۱۲۱۸
۱۰
۱

عسل و دارچین؛ یک درمان قدرتمند یا یک دروغ بزرگ؟ | قسمت اول

عسل و دارچین؛ یک درمان قدرتمند یا یک دروغ بزرگ؟ | قسمت اول

عسل و دارچین دو ماده طبیعی با فواید متعدد برای سلامتی انسان هستند. برخی ادعا می کنند وقتی این دو ماده ترکیب شوند، تقریباً می توانند هر بیماری را درمان کنند. البته اگر بخواهیم صادقانه نگاه کنیم، اگرچه عسل و دارچین یک ماده معجزه گر در درمان بیماری ها است؛ اما نمی توانیم از آن به عنوان یک ماده درمانی برای هر نوع بیماری سخن بگوییم. برخی ادعاها در مورد مخلوط عسل و دارچین به نظر می رسد که خیلی صادق نیست.

در این مقاله 2 قسمتی فواید عسل و دارچین بررسی شده و واقعیت ماجرا بیشتر مشخص می شوند. اگر اهل حقیقت هستید و دوست دارید در مورد آنچه تاکنون از خواص ترکیب عسل و دارچین کشف بدانید، این مطلب می تواند برای شما جذاب باشد.

عسل و دارچین؛ مواد طبیعی برای سلامتی بهتر

عسل مایعی شیرین است که توسط زنبورها تولید می شود. قرن هاست که به عنوان غذا و دارو استفاده شده و هنوز هم این ماده در زندگی انسان ها پرکاربرد است. امروزه بیشتر از آنچه خواص درمانی عسل مطح باشد، در آشپزی و پخت و پز یا به عنوان شیرین کننده در نوشیدنی ها استفاده می شود.

دارچین ادویه ای است که از پوست درخت دارچین حاصل می شود. انسان ها پوست آن را برداشت و خشک می کنند و محصولی در اختیار ما قرار می گیرد که معمولاً به چوب دارچین معروف است. شما می توانید دارچین را به صورت چوب کامل، به صورت پودر یا به شکل عصاره خریداری کنید.

 

 

هر دو این مواد یعنی عسل و دارچین، به تنهایی فواید زیادی برای سلامتی انسان ها به همراه دارند. با این حال، برخی یافته ها نشان می دهد که ترکیب این دو حتی سودمندتر است. در سال 1995، یک محقق کانادایی مقاله ای را منتشر کرد که لیست طولانی ای از بیماری هایی را که با مخلوطی از عسل و دارچین قابل درمان هستند، نشان می دهد. از آن زمان، ادعاهای جسورانه درباره عسل و دارچین چند برابر شده بود.

به طور خلاصه می توان گفت که عسل و دارچین ترکیباتی هستند که می توانند به عنوان غذا و دارو استفاده شوند. اما، همه ادعاهای مربوط به عسل و دارچین توسط تحقیقات تأیید نشده است. با این حال بد نیست در این قسمت به فواید اثبات شده عسل و دارچین به صورت مجزا بپردازیم و در قسمت بعدی این مطلب به معرفی خواص ترکیب این دو ماده اشاره کنیم.

فواید دارچین با پشتوانه علمی

دارچین یک ادویه محبوب در آشپزی و پخت است که می تواند به عنوان یک مکمل دارویی و غذایی نیز از آن استفاده شود. به طور کلی دو نوع دارچین وجود دارد:

  1. دارچین سیلان Ceylon cinnamon: این نوع دارچین به «دارچین واقعی» نیز معروف است. یافتن آن بسیار سخت تر از دارچین چینی است و عطر و طعم کمی شیرین تر دارد.
  2. دارچین چینی Cassia cinnamon: دارچین کاسیا که بیشتر به دارچین چینی در جهان شناخته می شود، محبوب ترین نوع دارچین در سوپر مارکت ها است. ارزان تر است اما از کیفیت پایین تر نسبت به دارچین سیلان برخوردار است.

فواید دارچین با ترکیبات فعال موجود در روغن غالب در آن مرتبط است. بهترین ترکیب موجود در دارچین cinnamaldehyde نامیده می شود. این همان چیزی است که به دارچین عطر و طعم تند و معطر آن را می بخشد. با این حال ترکیبات دیگر دارچین نیز در خواص این ماده اثرگذاری چشمگیری دارند.

برخی از مهمترین خواص دارچین را در ادامه آورده ایم:

  • کاهش التهاب: التهاب طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری مزمن را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد دارچین می تواند به کاهش التهاب کمک کند
  • کمک به درمان بیماری های عصبی: چند مطالعه علمی در سطح لوله آزمایش، نشان می دهد که دارچین ممکن است به کند شدن پیشرفت پارکینسون و آلزایمر کمک کند. این نتایج باید در مطالعات انسانی تأیید شود. با این حال می توان این نتایج را دلگرم کننده دانست.
  • کمک به محافظت در برابر سرطان: چند مطالعه آزمایشگاهی از حیوانات و در لوله آزمایش نشان داده که دارچین به جلوگیری از رشد و تولید مثل سلول های سرطانی کمک می کند. البته هنوز این مطالعات بر روی گروه های انسانی به صورت مدون انجام نشده است.

خواص بره موم؛ از خواص ضد التهابی تا ضد سرطانی

  • دیگر خواص: برخی محققان بر اساس یافته های خود بر این باورند که دارچین ممکن است یک درمان طبیعی برای اختلالات هورمونی مثل سندروم تخمدان پلی کیستیک PCOS، سندروم قبل از قاعدگی PMS، سندروم روده تحریک پذیر IBS و... باشد. با این حال، شواهد کافی برای تأیید این ادعاها در دست نیست. هرچند در طب سنتی برای درمان چنین بیماری هایی مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید عسل طبیعی با پشتوانه علمی

عسل علاوه بر اینکه یک جایگزین سالم تر برای قند سفره است، خواص دارویی دارد. البته همه عسل ها خواص یکسانی ندارند و ممکن است هر عسل تک گل خاصیت مختص خود را داشته باشد. بیشتر خواص عسل به دلیل ترکیبات فعالی است که بیشتر در عسل با کیفیت بالا و بدون فراوری و فیلتر پیدا می شود.

در مجله عسلنا به خواص متعددی از عسل طبیعی اشاره کرده ایم. با این حال در اینجا به خواصی که می تواند مرتبط با موضوع این مطلب یعنی خواص ترکیب عسل و دارچین باشد، اشاره می کنیم:

  • مهارکننده سرفه: در یک مطالعه مشخص شد که عسل در سرکوب سرفه های شبانه نسبت به دکسترومتورفان، ماده مؤثر در بیشتر شربت های سرفه، مؤثرتر است.

برای کاهش التهاب ریه بد نیست بره موم را امتحان کنید

  • یک درمان قدرتمند برای زخم ها و سوختگی ها: با بررسی شش مطالعه انجام شده مشخص شد که استفاده از عسل بر روی پوست یک درمان قدرتمند برای بهبود زخم است.

عسل طبیعی معجزه ای برای درمان سوختگی سطحی

  • ماده ای موثر برای بهبود خواب
  • تقویت کننده حافظه
  • انرژی زا
  • تقویت معده و روده

برای تقویت سیستم گوارشی از عسل تک گل مانوکا استفاده کنید

  • یک ماده طبیعی و اورگانیک بدون ضرر
  • درمانی برای عفونت های مخمر
  • کاهش پلاک روی دندان ها

3 دلیل مهم برای اینکه از خمیر دندان بره موم استفاده کنیم

  • و...

به طور کلی عسل دارای تعداد زیادی خاصیت است که به ظرفیت آنتی اکسیدانی و خواص ضد باکتریایی آن مرتبط می شود. اگر علاقه مند به مطالعه تمامی خواص عسل هستید، می توانید مقالات متعدد عسلنا را مطالعه کنید.

سخن آخر

عسل یک ماده فوق العاده برای درمان بیماری ها است که می تواند در ترکیب با دارچین، ویژگی های منحصربفردی پیدا کند. با این حال نباید از این حقیقت چشم پوشی کرد که برخی ادعاها در مورد خواص عسل و دارچین که در برخی مجلات غیر تخصصی اینترنتی به آن اشاره می شود، صحیح نیست.

در قسمت بعدی این مطلب، به خواص این ترکیب که از نظر علمی مورد توجه قرار گرفته اشاره خواهیم کرد.

عسل و دارچین؛ یک درمان قدرتمند یا یک دروغ بزرگ؟ | قسمت دوم

۱۰
۱
منبع https://www.healthline.com/nutrition/honey-and-cinnamon
۱ دیدگاه
 
ir
اسماعیل وکیلی | ۳ سال پیش
برای آسم خیلی خوبه وقتی میخورم مجرای تنفسیم انگار باز میشه
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید