۹۶۴
۳
۰

بره موم چطور به حیوانات خانگی کمک می کند؟

بره موم چطور به حیوانات خانگی کمک می کند؟
سگ و گربه و دیگر حیوانات خانگی می توانند به کمک بره موم به درمان بیماری های خود بپردازند. البته این به شرطی است که بره موم را به صورت کپسول یا روش های دیگر به آنها بخورانید تا طعم بد آن را تحمل کنند.

بره موم به عنوان یک ماده طبیعی شناخته شده در دنیا، خواص مختلفی را از خود بروز می دهد. خواص این ماده به اندازه ای زیاد است که برخی محققان حتی در مورد خواص بره موم برای اثرگذاری بر روی حیوانات مختلف نیز تحقیقاتی را انجام داده اند. در این بین حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه بیشتر مرود مطالعه بوده اند؛ اما برخی حیوانات دیگر مثل اسب نیز با بره موم تحت درمان قرار گرفته اند

آشنا شدن با خواص بره موم برای حیوانات خانگی ممکن است به افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری کنند، کمک نماید. شما می توانید در بسیاری از موارد به جای استفاده از مواد شیمیایی که به صورت جدی عمر حیوان خانگی را کوتاه می کند، از بره موم برای درمان بیماری ها یا پیشگیری از بیماری استفاده کنید.

در این مطلب به صورت خلاصه به برخی خواص بره موم برای حیوانات خانگی اشاره خواهیم کرد. استفاده از بره موم هم هزینه های نگهداری حیوانات خانگی را کم می کند و هم می تواند به سلامتی بهتر این حیوانات کمک کند.

خواص بره موم برای حیوانات خانگی

به طور کلی بره موم تمامی خواصی که برای انسان به همراه دارد را می تواند به حیوانات خانگی نیز برساند. با این حال برخی از خواص به صورت ویژه برای حیوانات خانگی موثر و کاربردی هستند و می توانند به سلامت آنها کمک کنند. به برخی از مهمترنی این خواص که بسیاری از آنها مبنای علمی دارد اشاره کرده ایم.

 

 

ضدعفونی محیط

یکی از مهمترین خواص بره موم، خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است. از بره موم برای ضد عفونی کردن سطوح و قسمت های مختلف منزل و محل کار استفاده می شود. اگر حیوان خانگی در خانه دارید، قطعا آلودگی هایی را در مکان زندگی او و همچنین کل محیط خانه ایجاد می کند. بره موم یکی از بهترین موادی است که با استفاده از آن می توانید این آلودگی ها را پاک کرده و محیط را ضدعفونی کنید. ضدعفونی با بره موم ضرری هم برای سگ گربه یا دیگر حیوانات ندارد .

چطور از بره موم برای ضدعفونی کردن استفاده کنیم

برطرف کننده انگل، قارچ و میکروب

بیماری های مختلفی در بین حیوانات خانگی رواج دارد که منشا اکثر آنها انگل و قارچ است. بره موم به عنوان یک ماده ضد انگل یم تواند انگل های موجود روی پوست حیوان خانگی شما را پاک کرده و از آلودگی های احتمالی آن را پاک کند. البته برای درست کردن مواد ضد انگل می توانید از دیگر مواد موجود در بازار هم استفاده کردهخ و معجونی فوق اتلعاده بسازید. همچنین مصرف بره موم به صورت خوراکی برای سگ می تواند انگل های معده و روده او را تا حدودی از بین برود. با این حال در این زمینه حتما با دامپزشک مشورت کنید

سلامت دهان و دندان

برطرف کردن مشکلات لثه سگ ها و تا حدودی گربه ها با استفاده از بره موم تقریبا در اروپا مرسوم شده است. حتی برخی شرکت های اروپایی و آمریکایی اقدام به تولید خمیرهای مخصوص شستشوی دهان و دندان سگ کرده اند که در آن ها دوز قابل توجهی از بره موم مورد استفاده قرار گرفته است. اگر می خواهید بدون استفاده از مواد شیمیایی سلامت دهان و دندان حیوان خانگی خود را تامین کنید، بره موم یک گزینه فوق العاده برای این منظور است.

عسل مانوکا و بره موم؛ دو ماده فوق العاده برای بهداشت دهان و دندان

جلوگیری از آلرژی

آلرژی به ویژه برای سگ و گربه یکی از مشکلات رایج به ویژه در زمستان و بهار است. بره موم یک ماده ضد آلرژی فوق العاده برای حیوانات خانگی است. می توانید برای بیشتر کردن اثرگذاری بره موم، این ماده را با گرده گل مخلوط کرده و به سگ یا گربه بدهید. البته بهتر است در این زمینه با دامپزشک مشورت کنید تا از اثرات آن مطمئن شوید.

بره موم را به مواد درمانگر آلرژی اضافه کنید

پیشگیری و درمان آنفولانزا

آنفولانزا به ویژه آنفولانزا مخصوص سگ ها در شرایط فعلی بسیار خطرناک و برای برخی افراد به عنوان یک زنگ هشدار است. محققان دریافته اند که بره موم می تواند در کاهش اثرات آنفولانزا و کنترل این بیماری موثر واقع شود. برای درمان آنفولانزا در سگ نیز می توانید از بره موم استفاده نمایید. البته طریقه مصرف و دوز مصرفی را حتما از دامپزشک بپرسید.

برطرف کردن زخم و سوختگی

اگر حیوان خانگی در خانه داشته باشید، احتمالا تجربه کرده اید که زخم های سطحی روی پوست یا حتی سوختگی برای سگ، گربه و هر حیوان دیگری به وجود آید. این مشکلات ممکن است شما را سردرگم کند. بره موم یک ماده موثر در کنار عسل طبیعی برای برطرف کردن زخم و سوختگی است. بره موم هم می تواند جای زخم را بهبود ببخشد و هم سوختگی های مختلف را برطرف کند.

ترمیم زخم ها با عسل طبیعی راحت تر می شود

عسل طبیعی معجزه ای برای درمان سوختگی سطحی

 

کاهش التهاب

بره موم یک ماده ضدالتهاب فوق العاده قوی است. از این ماده هم برای بیماری های التهابی حیوانات خانگی و هم برای التهاب های موضعی می توان استفاده کرد. البته برای مصرف خوراکی حتما باید با دامپزشک مشورت کنید.

چطور به حیوانات خانگی بره موم بدهیم؟

بره موم ماده ای بد مزه و بد بو است؛ پس نباید انتظار داشته باشید که سگ، گربه یا دیگر حیوانات خانگی به این راحتی ها از این ماده بد طعم و بو میل کنند. اگر می خواهید بره موم را به صورت خوراکی به حیوانات خود بدهید، حتما باید به صورت ترکیب با دیگر مواد یا به صورت کپسول های قابل هضم این کار را انجام دهید. شاید بهتر باشد روش مصرف بره موم را با دامپزشک در میان بگذارید.

نکته مهم در مورد مصرف بره موم برای حیوانات خانگی، انتخاب دوز مناسب برای هر حیوان است. قطعا هر نوع بیماری برای هر حیوانی نیاز به دوز مخصوص خود را دارد. در نتیجه نمی توانید دوز مصرفی برای سگ را برای گربه خود نیز در نظر بگیرید. این موضوع مهم را مد نظر قرار دهید.

سخن آخر

سگ و گربه و دیگر حیوانات خانگی می توانند به کمک بره موم به درمان بیماری های خود بپردازند. البته این به شرطی است که بره موم را به صورت کپسول یا روش های دیگر به آنها بخورانید تا طعم بد آن را تحمل کنند. خواص مختلف بره موم می تواند برای سلامتی حیوانات خانگی معجزه کند؛ اما این به شرطی است که بره موم را به صورت هوشمندانه، منظم و بر اساس دستور دامپزشک به حیوانات خود بدهید.

اگر تجربه ای از مصرف بره موم برای سگ و گربه و دیگر حیوانات خود داشته اید، حتما از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. متاسفانه استفاده از بره موم برای درمان بیماری حیوانات خانگی هنوز در ایران مرسوم نیست؛ این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی از بره موم برای درمان بسیاری از بیماری های سگ و گربه و... استفاده می کنند. منتظر نظرات و تجربیات شما در این زمینه هستیم.

۳
۰
منبع https://www.whole-dog-journal.com/care/bee-products-have-a-special-meaning-for-dogs/,https://propoliswelt.de/en/how-is-propolis-used-in-animals
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید