۲۷۲۸۲
۳۰
۸

8 خاصیت مهم عسل سیاه دانه برای سلامتی

8 خاصیت مهم عسل سیاه دانه برای سلامتی
متاسفانه محققان هنوز نتوانسته اند به اندازه کافی بر روی این نوع عسل تک گل تحقیق کنند؛ اما نتایج شهودی و همچنین مطالعات طب سنتی نشان می دهد که عسل سیاه دانه فوق العاده موثر برای درمان بیماری ها است.

عسل سیاه دانه یکی از عسل های محبوب در ایران است که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع عسل سیاه دانه یکی از مهمترین عسل های درمانی است. کمتر پیش می آید کسی از عسل سیاه دانه برای میل کردن صبحانه استفاده کند؛ بیشتر از عسل سیاه دانه به صورت شربت عسل یا ترکیب با دیگر مواد برای ساخت داروهای گیاهی مفید برای درمان بیماری ها استفاده می شود.

چقدر در مورد عسل سیاه دانه اطلاعات دارید؟

آشنایی با گیاه سیاهدانه می تواند دیگاه کاملی به شما برای خواص عسل سیاه دانه بدهد. در مطلبی مجزا به ویژگی های گیاه سیاهدانه و همچنین ویژگی های مختلف عسل تولید شده از این گیاه توسط زنبور عسل پرداخته ایم. در این مطلب قصد داریم به معرفی 8 خاصیت کلی عسل سیاه دانه بپردازیم که برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. البته هر کدام از این 8 خاصیت خود شامل چندین زیر مجموعه می شوند.

1. درمان مشکلات تنفسی

عسل سیاه دانه به عنوان یکی از عسل های موثر در برطرف کردن آسم شناخته می شود. مصرف منظم و مداوم عسل سیاه دانه می تواند باعث کاهش حمله های آسمی شده و به مرور زمان این بیماری را درمان کند. مشاهدات نشان می دهد که مصرف عسل سیاه دانه علاوه بر درمان آسم، می تواند به تنگی نفس و برخی مشکلات ریه نیز کمک کند. هرچند این موارد کاملا تجربی است و نیاز به تحقیقات علمی دارد؛ اما طب سنتی برای درمان بیماری از آن بهره می برد.

 

 

نقش عسل مانوکا در درمان بیماری های تنفسی چیست؟

2. تقویت مغز و اعصاب

به طور کلی عسل طبیعی تقویت کننده مغز و اعصاب است. در واقع گرمایی که عسل به مغز می دهد، باعث تقویت اعصاب می شود. عسل سیاه دانه به دلیل گرمای زیاد و به این دلیل که رطوبت مغز را تعدیل می کند، می تواند به عنوان یک ماده مقوی برای تقویت قوای مغز به کار رود. علاوه بر این، بررسی ها نشان داده که مصرف عسل سیاهدانه می تواند به تقویت حافظه نیز منجر شود. همچنین می توانیم این عسل تک گل را برای درمان آلزایمر و به ویژه برای پیشگیری از این بیماری مورد استفاده قرار دهیم.

3. بهبود سردرد و میگرن

یکی از ویژگی های خاص عسل سیاهدانه برای درمان بیماری ها، اثرگذاری این ماده بر روی سردرد است. اگر سردرد دارید، می توانید به جای مصرف داروهای مسکن بسیار مضر، از عسل سیاهدانه استفاده کنید. البته اثرگذاری عسل سیاه دانه برای درمان سردرد آنی نیست. با این حال اگر مداومت در مصرف داشته باشید، به مرور زمان از شر سردردهای همیشگی تان رهایی پیدا می کنید. همچنین عسل سیاه دانه برای درمان سردردهای میگرنی نیز مفید است.

4. درمان مشکلات سیستم گوارشی

عسل سیاه دانه یکی از عسل های تخصصی برای درمان مشکلات گوارشی است. عسل های مختلفی هستند که برای درمان مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما عسل سیاهدانه به صورت ویژه ای برای این منظور کاربرد دارد.

خواص گرده گل برای تقویت سیستم گوارشی را جدی بگیرید

از این نوع عسل تک گل برای بهبود دل درد استفاده می شود. برای این منظور کافی است شربت عسل با عسل سیاهدانه تهیه و میل کنید. این عسل همچنین برای بهبود یبوست فوق العاده است و می تواند تهوع را برطرف کند. برخی از اطبا طب سنتی از این عسل به عنوان بادشکن نیز استفاده می کنند.

5. مفید برای دفع سنگ کلیه و مثانه

بسیاری از مشکلات مربوط به دستگاه تناسلی و همچنین کلیه و مجاری ادراری با کمک عسل سیاهدانه قابل درمان است. این نوع عسل به صورت ویژه برای از بین بردن سنگ مثانه و کلیه مورد استفاده قرار می گیرد. گفته می شود که برای این منظور بهتر است عسل سیاهدانه با دانه های سیاهدانه ترکیب و به صورت منظم و مداوم میل شود. این ترکیب برای سنگ کلیه معجزه می کند.

6. ماده ای موثر برای بانوان

عسل سیاهدانه خواص مختلفی برای بانوان دارد. این عسل را در کنار عسل رازیانه می توان در کنار عسل های تخصصی برای درمان مشکلات زنانه به شمار آورد. یکی از مهمترین ویژگی های عسل سیاهدانه، ویژگی آن برای تنظیم قاعدگی است. این عسل هم قاعده آور است و هم می تواند برای بانوانی که با به هم ریختگی زمان و طول عادت ماهیانه مواجه هستند، مفید باشد.

گفته می شود مصرف عسل سیاهدانه باعث تسهیل زایمان می شود. همچنین اگر مادر شیرده این عسل طبیعی را به صورت مداوم مصرف کند، می تواند شیر خود را افزایش دهد. البته در این زمینه حتما باید با پزشک مشورت شود. عسل سیاهدانه برای بهبود دردهای رحم نیز فوق العاده عمل می کند. حتی می توانید از این عسل برای برطرف کردن قارچ های تناسلی استفاده کنید. البته در این زمینه باید عسل رقیق شده با آب را به قسمت رحم خود برسانید که راهکارهای متفاوتی برای این منظور وجود دارد.

بسته ویژه عسلنا برای درمان مشکلات زنانه:

درمان ناباروری زنان با مصرف ماده شگفت انگیز ژل رویال

کاهش درد قاعدگی در بانوان با کمک زهر زنبور عسل

وقتی بانوان به زهر زنبور عسل پناه می برند!

ژل رویال مرحمی بر بیماری های رحم

کاربرد ژل رویال برای تنظیم قاعدگی

7. کمک به درخشان کردن پوست صورت

نگاه به رنگ تیره عسل سیاهدانه نکنید! این عسل طبیعی می تواند به روشن کردن و درخشان کردن پوست شما کمک کند. کافی است از عسل طبیعی به صورت موضعی روی پوست صورت خود استفاده کنید تا به اثرات این ماسک عسل پی ببرید. البته برای مشاهده کردن تغییرات، باید چند هفته به صورت مرتب از این ماسک عسل استفاده کنید.

8. ماده ای آنتی باکتریال

ویژگی آخر عسل سیاهدانه که خود باعث بروز خواص مختلفی از این عسل طبیعی می شود، خاصیت ضد باکتری بودن آن است. عسل سیاهدانه به شدت ضدباکتری و ضدمیکروب است و می تواند به عنوان یک گندزدای طبیعی عمل کند. همین خاصیت ضدباکتریال این نوع از عسل طبیعی باعث می شود تا برای درمان بیماری های میکروبی مفید باشد. بسیاری معتقدند که سیاهدانه حتی می تواند با ویروس نیز مقابله کند.

چقدر در مورد خواص ضد باکتری ژل رویال اطلاع دارید؟

سخن آخر

خواص عسل سیاهدانه بسیار زیاد است. متاسفانه محققان هنوز نتوانسته اند به اندازه کافی بر روی این نوع عسل تک گل تحقیق کنند؛ اما نتایج شهودی و همچنین مطالعات طب سنتی نشان می دهد که عسل سیاه دانه فوق العاده موثر برای درمان بیماری ها است. به همین علت اگر قصد خرید عسل طبیعی را دارید، می توانید از عسل سیاهدانه استفاده کنید. البته فراموش نکنید که عسل سیاهدانه باید به صورت مداوم و منظم مصرف شود تا خواص کافی برای بدن انسان را به همراه داشته باشد.

خواصی که اشاره کردیم بیشتر خواص کلی عسل سیاهدانه بودند که هر کدام از انها باید به صورت کامل تر توضیح داده شوند. با این حال اگر شما هم خاصیتی از عسل سیاهدانه سراغ دارید که در این مطلب به آن اشاره نشده است، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۳۰
۱
۸ دیدگاه
 
ir
علی علی پناهی | ۲ سال پیش
سلام. عسل تازه سیاهدانه را چگونه و از کجا می توان تهیه کرد؟ سپاس از پاسخ شما
۰
۰
 
 
ir
مرضیه امیری | ۳ سال پیش
سلام واقعا از مطالب خوبتون ممنونم ..من قبلا تجربه استفاده از عسل سیاهدانه را داشتم برای هر دردی شفاست واقعا معجزه گره ..هم استخوان درد داشتم هم مشکل کولیت روده هم نفخ زییاد با این معجون به مرور زما همش خوب شد .
۰
۰
 
 
ir
محمود زراعتی | ۳ سال پیش
جالبه من اصلا نمی دونستم عسلی به نام عسل سیاه دانه داریم. من سرچ زدمخواص ترکیب سیاهدانه و عسل و این مطلب رو خوندم. خیلی خوب بود اطلاعات جالبی داشت. برای خرید عسل سیاهدانه کجا رو پیشنهاد می دید؟
۰
۰
 
 
de
احمد | ۳ سال پیش
عسل و سیاه دونه فوق العاده ست. اصلا یه معجون بهشتیه. خواصی هم که گفته شده در این متن یه بخشی کوچیک از خواص این این معجونه. پیشنهاد می کنم حتما روزانه عسل و با پودر سیاهدونه مخلوط کنید و بخورید. فقط دقت کنید سییاه دانه رو نباید از قبل آسیاب کنید. همون موقع که آسیاب میشه باید سریعا با عسل مخلوط بشه وگرنه ممکنه سمی بشه
۰
۰
 
 
ir
شراره حورایی | ۳ سال پیش
واقعا مطلب خوبی در مورد خواص عسل سیاه دانه بود. ممنون ازتون که اینقدر خوب نکات رو بیان کردید. من قبلا عسل سیاهدونه خریده بودم و مصرف کرده بودم و خیلی خوب بود. اما نمی دونستم تا این حد پر خاصیته. به همه پیشنهاد می کنم بخورن. فقط از جای مطمئن بخرید که اصل باشه.
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید