۶۰۴
۱
۱

عسل مانوکا و بره موم؛ دو ماده فوق العاده برای بهداشت دهان و دندان

عسل مانوکا و بره موم؛ دو ماده فوق العاده برای بهداشت دهان و دندان

محافظت از دندان در دنیای امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. متاسفانه هزینه های زیادی برای درمان مشکلات دهان و دندان وجود دارد و به همین علت، بهتر است پیشگیری را مقدم بر درمان قرار دهید. علاوه بر این، مشکلات دهان و دندان ممکن است آسیب های جدی به دیگر قسمت های بدن انسان وارد کند. به همین علت توجه به این قسمت از بدن انسان بسیار مهم و حیاتی است.

برای شستشو دهان و دندان و برای مسواک زدن، عموم مردم ما از مواد شیمیایی استفاده می کنند. خمیردندان ها و دهان شویه های شیمیایی که مورد استفاده قرار می گیرند تا به حفاظت بهتر از دندان و لثه ها بپردازند، در کنار تمام مزایایی که به همراه دارند، مضرایت نیز برای بدن شما ایجاد می کنند. در نتیجه استفاده از این مواد که برای همه عادی شده، ممکن است آنقدرها هم که همه فکر می کنند خوب نباشد.

برای مثال یک تحقیق نشان داده که بسیاری از دهانشویه های موجود در بازار، نه تنها به سلامت دهان و دندان کمک نمی کنند، بلکه ممکن است باعث پوسیدگی دندان و آسیب های تنفسی و گوارشی شوند. با این حال هنوز هم بسیاری از مردم این هشدارها را جدی نمی گیرند.

چاره چیست؟ آیا می توان دهان و دندانمان را رها کنیم و مسواک نزنیم؟ قطعا این کار هم درست نیست! بهتر است روشی جایگزین استفاده کنید. روشی که قبل از ظهور شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی در دنیا مورد استفاده بوده است؛ یعنی روش های سنتی برای محافظت از دهان و دندان. روش های مختلفی در گذشته برای مسواک زدن و حفظ سلامت لثه ها وجود داشته است که هر کدام می توانند به عنوان جایگزین انتخاب شوند.

 

 

در سال های اخیر با توجه به مشخص شدن مضرات برخی مواد شیمیایی برای سلامت دهان و دندان مثل مسواک ها و دهانشویه ها، تحقیقات زیادی بر روی مواد طبیعی انجام شد. در بین مواد مختلف، بره موم و عسل مانوکا از جمله موادی هستند که به سادگی می توانند بهداشت دهان و دندان ما را فراهم کنند.

در این مطلب به طور خلاصه به نکاتی در مورد اثرات عسل مانوکا بر روی دهان و دندان اشاره کرده و از خواص این ماده در کنار بره موم خواهیم گفت. اگر به دنبال جایگزین خمیردندان و دهانشویه های معمول موجود در بازار هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را با دقت مطالعه کنید.

عسل مانوکا، یک ماده مفید برای سلامت دهان و دندان

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و سالم نگه داشتن لثه، مهم است که باکتری های دهانی بد را که می تواند باعث ایجاد پلاک شود، به حداقل برسانید. همچنین نباید برخی از باکتری های مفید در دهان که برای سلامت دندان ضروری هستند از بین برود.

مطالعات نشان داده است که عسل مانوکا به باکتری های مضر دهان مرتبط با تشکیل پلاک، التهاب لثه و پوسیدگی دندان حمله می کند. به طور خاص، تحقیقات نشان داده است که عسل مانوکا با فعالیت ضد باکتریایی بالایی در جلوگیری از رشد باکتری های مضر دهان مانند P. gingivalis و A. actinomycetemcomitans  مؤثر است.

همچنین در یک مطالعه اثرات جویدن یا مکیدن عسل مانوکا برای کاهش پلاک و التهاب لثه بررسی شده است. در این مطالعه از عسل مانوکا نیمه جامد برای جویدن شبیه به آدامس استفاده شده بود. پس از سه وعده غذایی روزانه، به گروهی از شرکت کنندگان دستور داده شد که به مدت 10 دقیقه آدامس تهیه شده از عسل مانوکا را بجوند. گروهی دیگر نیز به جویدن آدامس های بدون قند پرداختند. نتیجه این بود که گروهی که عسل مانوکا مصرف کردند نسبت به افرادی که آدامس های بدون قند را جویدند، کاهش قابل توجهی در پلاک و خونریزی لثه داشتند.

بسته ویژه عسل مانوکا در عسلنا:

هرآنچه باید در مورد عسل مانوکا بدانید

از خواص عسل مانوکا چه می دانید؟

نقش عسل مانوکا در درمان بیماری های تنفسی چیست؟

خواص عسل مانوکا برای برطرف کردن مشکلات مختلف پوست

 

ایده مصرف عسل برای سلامتی دهان ممکن است منطقی به نظر نرسد؛ زیرا احتمالاً به شما گفته شده است که مصرف شیرینی بیش از حد می تواند منجر به حفره و پلاک در دندان شود. با این حال، بر خلاف آب نبات و قند تصفیه شده، اثرات ضد باکتریایی عسل مانوکا بعید به نظر می رسد که مشکوک به حفره یا پوسیدگی دندان باشد.

بره موم هم به کمک عسل مانوکا می آید

همانطور که می دانید بره موم یک ماده ضدالتهاب و ضدباکتری قوی است. از سال ها پیش از بره موم برای سلامت دهان و دندان استفاده شده است. آدامس بره موم، خمیردندان بره موم و حتی محلول بره موم به عنوان دهانشویه مورد استفاده قرار می گیرد. به همین علت تقریبا اثرات بره موم برای سلامت دهان و دندان واضح و مشخص است.

3 دلیل مهم برای اینکه از خمیر دندان بره موم استفاده کنیم

حال اگر بخواهیم اثرات بره موم برای دندان بیشتر شود، بد نیست عسل مانوکا به آن اضافه کنیم. همانطور که گفته شد، عسل مانوکا یکی از مواد پرخاصیت برای دهان و دندان است. اگر بخواهیم اثرگذاری هر کدام از این مواد برای بهبود سلامت دهان و دندان را افزایش دهیم، ترکیب آنها می تواند گزینه ای فوق العاده به حساب آید. ترکیب این دو ماده در واقع تمام نیازهای دهان به ویژه لثه و دندان را برای سلامتی تامین می کند.

برای استفاده از ترکیب عسل مانوکا و بره موم، کافی است عصاره بره موم یا پودر بره موم را با عسل مانوکا ترکیب کنید. ترکیب این دو ماده می تواند به صورت های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. این وابسته به نوع مشکلی است که با آن مواجه هستید. برخی از این روش ها عبارتند از:

  • درست کردن آدامس عسل مانوکا و بره موم
  • اضافه کردن آب به این ترکیب و ساخت دهانشویه طبیعی
  • درست کردن خمیردندان طبیعی با استفاده از این ترکیب
  • و...

کافلی است کمی خلاقیت به خرج داده و نکاتی را در مورد ساخت مواد مختلف به دست آورید. در این صورت عسل مانوکا و بره موم می تواند کاربردهای متنوع تری برای سلامت دهان و دندان شما داشته باشد.

سخن آخر

عسل مانوکا یکی از خاص ترین عسل های جهان بوده و اگر با بره موم ترکیب شود، ماده ای فوق العاده خاص برای درمان مشکلات دهان و دندان خواهد بود. اگر می خواهید از شر خمیردندان و دهانشویه های شیمیایی راحت شوید، حتما ترکیب این دو ماده طبیعی را امتحان کنید. اثراتی که مشاهده خواهید کرد احتمالا شما را شگفت زده می کند.

۱
۰
۱ دیدگاه
 
fr
شروین کاظمی | ۴ سال پیش
یعنی عسل برای درد دندان هم خوبه؟
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید