذایی سرسختانه ای برای لاغری در اختیار فرد بیمار قرار می دهند. به همین علت فرد به مرور زمان با کمبود برخی مواد معدنی یا ویتامین ها مواجه می شود.

بره موم یک ماده موثر برای تامین مواد مورد نیاز بدن انسان است. شما می توانید از بره موم به جای داروهای شیمیایی مکملی استفاده کنید که ضررهای فراوانی دارند. این داروهای شیمیایی خود عاملی هستند که باعث کبد چرب می شوند؛ پس بهتر است از مواد طبیعی بدون ضرر در چنین شرایطی استفاده شود. بره موم یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

برطرف کردن عوارض جانبی در طول درمان

یکی از بزرگترین مشکلات کبد چرب، عوارض جانبی آن است. به هم خوردن آنزیم های کبدی خود عاملی برای بروز بیماری های مختلفیذ است که هر کدام از آن ها ممکن است آسیب های جدی به بدن وارد کنند. علاوه بر این، برخی علائم کبد چرب خود باعث بدتر شدن بیماری کبد چرب هستند. در نتیجه در روند درمان، باید به فکر برطرف کردن چنین موارد نیز بود.

برخی کاربردهای درمانی بره موم:

چرا برای درمان بیماری های التهابی از بره موم استفاده نمی کنید؟

درمان کولیت با بره موم، واقعیت یا رویا؟

اگر احساس کمبود انرژی دارید، بره موم مصرف کنید!

آیا بره موم برای پیشگیری و درمان کرونا موثر است؟

نقش بره موم در درمان آنفولانزا را جدی بگیرید

اگر مطالعه ای سطحی بر روی خواص بره موم داشته باشید، متوجه می شوید که بره موم در کنار تنظیم آنزیم های کبدی و رساندن مواد مغذی مورد نیاز بدن، می تواند به برطرف شدن علائم و بیماری های مختلف نشئت گرفته از کبد چرب کمک کند. بره موم سطح انرژی بدن شما را افزایش می دهد، به عملکرد بهتر روده ها کمک می کند، روحیه شما را بهبود می بخشد و کمک می کند روند بیماری را به بهترین شکل ممکن طی کنید. بره موم واقعا برای درمان کبد چرب معجزه می کند، فقط کافی است آن را جدی بگیرید.

سخن آخر

درمان کبد چرب با بره موم امکان پذیر است؛ البته به شرطی که با تمام وجود به آن ایمان داشته باشید و به صورت منظم آن را مصرف کنید. دوزهای کم یا مضرف نامنظم بره موم هیچ تاثیری بر روی درمان کبد چرب ندارد. پس این ماده را به روند درمانی خود اضافه کنید.

ما در مجله عسلنا مطالب ویژه ای برای درمان کبد چرب با کمک بره موم و دیگر مواد طبیعی داریم. اگر قصد دارید بیماری کبد چرب خود را درمان کنید، حتما این مطالب را دنبال کنید. مطمئنا با مصرف برخی مواد طبیعی، پرهیز از خوردن برخی مواد مضر و افزایش تحرک، کبد چرب درمان خواهد شد.

اگرتجربه ای از مصرف بره موم یا دیگر مواد طبیعی برای درمان کبد چرب گرید 1 و 2 یا گریدهای بالاتر داشته اید، از طریق نظرات زیر با ما در میان بگذارید. تجربیات شما در این زمینه بسیار مهم و کاربردی است.

۱۵
۰
۲ دیدگاه
 
ir
مسعود اکبری | ۳ سال پیش
من کبدچرب گرید دو داشتم انزیمهای کبدیم هم نرمال نبود میگفتن ALPو یه دو تا دیگه آنزیمها نرمال نیست بره موم میخورم سه ماهیه رفتم آزمایش دادم بهتر شده بودم
۰
۰
 
 
fr
علی احمدی | ۳ سال پیش
آقا واقعا کبد چرب با بره موم درمان میشه؟ یعنی شما نتایج واقعیش رو دیدین یا فقط توی آزمایشگاه بوده نتایج؟ من که خیلی چشمم آب نیمخوره
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید